Forum score kaarten over het schooljaar 2013-2014 naam school invullen Algemene aanwijzingen: In principe moet de school alle informatie die verstrekt wordt met concrete stukken kunnen onderbouwen. Beantwoordt de school een vraag met ‘ja’, dan kan zij dat in principe ook laten zien. Beantwoordt een school een vraag met ‘nee’, dan volgt altijd een nadere analyse van de directeur. Als de school afwijkt van de Borgesius norm en/of van de eigen norm, dan geeft de directeur altijd een analyse. Afhankelijk van deze analyse volgen verbetermaatregelen. Voldoet de school wel aan de norm, maar is een en ander niet effectief, dan volgt ook een nadere analyse. De gegevens hebben betrekking op één schooljaar. Er worden drie soorten data onderscheiden: Data m.b.t. externe gegevens. Deze gegevens zijn in principe niet door de school te beïnvloeden. De school dient hierop wel te anticiperen. (b.v. het aantal allochtone leerlingen in de wijk) Data m.b.t. processen. Deze gegevens bieden inzicht in of en zo ja op welke wijze de school het onderwijs organiseert. (b.v. de school werkt aantoonbaar aan de hand van een pestprotocol) Data m.b.t. resultaten. Mede als gevolg van de inspanningen van de school behalen kinderen bepaalde scores op toetsen, is het verzuimpercentage laag, doen de leerlingen het goed in het vo, zijn ouders tevreden.
Status: Forumscorekaarten_2013-2014_def_ Pagina: 1
Het Kwaliteitsforum bespreekt de rapportage eenmaal per jaar volgens het onderstaande bespreekschema: Invulmoment van alle kaarten Eerste bespreekmoment:
September 2014
Tweede bespreekmoment
November 2014 Toezeggingen directeur.
Oktober 2014 Formuleren eerste concept mening forum en verwachtingen van forum van de directeur.
Rapportage naar algemeen December 2014 directeur Reactie algemeen directeur Januari 2015
Ronde tafel conferentie: Week 3 > …….. januari 2015. Uitgenodigd worden alle forumleden en de schooldirecties. Rapportage door algemeen Februari 2015. directeur naar bestuur Derde bespreekmoment Februari/Maart 2015 bespreken voortgang verbetermaatregelen reactie algemeen directeur actieplan school > statistische voortgang.
(n.b. Per jaar wordt tijdschema geactualiseerd, waarbij rekening wordt gehouden met schoolvakanties e.d.) De score kaarten kennen drie stadia: 1. De directeur stelt de kaart, inclusief analyse en verbetermaatregelen vast. status: Door directie vastgesteld Sla het document op: Forumscore kaarten (schooljaar) (naam school) Door directie vastgesteld 2. Het forum geeft haar mening en formuleert haar verwachtingen naar de directeur. status: Mening forum Sla het document op: Forumscore kaarten (schooljaar) (naam school) Mening forum 3. De directeur formuleert zijn toezeggingen. status:Definitieve kaart Sla het document op: Forumscore kaarten (schooljaar) (naam school) Definitieve kaart Invul aanwijzingen: De directeur vult alle vakken met een rode markering in. (n.b. de button ‘weergeven/verbergen’ moet aan staan) Het forum de vakken met een groene markering. M.b.v. de tab knop komt u automatisch in het volgende invulscherm.
Status: Forumscorekaarten_2013-2014_def_ Pagina: 2
Kaart:
Algemeen
Naam school Invul moment
september
Schooljaar Bespreekmoment
Rapportage van de directeur over toezeggingen vorig schooljaar (suggestie: gebruik essentie jaarverslag)
Datum
Analyse directeur:
Datum:
Verbeter suggesties directeur:
Datum:
Mening forum:
Datum:
Het forum verwacht van de directeur:
Datum:
Toezeggingen directeur:
Datum:
Status: Forumscorekaarten_2013-2014_def_ Pagina: 3
2013-2014 oktober
Kaart: 1
Leerlingengegevens en formatie
Naam school Invul moment
Data: 1
Schooljaar Bespreekmoment
september
2013-2014 oktober
Gewichten van leerlingen nieuwe regeling Kinderen die op 1-10-2013 4, 5, 6, 7, 8, 9 , 10 of 11 jaar Abs.
Gewicht Aantal
%
Abs.
%
Abs.
0
0,3
#####
#DEEL/0!
Extern
%
Totaal
Gewicht
#####
0
0
1,2
(percentage van totaal werkelijk aantal leerlingen) Data: 2 Groep Aantal %
Aantal leerlingen verdeeld over de groepen (peildatum is teldatum) 1 2 3 4 5 0 0 0 0 0 ##### #DEEL/0! #DEEL/0! #DEEL/0! #DEEL/0!
Resultaat 6 0 #DEEL/0!
7 0 #DEEL/0!
8 0 #DEEL/0!
Totaal 0
(percentage van totaal werkelijk aantal leerlingen)
Borgesiusnorm: Vastgesteld d.d. Data 1:Bij stijging of daling schoolgewicht van meer dan 3 punten ten opzichte vorig schooljaar maakt de school een analyse. Data 2:De school heeft gelijk of meer aantal leerlingen conform prognose gemeente. Prognose gemeente: Daadwerkelijk leerlingenaantal:
Data: 3
Vertrek van school anders dan verhuizing
Groep Aantal
1 0
2 0
3 0
4 0
Totaal aantal leerlingen op teldatum
Data: 4
5 0
6 0
7 0
8 0
Resultaat
Totaal 0
Gem. #DEEL/0!
0
Vertrek naar een andere basisschool inzake passend onderwijs Aantal kinderen dat na onderling overleg geplaatst is op een andere basisschool (bao-bao verw ijzing)
Schooljaar
Aantal
2011-2012
0
2012-2013
0
2013-2014
0
Totaal verw ijzingen
0
Aantal leerlingen teldatum 1-10-2013 Dit totale aantal is .. % van aantal leerlingen per 1-10-2013
Status: Forumscorekaarten_2013-2014_def_ Pagina: 4
#DEEL/0!
Resultaat
Data 5 Aantal kinderen dat verwezen en geplaatst is op het sbao/so
Resultaat
Schooljaar
Aantal
2011-2012 2012-2013 2013-2014 Totaal verwijzingen Aantal leerlingen teldatum 1-10-2012 Dit totale aantal is ..% van aantal leerlingen per 1-10-2013
Data: 6
0 0 0 0 0 #DEEL/0!
Verdeling formatie
Proces Absoluut Aantal dagdelen op weekbasis
Totale formatie (regulier, incidenteel, wsns en andere)
0
Directietaken Lesgevende taken IB-er Taken m.b.t. zorg aan leerlingen ICT Andere taken
0 0 0 0 0 0
%
100%
Borgesiusnorm inzake data 3: Vastgesteld d.d. Minder of gelijk aan het beredeneerde gemiddelde percentage wisselingen van alle Borgesiusscholen. Dit is 0,5 % School norm:
Vastgesteld d.d.
Rapportage van de directeur over toezeggingen vorig schooljaar
Datum
Analyse directeur:
Datum:
Verbeter suggesties directeur:
Datum:
Mening forum:
Datum:
Het forum verwacht van de directeur:
Datum:
Toezeggingen directeur:
Datum:
Status: Forumscorekaarten_2013-2014_def_ Pagina: 5
Kaart: 2
Opbrengsten
Naam school Invul moment Data:
1
september
Schoolprestaties
Schooljaar Bespreekmoment Extern
2013-2014 oktober
Proces
Resultaat
Schoolprestaties gemeten met Cito eindtoets / entreetoets / LVS. De trend in deze cijfers bespreken.
Ja
Nee
De school heeft een attendering ontvangen van de Onderwijsinspectie. De school heeft een waarschuwing ontvangen De school heeft een basisarrangement zonder attendering of waarschuwing Borgesiusnorm: Basisarrangement
Vastgesteld d.d.
School norm:
Vastgesteld d.d.
Rapportage van de directeur over toezeggingen vorig schooljaar
Datum
Analyse directeur: (de analyse heeft alleen betrekking op resultaten)
Datum:
Verbeter suggesties directeur:
Datum:
Mening forum:
Datum:
Het forum verwacht van de directeur:
Datum:
Toezeggingen directeur:
Datum:
Status: Forumscorekaarten_2013-2014_def_ Pagina: 6
Oktober 2013
Data:
2
Tussentijdse opbrengsten 1. De Borgesiusnorm is per vakgebied opgenomen in de tabel. 2. Het leerlingvolgsysteem kent M (medio)-toetsen en E(eind)-toetsen. In het overzicht worden de resultaten van de M-toetsen opgenomen. 3. In het onderstaande overzicht ligt de focus op de vakgebieden: Technisch lezen (voor de onderbouw) Begrijpend Lezen (voor de bovenbouw) Rekenen en Wiskunde (voor onder- en bovenbouw)
Toets
Afname
BL 2012
5 Medio
Inspectienorm 25,00
Borgesiusnorm 27,00
BL 2012
6 Medio
32,00
35,00
BL 2012
7 Medio
45,00
47,00
BL 2012
8 Medio
55,00
DMT 2009
3 Medio
21,00
24,00
DMT 2009
4 Medio
48,00
50,00
DMT 2009
5 Medio
66,00
67,00
RW 2012
4 Medio
50,00
52,00
RW 2012
5 Medio
71,00
72,00
RW 2012
6 Medio
84,00
85,00
RW 2012
7 Medio
98,00
99,00
RW 2012
8 Medio
110,00
TL-Leestechniek
3 Medio
158,00
162,00
TL-Leestempo
4 Medio
57,00
59,00
Analyse van het toets-overzicht door de directeur:
Data:
3
Leerlingentevredenheidsonderzoek (LTO): zie bijlage 1. Items, die een lagere score dan 6,25 behalen worden besproken. 2. Daarnaast geeft het kwaliteitsforum in de vergadering nog maximaal 5 items aan, die men wil bespreken.
Status: Forumscorekaarten_2013-2014_def_ Pagina: 7
Kaart:
3
Ouderbetrokkenheid
Naam school Invul moment
Schooljaar Bespreekmoment
2013-2014 oktober
We onderscheiden 4 niveaus van ouderbetrokkenheid, te weten: 1. meeleven, 2. meehelpen, 3. meedenken, 4. meebeslissen. Bij percentageberekening: ga op het veld staan en klik met rechtermuisknop: veld bewerken. Het percentage wordt berekend.
Data:
1
Aantal ouders en gezinnen Peildatum is 1 oktober
Resultaat 2011
2012
2013
Aantal gezinnen op school Aantal gezinnen in groep 8
Data:
2
Meeleven
Resultaat 2011 Aantal %
2012 Aantal %
2013 Aantal %
Aantal gezinnen dat zich minimaal twee keer per jaar laat informeren over voortgang van hun kind op school (10 min gesprek, voortgang, etc. Data: 3 Meehelpen Is de school in staat om met behulp van ouders activiteiten als sportdag, verkeersactiviteiten, hoofdluiscontrole, vieringen etc. te organiseren. Aantal leden van het bestuur van de Oudervereniging: Data:
4
5
Schoolnorm:
Meedenken
a. Aantal leden kwaliteitsforum b. Uit de antwoorden van het oudertevredenheidsonderzoek (OTO; zie bijlage) kan worden afgeleid dat de ouders positief oordelen over de communicatie met de school. Data:
Resultaat a. Onvoldoende □ b. Moeizaam □ c. Voldoende □ d. Goed □
Resultaat 2011 2012
Borgesiusnorm Gemiddelde schoolscore OTO inzake communicatie:
Meebeslissen
Aantal leden ouders MR
Status: Forumscorekaarten_2013-2014_def_ Pagina: 8
2013
Resultaat 2011 2012 Borgesiusnorm
2013
Borgesiusnorm: Vastgesteld d.d. Oktober 2013 Data 2: Percentage aanwezigen is minimaal 95% Data 3: De school heeft minimaal aantal leden ouderraad/bestuur van de oudervereniging vastgelegd in schoolplan of schoolgidsen of statuten vereniging Data 4: Het minimaal aantal leden kwaliteitsforum is 5 (advies is niet meer dan 7) Score oudertevredenheidonderzoek: minimaal 7.5 Data 5: Minimaal aantal ouders leden MR is 2 (scholen tot 250 leerlingen) of 3 (scholen met meer dan 250 leerlingen)
School norm:
Vastgesteld d.d.
Analyse directeur:
Datum:
Verbeter suggesties directeur:
Datum:
Oordeel forum:
Datum:
Het forum verwacht van de directeur:
Datum:
Toezeggingen directeur:
Datum:
Status: Forumscorekaarten_2013-2014_def_ Pagina: 9
Kaart: 4
Fysieke veiligheid
Naam school Invul moment Peildatum: einde schooljaar. Data:
september
Schooljaar Bespreekmoment
1
2013-2014 oktober
Extern Proces Resultaat Ja Nee
Het uitwerken van het plan n.a.v. de Arbo risico inventarisatie verloopt volgens plan. Wanneer is de laatste risico inventarisatie verricht? Data: 2
Extern Proces Resultaat Ja Nee
Het ontruimingsplan is aangepast aan de actuele situatie. (d.w.z. huidige staat van het gebouw, huidig gebruik) De school bezit het Brabantsverkeersveiligheidslabel. Alle speeltoestellen voldoen aan de huidige veiligheidsnorm. (geldig veiligheidscertificaat) De school heeft een gebruiksvergunning. De school is toegankelijk voor minder valide(n). (rolstoeltoegankelijk)
Data: 3 Schoolongevallen
Resultaat Vorig schooljaar
Dit schooljaar
a. Aantal kinderen op tel datum: betreffende jaar b. Hoeveel schoolongevallen als gevolg zijn er geregistreerd? c. Welk percentage is er met 3b gemoeid (percentage van het aantal kinderen op de teldatum van het betreffende jaar)?
Borgesiusnorm: Data 1 : o Mening directeur veiligheid omgeving ‘ja’ o Jaarlijkse update m.b.v. de RI&E
Vastgesteld d.d.
Oktober 2013
Data 2: o Alle vragen ‘ja’ met uitzondering van vraag m.b.t. Brabantsverkeersveiligheidslabel. Data 3: o Aantal schoolongevallen niet hoger dan beredeneerde gemiddelde van alle Borgesius scholen. Dit is: 1,5 % School norm:
Vastgesteld d.d.
Rapportage van de directeur over toezeggingen vorig schooljaar
Datum
Analyse directeur:
Datum:
Verbeter suggesties directeur:
Datum:
Status: Forumscorekaarten_2013-2014_def_ Pagina: 10
Mening forum:
Datum:
Het forum verwacht van de directeur:
Datum:
Toezeggingen directeur:
Datum:
Status: Forumscorekaarten_2013-2014_def_ Pagina: 11
Kaart: 5
Gedragsproblematiek De pestvragenlijst blijft altijd wat gekleurd.
Naam school Invul moment
Schooljaar Bespreekmoment
september
Pesten is (in de waarneming van kinderen): WEL: o steeds hetzelfde kind mag niet meedoen o steeds hetzelfde kind wordt uitgescholden o steeds hetzelfde kind wordt geslagen en of geschopt
Data 1
NIET: o o o o
2013-2014 oktober
boos worden ruzie maken een kind niet leuk vinden niet aardig doen
Resultaten pestvragenlijst
Groep
5
Aantal kinderen moment afname Ik ben regelmatig gepest Ik ben ongeveer één keer per week gepest Ik ben meerdere keren per week gepest Ik heb regelmatig andere kinderen gepest Ik heb ongeveer één keer per week andere kinderen gepest Ik heb meerdere keren per week andere kinderen gepest SLACHTOFFERS: Aantal leerlingen dat door klasge-noten als slachtoffer wordt genoemd. (percentage van totaal aantal leerlingen van de groep) Het percentage dat een leerling als slachtoffer wordt genoemd: (alleen de 3 leerlingen die het meest worden genoemd) Leerling 1 Leerling 2 Leerling 3 DADERS Aantal leerlingen dat door klasgenoten als dader wordt genoemd
Aantal 0 0 0
6 %
#DEEL/0! #DEEL/0!
Aantal 0 0 0
0
#DEEL/0!
0
Resultaat 7
% #DEEL/0! #DEEL/0!
Aantal 0 0 0
0
#DEEL/0!
#DEEL/0!
0
0
#DEEL/0!
0
8 % #DEEL/0! #DEEL/0!
Aantal 0 0 0
% #DEEL/0! #DEEL/0!
0
#DEEL/0!
0
#DEEL/0!
#DEEL/0!
0
#DEEL/0!
0
#DEEL/0!
0
#DEEL/0!
0
#DEEL/0!
0
#DEEL/0!
#DEEL/0!
0
#DEEL/0!
0
#DEEL/0!
0
#DEEL/0!
0
#DEEL/0!
0
#DEEL/0!
0
#DEEL/0!
0
#DEEL/0!
0 0 0
#DEEL/0! #DEEL/0! #DEEL/0!
0 0 0
#DEEL/0! #DEEL/0! #DEEL/0!
0 0 0
#DEEL/0! #DEEL/0! #DEEL/0!
0 0 0
#DEEL/0! #DEEL/0! #DEEL/0!
0
#DEEL/0!
0
#DEEL/0!
0
#DEEL/0!
0
#DEEL/0!
(percentage van totaal aantal leerlingen van de groep)
Scholen die dit instrument niet hanteren, rapporteren over het instrument dat ze wel gebruiken.
Data:
2
Status: Forumscorekaarten_2013-2014_def_ Pagina: 12
Extern
Proces Resultaat
Ja
Nee
Alle leerkrachten werken met een school specifiek gedrags- of pestprotocol. Het pestprotocol werkt naar het mening van de directeur adequaat. (Pestincidenten worden tijdig gesignaleerd, pest incidenten worden aangepakt en leiden tot resultaat) De school gebruikt een methode voor sociaal-emotionele ontwikkeling De school gebruikt een leerlingvolgsysteem voor sociaalemotionele ontwikkeling. De school werkt met een sluitend surveillancerooster. (sluitend: vooraf is duidelijk wie surveilleert en bij afwezigheid is vervanging duidelijk) De directeur controleert regelmatig en aantoonbaar of surveillance volgens afspraak plaats vindt. Binnen één kwartier na aanvang morgen en middaglessen is geregeld dat passende maatregelen worden genomen indien kinderen zonder bericht afwezig zijn. De school heeft schriftelijk de gedragsregels voor kinderen vastgelegd. Naar de mening van de leerkracht gedragen kinderen zich volgens deze afspraken (al dan niet nadat zij daarop zijn aangesproken) De school heeft schriftelijk vastgelegde afspraken omtrent het geven van straf. De directeur gaat regelmatig na of gehandeld wordt conform deze afspraken.
Borgesiusnorm: Vastgesteld d.d. Oktober 2013 Data 1: o De scores zijn gelijk of lager dan het voorgaande jaar van betreffende school. Data 2: o Alle antwoorden met ‘ja’. Indien ‘nee’ voorzien van een concreet in tijd uitgelijnd actieplan.
School norm:
Vastgesteld d.d.
Rapportage van de directeur over toezeggingen vorig schooljaar
Datum
Analyse directeur:
Datum:
Verbeter suggesties directeur:
Datum:
Mening forum:
Datum:
Het forum verwacht van de directeur:
Datum:
Status: Forumscorekaarten_2013-2014_def_ Pagina: 13
Toezeggingen directeur:
Status: Forumscorekaarten_2013-2014_def_ Pagina: 14
Datum:
Kaart: 6
Omgaan met verschillen In deze kaart gaat het voornamelijk hoe de school omgaat met verschillen.
Naam school Invul moment
september
Schooljaar Bespreekmoment
Data: 1 Extern Op basis van de gegevens van het leerlingvolgsysteem lezen, taal en rekenen worden opgesteld: o Groepsplannen o Individuele handelingsplannen o Ontwikkelingsperspectief (OOP) Deze plannen worden systematisch geëvalueerd en de bevindingen worden schriftelijk vastgelegd Op basis van de gegevens van het leerlingvolgsysteem sociaal emotionele ontwikkeling worden opgesteld o Groepsplannen o Individuele handelingsplannen Deze plannen worden systematisch geëvalueerd en de bevindingen worden schriftelijk vastgelegd
2013-2014 oktober
Proces Ja
Resultaat Nee
Inrichting van de zorg
Inrichting van de zorg→
IBers
Gediplo- RT- Gediplo- Zorg- Samen-stelling meerd ers meerd team
Zorgfrequentie overleg
Naam school↓
Ondersteuningsdeskundigheid in de school Het gaat hier om de deskundigheid die de school structureel zelf beschikbaar heeft voor leerlingen en ouders. De mate van deskundigheid wordt bepaald door opleiding of ervaring of een combinatie (het is aan de school de afweging zelf te maken). Heeft uw school specifieke deskundigheid op het terrein van de ondersteuning van leerlingen. Wat is de kwaliteit en wat zijn de plannen? Betekenis scores: niet = wij hebben deze deskundigheid niet 1 = wij hebben deze deskundigheid maar functioneert nog niet naar tevredenheid 2 = wij hebben deze deskundigheid en functioneert naar tevredenheid 3 = wij hebben deze deskundigheid is ervaren en opgeleid, kwaliteit is geborgd Plan = wij zijn van plan in de komende 2 jaar deze deskundigheid te ontwikkelen.
niet Status: Forumscorekaarten_2013-2014_def_ Pagina: 15
1
2
3
Plan
Orthopedagogie
o
o
o
o
o
(School)maatschappelijk werk
o
o
o
o
o
Remedial teaching
o
o
o
o
o
Motorische remedial teaching
o
o
o
o
o
Speltherapie/ergotherapie/fysiotherapie
o
o
o
o
o
Logopedie
o
o
o
o
o
Dyslexie
o
o
o
o
o
Dyscalculie
o
o
o
o
o
Taal en spraak
o
o
o
o
o
Reken en wiskunde
o
o
o
o
o
Faalangstreductie
o
o
o
o
o
Sociale vaardigheden (SOVA-training)
o
o
o
o
o
Motorische beperkingen
o
o
o
o
o
Verstandelijke beperkingen
o
o
o
o
o
Gedragsproblemen (gedragsspecialist)
o
o
o
o
o
Time out begeleiding
o
o
o
o
o
Huiselijk geweld/AMK
o
o
o
o
o
Vertrouwenszaken
o
o
o
o
o
Auditieve beperkingen
o
o
o
o
o
Visuele beperkingen
o
o
o
o
o
ADHD-leerlingen
o
o
o
o
o
Autisme (PDD, PDD-NOS, Asperger, ASS).
o
o
o
o
o
Hoogbegaafdheid
o
o
o
o
o
Jonge risicoleerlingen
o
o
o
o
o
Vve
o
o
o
o
o
NT2
o
o
o
o
o
Schoolpsychologie/GZ psychologie
o
o
o
o
o
Overig Deskundigen die ontbreken kunt u hier invullen
Korte omschrijving plan/ambitie: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………
Status: Forumscorekaarten_2013-2014_def_ Pagina: 16
Kaart: 7
ICT
Naam school Invul moment
Data:
1
september
Schooljaar Bespreekmoment
Mediawijsheid
2013-2014 oktober
Extern Ja
Proces Resultaat Nee
Extern Ja
Proces Resultaat Nee
Is er een protocol m.b.t. computergebruik? Wordt het protocol inzake computergebruik jaarlijks geëvalueerd en waar nodig bijgesteld? Is er toezicht bij het gebruik van internet? Zijn er afspraken over het gebruik van mobiele telefoons of i-pads op school? Is er beleid ontwikkeld om cyberpesten te voorkomen?
Data:
2
Personeel/ inzet van ICT
Beschikt de school over gecertificeerde digicoaches? De leerkrachten maken gebruik van ESIS of ParnasSys t.b.v. invoeren van toetsen invoeren van absenties invoeren registraties bijv. van oudergesprekken Is er scholing ingezet m.b.t. computergebruik de afgelopen twee jaar? Zo ja welke?
Borgesius norm: Vastgesteld d.d. Oktober 2013 Data 1-2: Alle antwoorden met ‘ja’. Indien ‘nee’ voorzien van een concreet in tijd uitgelijnd actieplan. School norm:
Vastgesteld d.d.
Rapportage van de directeur over toezeggingen vorig schooljaar
Datum
Analyse directeur:
Datum:
Verbeter suggesties directeur:
Datum:
Mening forum:
Datum:
Het forum verwacht van de directeur:
Datum:
Toezeggingen directeur:
Datum:
Status: Forumscorekaarten_2013-2014_def_ Pagina: 17
Kaart: 8
Doorstroming
Naam school Invul moment
Data: 1
Groep Aantal leerlingen per groep Aantal leerlingen per bouw Zittenblijver/verlenging op einde schooljaar Data 2
Versnelde doorstromers
Schooljaar Bespreekmoment
september
2013-2014 oktober
Zittenblijven en verlenging groep 2
Resultaat
1
2
3
4
5
6
7
8
Totaal
0
0
0
0
0
0
0
0
0
1 en 2
0
3,4 en 5
0
6,7 en 8
0
0
0
3,4 en 5
0
6,7 en 8
0
0 #DEEL/0!
1 en 2
#####
######
Versnelde doorstroming 1 en 2 0 3,4 en 5
#####
0
###### 0
6,7 en 8
######
0 #DEEL/0!
######
(Percentage van aantal leerlingen einde schooljaar)
Data: 2 a
Doorstroom peildatum einde schooljaar 2012 - 2013
VMBO Abs. % Advies bao Instroom in voortgezet onderwijs
Data: 2 b
0
#######
MAVO (VMBT) Abs. % 0
HAVO Abs. % 0
#######
#######
VWO Abs. % 0
#####
Totaal 0
Doorstroom peildatum einde schooljaar 2013 - 2014
VMBO Abs. % Advies bao Instroom in voortgezet onderwijs
0
#######
MAVO (VMBT) HAVO Abs. % Abs. % 0
0
#######
Borgesius norm: Vastgesteld d.d. Data 1: Aantal zittenblijvers minder dan 2,5 %. (norm van de inspectie)
#######
Vastgesteld d.d.
Rapportage van de directeur over toezeggingen vorig schooljaar
Datum
Analyse directeur:
Datum:
Verbeter suggesties directeur:
Datum:
Mening forum:
Datum:
Status: Forumscorekaarten_2013-2014_def_ Pagina: 18
0
Oktober 2013
Data 2: Aantal versnelde doorstromers minimaal 1 % (beredeneerde norm) School norm:
VWO Abs. % #####
Totaal 0
Het forum verwacht van de directeur:
Datum:
Toezeggingen directeur:
Datum:
Status: Forumscorekaarten_2013-2014_def_ Pagina: 19
Begrippenlijst ARBO
ARBeidsOmstandigheden
BAO of BO
Basisonderwijs
BSO
BuitenSchoolse Opvang
CITO GMR
Centraal Instituut voor Toets Ontwikkeling Gemeenschappelijke MedezeggenschapsRaad
HAVO
Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs
IB
Intern Begeleider
ICT
Informatie en Communicatie Technologie
LIO
Leraren In Opleiding
MAVO
Middelbaar Algemeen Voortgezet Onderwijs
MR
MedezeggenschapsRaad
OOP
OnderwijsOndersteunend Personeel
OP
Onderwijzend Personeel
OPP
Ontwikkelingsperspectief
PAB
Preventieve Ambulante Begeleiding
PABO
Pedagogische Academie BasisOnderwijs
PO
Primair Onderwijs (basisonderwijs)
PRO
PRaktijkOnderwijs
RI&E
Risico-Inventarisatie en Evaluatie
RT
Remedial Teaching
SBO/ SBaO
Speciale school voor BasisOnderwijs
SO
Speciaal Onderwijs
SWV
SamenWerkingsVerband (WSNS)
VMBO VO VWO
Voorbereidend Middelbaar BeroepsOnderwijs Voortgezet Onderwijs Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs
Status: Forumscorekaarten_2013-2014_def_ Pagina: 20
Aanvullingen vanuit het kwaliteitsforum inzake de kaarten:
Rooster van aftreden Leden kwaliteitsforum
emailadres
Status: Forumscorekaarten_2013-2014_def_ Pagina: 21
Kind in groep
Aftredend in oktober ………….