Kouření v restauracích
Q1 Provozuji: Answered: 718
Skipped: 5
samostatnou restauraci
hotelovou restauraci
0%
10%
20%
30%
40%
Answer Choices
50%
60%
70%
80%
90%
100%
Responses
samostatnou restauraci
35.65%
256
hotelovou restauraci
64.35%
462
Total
718
1 / 17
Kouření v restauracích
Q2 Provozovaná restaurace je: Answered: 243
Skipped: 480
zcela nekuřácká
s odděleným kuřáckým...
zcela kuřácká
0%
10%
20%
30%
40%
50%
Answer Choices
60%
70%
80%
90%
100%
Responses
zcela nekuřácká
40.33%
98
s odděleným kuřáckým prostorem
43.62%
106
zcela kuřácká
16.05%
39
Total
243
#
Komentář
Date
1
hosté chodící kouřit ven ruší okolí a způsobují nepořádek, obtěžují tím ostatní občany
1/8/2017 2:37 PM
2
V kurackem prostoru se kouri pouze ve vsedni den a to az od 16 hodin.
1/6/2017 4:39 PM
3
Před šesti lety jsme provedli rozsáhlou rekonstrukci, abychom stavebně oddělili kuřáckou klasickou hospodu od nekuřácké restaurace. S novým zákonem pozbyla klasická hospoda na významu. Vložené investice se ještě nevrátily
1/6/2017 12:25 PM
a pochybuji, že s novým zákonem nám klientela přibude. 4
Provozujeme obyčejné venkovské hospody, kde nevaříme.
1/6/2017 9:50 AM
5
Mám oddělený nekuřácký prostor.
1/6/2017 9:27 AM
6
Vsichni jsou spokojeni.Jak personal i hoste.
1/5/2017 9:02 PM
7
Stavebně Oddělené místností už více jak 10 let a vyhovuje všem
1/5/2017 1:36 PM
8
Rozdělení restaurace na kouř. a nekuřák mám již od roku 1994 a hostům možnost výběru vždy vyhovovala.
1/5/2017 1:28 PM
9
Já osobně jsem odnaučený kuřák, 15 let nekouřím, ale vadí mi, když se v mém domě řeší zákonem co mám a co
1/5/2017 1:05 PM
nemám dělat 10
kuřáci mají vyhrazené místo na terase venku
1/5/2017 12:50 PM
11
Jsou hospody kuřacké a nekuřacké,tak si každý může vybrat,já mám 2 v 1-pizerie nekuřácka,restaurace-kuřácka
1/5/2017 11:56 AM
každy má svůj vchod z venku i s kuchyně .Asi neví jak nás už zničit-uzavřit. 12
Zákazníci kouřejí venku na terase. Domníváme se, že je vhodný oddělený kuřácký prostor,či část restaurace pro
1/5/2017 11:49 AM
kuřáky. 13
Mám 3 střediska Bowling nekuřácká část, Restaurace kuřácká část, Diskotéka kuřácká část vše plně filtrováno vzduchotechnickými jednotkami.
2 / 17
1/5/2017 10:48 AM
Kouření v restauracích 14
Vyhovuje to vsem, mame kvalitni VZT, jeste si nikdo nestezoval, naopak, hoste kvituji moznost volby. Mame i dve zahradky, jednu kurackou a druhou nekurackou.
1/5/2017 10:32 AM
15
Dobrovolné rozhodnutí někdy v roce 2004.
1/5/2017 10:27 AM
16
Máme i ubytování, ale pouze 20 lůžek, tudíž uvádím "samostatnou restauraci". Mám zde zcela oddělenou místnost s
1/5/2017 10:11 AM
vlastním vchodem z chodby tzv. "RYBÁŘSKÁ BAŠTA", kde se kouří celý den, hlavní restauraci s loveckým salónkem provozuji jako nekuřáckou. Nechápu, když má někdo možnost provozovat kuřácký prostor tak nebude moct??! Dále máme 2 terasy před domem kde se bude moct kouřit i před dětmi atd...místo aby se, když už "schovali" do "kuřáren" apod. 17
V létě je v provozu terasa, kde je kouření povoleno
1/5/2017 8:59 AM
18
Náš restaurant byl vždy nekuřácký, hosté to vždy respektují. Nicméně při konání rodinných oslav či firemních večírků přihlížíme k přání objednavatelů.
1/5/2017 8:18 AM
19
kouří se na zastřešené terase
1/5/2017 5:56 AM
20
Dobrý den,celý navrhovaný zákon je .... Hosté nekuřáci kteří k nám chodí,sami nad tímto zákonem kroutí hlavou.
1/5/2017 5:44 AM
"Pokud nám bude vadit kouř,můžeme chodit do nekuřácké restaurace" to jsou slova zákazníků. 21
Cílená likvidace vesnických restaurací, kde se schází chlapi na pivo a cigaretu. Nejdříve nařízení na oddělené prostory, nyní další zákazy....
1/4/2017 7:20 PM
22
Již 17 let zcela nekuřácká ...
1/4/2017 7:16 PM
23
Nekuřáckou restauraci máme již cca 8 roků, zpočátku nám ubylo hostů, v posledních cca 3-4 letech jsou zákaznící
1/4/2017 7:13 PM
spíše rádi, ale je to dáno zaměřením restaurace a strukturou našich hostů 24
restauraci jsme před rokem zřídiii zcela nekuřáckou ale vytvořili jsme malou kuřárnu za 80.000.-Kč , aby lidé nemuseli
1/4/2017 5:48 PM
chodit ven a otravovat sousedy hlukem 25
Po dobu obědů je restaurace nekuřácká. Večer slouží jako hospoda a je kuřácká.
1/4/2017 5:40 PM
26
pouze zahrádka je kuřácká
1/4/2017 4:49 PM
27
jeden salonek + bar
1/4/2017 4:00 PM
28
zatím kuřácká, i když trend v poslední době je takový, že návštěvníci nekouří a nebo kouří mimo restauraci ve
1/4/2017 3:54 PM
venkovním prostoru
3 / 17
Kouření v restauracích
Q3 Stanovisko k zákonnému plošnému zákazu kouření v restauracích: Answered: 243
Skipped: 480
souhlasím
nesouhlasím
nevím
0%
10%
20%
30%
40%
Answer Choices
50%
60%
70%
80%
90%
100%
Responses
souhlasím
37.45%
91
nesouhlasím
57.20%
139
nevím
5.35%
Total
13 243
4 / 17
Kouření v restauracích
Q4 Komentář: Answered: 68
Skipped: 655
#
Responses
Date
1
Jsme restaurace na vesnici, jestliže se plošně zakáže kouřit, přijdeme o 80°/° svých zákazníků. Přestanou-li tito
1/13/2017 4:48 PM
zákazníci chodit, můžeme restauraci uzavřít. Uzavřeme-li, nezbyde zde nic, kde se mohou lidé scházet. To ani nechci komentovat další nesmyslné zákony, které se na nás hrnou. 2
volba by měla být pouze v rukou provozovatele, ne direktivní nařízení státu
1/11/2017 11:02 AM
3
jsme malé venkovské pohostinství a tento zákon nás už asi zlikviduje
1/9/2017 10:06 AM
4
Souhlasím naprosto. Plošným zákazem nebudou vznikat konkurenční podniky založeny na obcházení zákona danými
1/8/2017 5:22 PM
vyjímkami. 5
Nepotřebuji poslance aby mi něco nařizovali a ještě tak obsáhlým zákonem. Náš restaurant "ukončil" kouření před
1/8/2017 3:48 PM
šesti lety a zvýšilo to návštěvnost. 6
soukromý provozovatel si o vlastním majetku má rozhodovat sám, taktéž host musí mít možnost zvolit si svobodně
1/8/2017 2:37 PM
zda kouřit či nikoliv 7
Zakaz jen v restauracich kde se podava jidlo,Vyjmour male hospody na vesnicich.
1/7/2017 5:41 AM
8
Jde o specifické rozhodnutí dle oblasti a umístění restaurace.Každý, by jse měl rozhodnout svobodně. Na malé
1/6/2017 4:02 PM
vesnici toto rozhodnutí bude velilký problém. Již dnes se lidé neschází a toto je jen další hřebíček do rakve. Budou se scházet u souseda v pergole nebo stodole.A restaurace se zavře.... 9
Je to omezování svobody. To si ani komunisté nedovolili. Mám pět provozoven v jednom baráku a někde se kouří a
1/6/2017 2:48 PM
někde ne. Nevidím tedy důvod, proč by se mělo zakázat kouřit. 10
Každý provozovatel by měl mít možnost se sám rozhodnout jakou chce mít provozovnu. Zda kuřáckou či nekuřáckou.
1/6/2017 1:50 PM
Všechna ustanovení vymyšlená touto socialistickou vládou jsou nesmyslná a proti zdravému selskému rozumu a v žádném případě nepomohou k narovnání podnikatelského prostředí. 11
můj majetek, proč mi o něm rozhoduje někdo jiný, je již spousta nekuřáckých restaurací a já podnikám a má to být mé
1/6/2017 12:38 PM
rozhodnutí 12
Nový zákon chápu jako omezení podnikatelské svobody!
1/6/2017 12:25 PM
13
Myslím, že když mají zákazníci možnost sedět v oddělených kuřáckých a nekuřáckých prostorech, které jsme museli
1/6/2017 10:44 AM
na vlastní náklady vybudovat, je jen na nich, jakou variantu se zvolí a jestli do takové restaurace chtějí chodit! Víc než boj proti kouření mi v kuřáckém zákonu vadí, že by obsluha restaurace měla přebírat zodpovědnost za zákazníky a hodnotit, komu naleje a komu nenaleje!! Žijeme ve státě, kde se alkohol může podávat od 18-ti let a v tomhle věku je snad každý zodpovědný sám za sebe! Proč má někdo řešit, že se jiný opil??? Kde to jsme, opravdu jsme ještě svobodný stát? Není těch zákazů, příkazů a byrokracie už dost!!! Nechtějí nás už nechat v klidu pracovat bez těch nesmyslných neustále narůstajících nařízení! Vždyť tu státní zaměstnanci parazituji na těch, co se snaží něco vytvářet, co chtějí jen uživit sami sebe a hlavně nezatěžují stát! Takové lidi stát pomalu likviduje, ale co budou všichni dělat? Pobírat dávky??? 14
O zákazu kouření si má jednoznačně rozhodnout majitel (provozovatel). Zákazník se sám rozhodne, jestli chce jít do
1/6/2017 9:50 AM
kuřáckého či nekuřáckého podniku! 15
Upřednostňuji nechat na volbě zákazníka.
1/6/2017 9:27 AM
16
jsem nekuř. ale snad má každý svuj rozum.
1/6/2017 7:18 AM
17
Jsme na vesnici a to je velký problem.Pokud se nebude kouřit budeme mít praznou restauraci.Naše vesnice má
1/5/2017 9:35 PM
400obyvatel.Záclony a malovaní si platím ze svého a restaurace je můj majetek,nemá právo nikdo mně přikazovat co mám a nemám dělát.Daně platím soc.a zdrav.také od státu nic nechci jsem bez dovolené a nemocenky celý rok. 18
Jako nesouhlasím se všemi možnými regulacemi a dotacemi
1/5/2017 9:22 PM
19
Prostě bych to nechal na hostech i na provozovatelích. Ať se každý svobodně (je-li to v naší republice ještě možné)
1/5/2017 8:15 PM
rozhodne, jakou restauraci navštíví a jakou restauraci chce provozovat. Někteří z nás investovali nemalé peníze do oddělení prostor pro kuřáky a nekuřáky. Prosplatí nám to někdo, když to bude zbytečné? 20
Mám oddělený kuřácký a nekuřácký sektor,všichni jsou spokojeni.
5 / 17
1/5/2017 6:27 PM
Kouření v restauracích 21
U nás je kuřácká část pro naše obchodní cíle spíše zátěží, zdaleka větší zájem je o nekuřácké prostory,
1/5/2017 4:20 PM
poznamenávám, že i mnoho kuřáků chce raději sedět v nekuřácké části. Denně máme několik rezervací večer a 9 z 10 požaduje nekuřáckou část. V poledne jsme zrušili kuřáckou část a máme ji přes poledne jako nekuřáckou a denně na obědy plno. 22
myslím si, že každý má právo zvolit si to co mu vyhovuje. restaurace by měla být buď kuřácká nebo nekuřácká a ne mít částečné omezení (např. časové)nebo oddělenou místnost. zkrátka nahuleno nebo čistý vzduch, ať si každý
1/5/2017 3:10 PM
vybere co mu vyhovuje, provozovatel i host. 23
Byl bych pro oddělené prostory v restauracích.
1/5/2017 3:05 PM
24
zákaz kouření již před lety přinesl naší restauraci daleko kultivovanější klientelu i prostředí
1/5/2017 1:46 PM
25
Absolutní ubíraní naších práv a svobod v našem podníkání
1/5/2017 1:36 PM
26
Toto považuji za velmi závažný zásah do podnikatelských práv.
1/5/2017 1:28 PM
27
Každý provozovatel by si měl určit zda provozovna bude nebo nebude nekuřácká.
1/5/2017 1:10 PM
28
ještě jednou jsme snad v dem. státě a ve své provozovně si snad mohu vyhradit místo pro kouření. byly snahy kouřit
1/5/2017 1:05 PM
např doutníky a trávu a ty jsem vykázal a zákaznici to pochopili. Ještě poznámka k cigaretám, v tržní ekonomice jak je možné že mne stát omezuje a nemohu si dát marži jako u ostatních produktů. Proč se toto netýká třeba lečiv tam je rozíl abrovský a nikdo to neřeší proč 29
restaurace je samostatná zároveň slouží hostům pensionu nekuřáckou jsme si ji zavedli sami před 10 lety. Hosté díky tomu neodešli. Patřím k těm co nekuřácké rest. vítají
1/5/2017 12:57 PM
30
Nevím proč by měli nekuřáci smrdět jako cikáni, o škodlivosti kouření ani nemluvím (mám tři bypassy na srdci a velká příčina je prý pasivní kouření !!!). Co se týká pití alkohohu - hospodský je z toho živ, ale nemůže přebírat
1/5/2017 12:50 PM
zodpovědnost za konání jiných. Způsobí-li někdo v opilosti škodu, tak by alkohol měl být přitěžující okolnost a ne za to trestat hospodského. 31
Souhlasím, pokud to bude zákaz opravdu plošný a ne zákaz pouze v provozech, kde se podává jídlo.
1/5/2017 12:39 PM
32
Jako mnoho jiných věcí to má řešit trh, respektive hosté restaurací
1/5/2017 12:28 PM
33
Proč nám restauracím někdo neustále něco diktuje??
1/5/2017 12:22 PM
34
Je absolutní nesmysl zakázat kouření v pivnicích a barech. Zase jsme nějakým zákonem tlačeni do kouta, jako
1/5/2017 12:06 PM
jednotlivci nic nezmůžeme. Ať si každý provozovatel nebo majitel rozhodne, zda se u něj kouřit bude nebo ne. Nejsme nesvéprávní, máme dost rozumu na to abychom se svobodně rozhodli sami. Do mé restaurace chodí hosté jíst, tak jim nezařídím zakouřené prostředí.Naopak jako nekuřácká restaurace máme více zákazníků. Pokud bych vlastnila noční bar, určitě bych dovolila kouřit. 35
Není přípustné ,aby stát prikazoval soukromemu sektoru jak a co maji delat.
1/5/2017 12:03 PM
36
viz.bod 2
1/5/2017 11:56 AM
37
Mělo být již dávno, tak jak je ve vyspělé Evropě zvykem :)))
1/5/2017 11:52 AM
38
Je to každého věc, stejně budou kouřit. Já a má partnerka jsme nekuřáci, tak se u nás nekouří.
1/5/2017 11:49 AM
39
ať se rozhodne host nikdo ho nenutí sedět v kuřácké
1/5/2017 11:33 AM
40
Každý se může rozhodnout jakým směrem chce jít .
1/5/2017 11:29 AM
41
Proč bych měl mít celou restauraci nekuřáckou, když mám v jedné budově odděleny chodbou nekuřáckou restauraci
1/5/2017 11:28 AM
a kuřácký výčep a záleží na hostovi, kde si sedne. 42
Kdepak se nám octla svoboda. Rozhodnutí zákazníka koho si vybere.
1/5/2017 11:02 AM
43
Jsou typy restauračních zařízení, které jsou zákazníky cíleně vyhledávány za účelem posezení u piva, či vína s přáteli
1/5/2017 10:59 AM
a cigaretou. Měla by to být svobodná volba zákazníků, zda budou v restauraci té či oné kouřit. 44
Při podávání jídel během obědů a večeří se nekouří vůbec . Lidé si už na to opravdu zvykli, a myslím, že i kuřáci jsou
1/5/2017 10:55 AM
více tolerantnější k nekuřákům. 45
V současné době je nejméně obsazena část plně nekuřácká. Problém kouření před objektem kdy se v podniku
1/5/2017 10:48 AM
zdržuje velký počet osob bude přinášet velký hluk a velkou koncentraci tabákového kouře. Myslím si že budou velmi diskriminováni obyvatele bydlící nad takovouto venkovní kuřárnou. 46
Považuji celý zákon za výrazné omezení mého vlastnictví a rozhodování, co a jak chci ve svém majetku vykonávat. Vzhledem k tomu, že mám restauraci rozdělenu na 2 části, kdy se kuřák s nekuřákem nepotkají, pokud nechtějí a obě části jsou poměrně stejně využíté. V tomto případě jde o výrazné omezení mého podnikání, jelikož dojde k velkému úbytku hostů.
6 / 17
1/5/2017 10:45 AM
Kouření v restauracích 47
zákazník určuje trh ne zákon ..
1/5/2017 10:35 AM
48
Restaurace je soukromý podnik a každý provozovatel by si měl sám, v rámci svého podnikatelského rizika rozhodnout,
1/5/2017 10:27 AM
o jakou klientelu má ve svém podniku zájem. Stejně tak je na úvaze hosta, ve které restauraci utratí své peníze. Chodit do té či oné restaurace není povinnost. 49
Vše by mělo být na rozhodnutí majitele. Plošný zákaz je pro nás neakceptovatelný a bezprecedentní zásah do práv
1/5/2017 10:21 AM
provozovatele podniku. Ještě by bylo pochopitelné, kdyby se jednalo jen a pouze o restaurace (konzumuje se zde jídlo), nikoliv bary, kluby, diskotéky, atd. Doporučuji se podívat, k čemu takové zákazy vedly ve Skandinávských zemích. Všichni hosté sedí půl roku venku, kde se jim topí přímotopy "pánu bohu do oken" a vnitřek restaurace zeje prázdnotou a na ulici je kravál a ještě za zábor chodníku provozovatel platí a zároveň platí za prostory vevnitř. Dále pak problematika vynášení skla ven, komplikace pro obsluhu (host si jde jenom ven zapálit nebo nám utíká bez placení?). 50
Pohostinství mám ve svém domě, je to můj majetek, daně platím a ve svém majetku si chci sama rozhodnout, jaký typ
1/5/2017 10:01 AM
budu mít. Nevaříme, jsme pivnice. Omezování našeho podnikání je již tak zásadní, že se dostáváme zpět do starých dob, kdy nám náš majetek sebrali. Ted se o něj musíme starat, ale nesmíme o něm sami rozhodovat. Kdo nechce jít do zakouřeného prostředí, ať jde do nekuřácké . Mě také obtěžuje křik malých dětí v restauracích, a nezakazuji jejich vstup. 51
každý se může svobodně rozhodnou zda využije služeb kuřácké či nekuřácké provozovny
1/5/2017 8:59 AM
52
Podnikatel by si sám měl rozhodnout, zda jeho provozovna bude kuřácká či ne. Bary a malé hospůdky na vesnici to
1/5/2017 8:46 AM
zlikviduje. Je velice špatný příklad pro mládež, že budou kuřáci postávat na ulicích před podniky a vykuřovat, jednak rušení klidu v nočních hodinách a pak nepořádek z nedopalků 53
Zákon je hloupý, zasahuje do základních práv a svobod.
1/5/2017 8:18 AM
54
Na to už není co říct.Asi nějakým zákonodárcům vadí že se lidi scházejí v hospodách.
1/5/2017 5:44 AM
55
Každý má možnost si vybrat....
1/4/2017 10:41 PM
56
Jak už bylo mnohokrát řečeno ať si každý zvolí do jaké chce jít.Nebo by bylo nejlepší zrušit tabákový průmysl a
1/4/2017 7:32 PM
nevyrábět cigarety.Také nám mohou nařídit neprodávat pivo,alkohol atd.Je to diskriminace pohostinství. 57
Přikazovat, zda se bude v mé nemovistosti kouřit či nikoliv, to už je poměrně nad rámec chápání. Dokázali bychom
1/4/2017 7:20 PM
pochopit, že tam nebude podporována pěstírna konopí, ale kouření, které je veřejně dostupné, zakazovat, je opravdu moc. Jsem celoživotní nekuřák, ale tento zákaz nám ničí "svobodné" podnikání. Se svobodou to pomalu nemá nic společného.... Bohužel.... 58
jednoznačně, at si každý provozovatel sám určí na základě svých zkušeností, zda chce kuřáckou nebo nekuřáckou.
1/4/2017 7:13 PM
Vše ostatní je zásah do svobody podnikání. 59
Každý by měl mít možnost provozovat restauraci tak jak chce.
1/4/2017 6:59 PM
60
Souhlasím, pokud nebudou k zákonu přilepeny další nesmyslné paragrafy netýkající se kouření. Pokud zákaz, tak bez
1/4/2017 6:28 PM
vyjímek. 61
Sám majitel restaurace by se měl rozhodnout, zda chce provozovat restauraci kuřáckou nebo nekuřáckou. Tímto by
1/4/2017 5:15 PM
také měla být restaurace viditelně označena. 62
Nesouhlasím s velkým množstvím nařízení a předpisů poslední doby, která nás připravuje nejen o svobody a důstojnost, ale mnohdy i téměř o rozum.
1/4/2017 4:49 PM
63
Mám svůj vlastní nemovitý majetek a sám si v něm nemohu zapálit ? Postavené na hlavu. Nikoho nenutím chodit do
1/4/2017 4:29 PM
mojí restaurace, lidi sem chodí dobrovolně, jestli jim vadí kouř za dveřmi, nemusí ani vcházet, nevidím tedy ani jeden důvod k zákazu. 64
Zmařené investice do VZT u nás cca 1,5 mil. konec konkurenční výhody ..!! Omezování svobodné volby v podnikání
1/4/2017 4:29 PM
65
sám nekouřím, kouřeni při podavani jidla je ohavne! ale následne po jidle ...doutnik a cigaretu na baru s trochou
1/4/2017 4:00 PM
tvrdeho alkoholu...beru jako normalni. kdo nechce nemusi. 66
mám oddělené restaurace, lidé si u mě mohou vybrat.
1/4/2017 3:56 PM
67
souhlasím se zákazem kouření, pouze mě moc mrzí, že velkou rekonstrukcí v roce 2013 bylo nutno provést nové
1/4/2017 3:54 PM
vzduchotechnické zařízení s přitápěním za 500 tis. Kč pro splnění požadavků hygieny ...bohužel. Jedinou mou útěchou zůstává, se jednalo o technické zhodnocení kulturní památky, tak odpis je pouze 15 let... ostatní to mají horší 30-50 let 68
Zakázala bych nekouřit ve stravovacích provozech a co se týká barů, pivnice a hospůdek ne hala bych na rozhodnutí provozovatele....
7 / 17
1/4/2017 3:53 PM
Kouření v restauracích
Q5 Provozovaná restaurace je: Answered: 424
Skipped: 299
zcela nekuřácká
s odděleným kuřáckým...
zcela kuřácká
0%
10%
20%
30%
40%
50%
60%
70%
Answer Choices
80%
90%
100%
Responses
zcela nekuřácká
66.27%
281
s odděleným kuřáckým prostorem
25.00%
106
zcela kuřácká
8.73%
37
Total
424
#
Komentář:
Date
1
možnost kouření před restaurací
1/14/2017 4:31 PM
2
Celý hotel je nekuřácký již 15 let.
1/13/2017 1:07 PM
3
Nemáme problémy, hosté nekuřáckou restauraci přívitali.
1/12/2017 1:39 PM
4
Od roku 1985 bez problémů
1/8/2017 6:48 AM
5
Každému to vyhovuje,hosté, kteří nekouří, nejsou obtěžováni.
1/6/2017 1:17 PM
6
Jsme hotel s restaurací s minipivovarem, tudíž je naše restaurace někdy spíše lepším výčepem. Jsme nekuřáčtí již více jak 5 let a nemáme s tím nejmenší problém.
1/6/2017 1:06 PM
7
Máme ještě další 2 hotelové restaurace z cela oddělené- nekuřácké, využití 20%.
1/6/2017 11:32 AM
8
Pouze v době podávání obědů a večeří se nekouří.
1/6/2017 9:44 AM
9
Pres obědy se nekouri do 14,00
1/5/2017 11:49 PM
10
Po přechodu na nekuřáckou se nám nikterak nesnížila návštěvnost ani tržby.
1/5/2017 7:14 PM
11
Provozujeme pension s nekuřáckou restaurací již 20 let.
1/5/2017 6:50 PM
12
K dispozici je salonek, který je však uzpůsoben jako kuřácký či nekuřácký na základě požadavku konkrétní
1/5/2017 5:34 PM
společnosti nebo veřejnosti, pro kterou je zrovna rezervován. 13
momentálně disponujeme pouze snídaňovou restaurací
1/5/2017 1:42 PM
14
s tím, že v době obědů od 11 do 15 hodin se nekouří.
1/5/2017 1:19 PM
15
Plně vyhovuje veřejnosti.
1/5/2017 1:14 PM
16
Od počátku existence provozujeme hotel i restauraci jako zcela nekuřácké zařízení.
1/5/2017 1:06 PM
8 / 17
Kouření v restauracích 17
Máme restauraci o dvou místnotech, jedna je zcela nekuřácká a ve druhé je povoleno kouřit od 14.00 hod
1/5/2017 12:51 PM
18
přes obědy se nekouří
1/5/2017 12:20 PM
19
V době podávání jídel a při přítomností dětí se nekouří(kouření spíš ve večerních hodinách).
1/5/2017 12:02 PM
20
Banketka + sál nekuřácký
1/5/2017 11:47 AM
21
v době do 15:00 je zcela nekuřácká (pak oddělené prostory)
1/5/2017 11:39 AM
22
venkovní terasa
1/5/2017 11:13 AM
23
Zákaz kouření by se měl rozšířit i na zahrádky. Zákaz kouření by se měl rozšířit alespoň 10m před restauraci, aby
1/5/2017 11:12 AM
kuřáci nepostávali před vchodem do restaurace.Náš hotel má vymezený prostor pro kuřáky tak, aby kuřáci neobtěžovali, nediskriminovali nekuřáky. 24
oddělení možnosti kouření máme i časově, do 15ti hod se nekouří vůbec, od 15ti hodin je povoleno.
1/5/2017 11:11 AM
25
máme pouze letní provoz, takže to nečiní problémy, ale nejdou k nám všichni hosté
1/5/2017 10:50 AM
26
Restaurace je nekuřácká, kavárna je kuřácká kvůli našim stálým hostům, kteří by šli jinam. Ale už se nemůžeme
1/5/2017 10:48 AM
dočkat, až bude protikuřácký zákon schválen, aby mohli naši ostatní zákazníci a zaměstnanci dýchat čistý vzduch! Stálí hosté nám zřejmě zůstanou, protože jsou na pracovní schůzky u nás zvyklí a v žádné jiné kavárně si nebudou moci zapálit. 27
Dobrovolně nekuřácká již 3 roky a nikdo z hostů si nikdy nestěžoval a všichni chodí poctivě ven nebo na zahrádku.
1/5/2017 10:32 AM
28
V době podávání snídaní se nekouří. Hosté ani nepožadují, aby si v době po snídani mohli zapálit.
1/5/2017 10:31 AM
29
Pro kuřáky je určena venkovní terasa
1/5/2017 10:30 AM
30
važeni, pokud bude misto prezidenta čr, ministra financi a premiera v tomhle obsazeni, nema smysl v tomhle statě
1/5/2017 10:29 AM
něco dělat... pomozte najit lidi s charizmem, kterych tu neni moc, ale ještě se najdou. tihle tři bohužel ukazuji, jakych je většina lidi v tomhle statě.... bohužel... 31
Kdysi jsem zakázal z vlastního rozhodnutí kouření a znamenalo to, že restaurace zkrachovala a je mimo provoz dodnes
1/5/2017 10:25 AM
32
Bez kuřáků nepřežijeme a budeme muset zavřít.
1/5/2017 10:24 AM
33
Do hotelu k nám jezdí i velké množství kuřáků. Nemáme pro ně žádný vyhrazený prostor, všichni musí chodit kouřit
1/5/2017 10:20 AM
ven i v případě velmi mrazivého počasí. Problém s tím není. Naopak je to velmi pozitivně vnímáno od zaměstnanců, všech ostatních hostů a mnohdy i samotných kuřáků, protože chápou důsledky pro děti i ostatní lidi. Navíc řada i silných kuřáků by si ani ve vlastním bytě nezapálili, tak proč by to měli dělat v restauraci. 34
od začátku otevření je restaurace nekuřácka
1/5/2017 9:38 AM
35
máme vybudovanou samostatnou kuřárnu v prostorách hotelu
1/5/2017 9:29 AM
36
Kouři se na terase a nebo v salónku Vždy je prostor kde se nekouří
1/5/2017 6:22 AM
37
Kuřáci sedí venku
1/4/2017 9:30 PM
38
Celý hotel je nekuřácký již skoro devět let.
1/4/2017 7:16 PM
39
Provozujeme v hotelu 4 restaurace,3 nekuracke a 1 kurackou-z toho 1 kurackou a 1nekurackou pronajimame
1/4/2017 6:58 PM
40
Od zavedení odděleného kuřáckého prostoru jsme se nesetkali se žádnou negativní reakcí zákazníků, nebo s nějakým
1/4/2017 6:42 PM
sporem mezi kuřáky a nekuřáky. 41
Máme v hotelu dvě oddělené provozovny. Jednu kuřáckou a jednu nekuřáckou. Tímto zákazem můžu jednu uzavřít.
1/4/2017 5:26 PM
Čtyři zaměstnanci budou bez práce. 42
celý hotel nekuřácký již od 05/2005
1/4/2017 4:47 PM
43
Součástí F&B outletů je oddělený kuřácký salónek.
1/4/2017 4:32 PM
44
Kuřácké prostory jsou venku nicméně jsme jen přes letní sezónu
1/4/2017 4:16 PM
45
Máte zde 2 možnosti "zcela nekuřácká". Jednu z nich jsem zvolil-> naše provozovna je zcela nekuřácká.
1/4/2017 4:11 PM
46
Zpočátku otevření restaurace jsme byli část restaurace kuřácké, část nekuřácké. Před dvěma roky jsme se rozhodli,
1/4/2017 4:09 PM
že bude celá restaurace nekuřácká a bylo to rozhodnutí, za které jsme rádi. Nedovedeme si již představit, že by se u nás kouřilo, navíc sami preferujeme nekuřácké restaurace, když jdeme někam jinam na oběd či večeři. 47
Máme to takto nastaveno od začátku fungování (07/2016) a s prozatím převážně kladným ohlasem ze strany zákazníků.
9 / 17
1/4/2017 4:06 PM
Kouření v restauracích 48
máte tam 2x nekuřácká / jsme zcela nekuřácký hotel
1/4/2017 4:02 PM
49
Rozhodli jsme se nečekat na Parlament a rozhodli jsme si to sami. Na obsazenosti restaurace se nezměnilo vůbec
1/4/2017 4:00 PM
nic. 50
Jsme hotel + sportovní hala, takže u nás je to jasné, vše je zde nekuřácké.
1/4/2017 3:59 PM
51
Přesto zvažuji jak vymezit prostor pro kuřáky (venku/vedle restaurace), kteří si prostě chtějí zapálit.
1/4/2017 3:57 PM
10 / 17
Kouření v restauracích
Q6 Stanovisko k zákonnému plošnému zákazu kouření v restauracích: Answered: 424
Skipped: 299
souhlasím
nesouhlasím
nevím
0%
10%
20%
30%
40%
Answer Choices
50%
60%
70%
80%
90%
100%
Responses
souhlasím
51.18%
217
nesouhlasím
43.40%
184
nevím
5.42%
Total
23 424
11 / 17
Kouření v restauracích
Q7 Komentář: Answered: 123
Skipped: 600
#
Responses
Date
1
je na provozovateli , jaký způsob si vybere
1/14/2017 4:31 PM
2
Nesouhlasím s plošnou regulací. Ctím právo každého majitele/provozovatele se rozhodnout na jaký segment
1/13/2017 1:07 PM
zákazníků se bude orientovat 3
Jako majitelé restaurace jsme nekuřáci. Tak nám zákaz kouření nevadí :) Děkuji E Brodská
1/12/2017 8:10 AM
4
"Nekuřáctví" v restauracích je v pořádku, ale další záležitosti, které tento zákon zahrnuje (př. obsluha má odmítnout
1/11/2017 2:10 PM
podat alko nápoje podnapilým) jsou dosti omezující a možná i zatěžující - právě pro obsluhu. Nyní to tak samozřejmě je, že pokud by obsluha měla obavy z toho, že by ten člověk mohl něco provést, tak už mu "nenalije". Takže celkově asi nesouhlas. 5
Čisté a voňavé prostory pro zákazníky, příjemné pracovní prostředí pro obsluhu
1/8/2017 6:48 AM
6
Pokud jsou zcela oddělené prostory nikoliv "jako", pak není důvod k takovému zákazu. Kdo chce být v nekuřáckém
1/6/2017 10:11 PM
tak tam je a naopak. Co se týká personálu, tak valná většina kouří a pokud chce pracovat v čistě nekuřáckém prostředí, opět má přeci volbu a může si takovou věc nechat dát o pracovní smlouvy. Kouření jistě není zdravé, ale neznám rodinu, kde by se rodina rozpadla z důvodu kouření nebo, že by byl někdo ohledně kouření vyhozen z práce (pokud to zaměstnavatel od počátku pracovního vztahu nevyžaduje) nebo přišel o řidičský průkaz a tím o mobilitu nebo práci, ale co alkohol ?! To zakážeme i alkohol ?! Nebo budou hosti pít víno z lahve obalené v novinách, aby dítě vedle u stolu nevidělo, že pije alkohol ?! A jak si alkohol objedná bude ho obsluze ukazovat prstem v nápojovém lístku a pak prsty ukazovat kolik ho chce ! Jako provozovatel mám být odpovědný v restauraci "za alkohol", ale jestli si na toaletě feťák píchne nějaké svinstvo do žíly zahotí tam např. jehlu i se stříkačnou od žloutenky a "normální " člověk půjde po něm na tento záchod, tak je to OK ?! Mnoho štěstí a úspěchů. 7
každý provozovatel by si měl sám rozhodnout zda kouřit či ne.
1/6/2017 4:31 PM
8
Rozhodně s tím nesouhlasím, jak mi může někdo v mé restauraci zakázat kouření? To je, jako kdyby mi zakázali
1/6/2017 1:17 PM
kouřit doma. 9
Myslím, že kultura pohostinství a doba již pokročila natolik, že toto není potřeba nijak regulovat. Je spousta
1/6/2017 1:06 PM
nekuřáckých pivnic a zákazník si může v dnešní době kvalitně vybrat. 10
Zásadní nesouhlas. Diskriminace skupiny v demokratickém zřízení!!!? Dalším krokem bude oddělení lidí pijících
1/6/2017 11:43 AM
alkohol od nealka a postupné vyloučení na ulici s lahví v pytlíku... 11
zákaz kouření v restauracích a odpovědnost restauratéra za škody řidičů nepotřebuje komentář,to vymyslí jen blb.
1/6/2017 11:32 AM
12
Nechat na rozhodnutí majitele.Ale buď kuřácká nebo nekuřácká.Žádná polovičatost
1/5/2017 9:48 PM
13
Nekuřáci mají v dnešní době velký výběr nekuřáckých restaurací, proto si myslím, že je volbou každého provozovatele restaurace, zda jeho podnik bude kuřácký ( např. v případě pivnice) nebo nekuřácký.
1/5/2017 9:31 PM
14
Když zákaz, tak prodej cigaret -je to návykové jako droga.
1/5/2017 8:48 PM
15
Kuřákům nekuřáci nevadí, obráceně to neplatí. Když to funguje v jiných státech, proč by to nemělo fungovat i u nás.Kouření není životní potřeba, která by musela "omezovat" ostatní.
1/5/2017 7:14 PM
16
Myslím,že by si měl mít možnost provozovatel rozhodovat sám,hlavě ve vesnických hospodách a v pivnicích,kde se
1/5/2017 6:20 PM
nevaří. 17
Mám mozek, tak jej používám !!! Je věcí každého provozovatele, co upřednostní !!! Na to není třeba politická
1/5/2017 6:00 PM
nápověda !!! 18
Ačkoli by si mohl každý provozovatel zvolit dle uvážení, jestli mít nekuřácký podnik, kuřácký nebo oddělené prostory, nevidím problém v plošném nařízení - společnost se přizpůsobí, ostatně jako vždy.
1/5/2017 5:34 PM
19
Nesouhlasím z důvodu, že provozuji hotelovou restauraci, která je nekuřácká a dále formanku, která je oddělena od hotelové restaurace dlouhou chodbou a tudíž formanka, kde kouří 90 % hostů, absolutně nevadí nekuřákům v
1/5/2017 5:31 PM
hotelové restauraci. Naopak, v zimním období i kuřáci z hotelové restaurace uvítají možnost si zakouřit ve formance, aniž by museli stát v zimě na ulici. Takže zákon s odděleným kuřáckým prostorem jsme naprosto splňovali a vyhovoval všem. Každý podnikatel by měl právo se sám rozhodnout, jakou klientelu bude preferovat, zda kuřáckou či nekuřáckou.
12 / 17
Kouření v restauracích 20
Souhlasím se zákazem kouření v prostorách, kde se podává jídlo a kde se zdržují děti. Nechápu, jak může někdo chtít zakázat kouřit v nějaké zaplivané čtyřce a hlavně proč?
1/5/2017 5:23 PM
21
Nechal bych rozhodnutí na každém, Já jsem zavedl nekuřáckou restauraci z důvodů rodin s dětmi před 3.roky a tržby se zvedly.
1/5/2017 4:21 PM
22
krome resturace provozujeme i kavarnu, ktera je zcela oddelena a kuracka
1/5/2017 3:20 PM
23
díky zákazu klouření jsme mohi výrazně zlepšit prostředí restaurace a zvýšil se obrat na kuchyni.
1/5/2017 2:56 PM
24
Svoboda rozhodování občana nadevše
1/5/2017 1:59 PM
25
Vnímám jako zásadní zásah do podnikatelského prostředí! Bude otázkou času kdy v EU přinesou myšlenku
1/5/2017 1:51 PM
jednotných vůní na toaletách :-) 26
Je na provozovateli a na hostu , co si vybere
1/5/2017 1:44 PM
27
Zcela nesouhlasím, každý má možnost výběru zda půjde do kuřácké či nekuřácké restaurace, Stejně tak každý
1/5/2017 1:42 PM
majitel má možnost se rozhodnout, zda bude restaurace kuřácká či nikoliv.. Navíc se tento zákon vztahuje i na pohostinství ( hospody ), kde je tento zákon absolutně nesmyslný. 28
Vadí nám zejména to, že zákon upírá možnost volby, aby si hostinský vybral zda bude ve své provozovně kouřit nebo ne. Samotný zákaz kouření nám nevadí, ale omezování svobody podnikání ano.
1/5/2017 1:19 PM
29
Nemohu souhlasit se zákonem. Lidé si mohou již dnes vybrat nekuřácké prostory. I personál, pokud je nekuřák,
1/5/2017 1:14 PM
respektujeme jeho stanovysko a je delegován do nekuřáckých prostor. 30
Jsem zastáncem demokratických principů a né nařízení...
1/5/2017 1:07 PM
31
Myslím si, že by si každá restaurace měla sama rozhodnout, zdali chce být kuřácká či nekuřácká a na hostech pak je, který typ si vyberou. Nemyslím si, že by do toho měl stát nějak zasahovat, je to každého volba.
1/5/2017 1:01 PM
32
normální je nekouřit! Ale vím z vlastní zkušenosti že každý kuřák je těžký despota, kouřil jsem 40-60 cigaret denně.
1/5/2017 12:51 PM
33
Každy provozotale si ma zvolit jaky provoz bude provozovat.
1/5/2017 12:47 PM
34
V celé západní evropě protikuřácký zákon funguje, není důvod omezit kouření i v ČR. Problamatické je kontrola podávání alkoholu - není možné, aby za to nesl odpovědnost provozovatel restauračního zařízení.
1/5/2017 12:44 PM
35
Absolutně souhlasíme k plošnému zákazu bez vyjímky
1/5/2017 12:44 PM
36
Je to omezování svobodného podnikání.
1/5/2017 12:43 PM
37
Pokud si dnes klient dal pivo a cigaretu, pak bude-li muset kouřit venku, si pivo nedá - dojde tedy k úniku tržeb.
1/5/2017 12:24 PM
Myslím, že o tom, zda provozovna bude kuřácká nebo nekuřácká, by měl rozhodnout majitel. A upozorňuji, že jsem nekuřák ! 38
buzerace
1/5/2017 12:20 PM
39
zákazník má dnes na výběr restaurace.
1/5/2017 12:02 PM
40
Nesouhlasím, neboť jsme na konci obce, mezi horami a 3/4 roku máme mimo sezónní období, kde jsme závislí od
1/5/2017 11:47 AM
místních "pivařů", kteří si přijdou si k nám pouze na pivo a zakouřit si při ním. Souhlasila bych, kdyby mohl být zachován aspoň oddělený kuřácký prostor-kuřárna! 41
dle mého názoru si každý host může vybrat , pro kuřáky je toto diskriminační a dle našich zkušeností , když
1/5/2017 11:47 AM
nabídneme nekuřákům nekuřáckou místnost, 60% si raději sedne do kuřácké s tím ,že sami tam nebudou... 42
Nevadí mi, že u mě nebudou kuřáci, ale štve mě, že si nemohu ve svém dělat co chci. Regulace, regulace na to
1/5/2017 11:40 AM
všichni zajdem, ještě aby nám zakázali umřít a budem všichni nesmrtelný. Chválím nápad Kubery zakázat prodej cigaret celoplošně, když jsou takový ochránci zdravý, ale jsou to jen populisti, takže to neprojde a viníky hospodský už přece mají. 43
moje peníze-moje rozhodnutí a nebo ze zákona povinnost všech navštěvovat jen a jen moji restauraci !!! (žert ...)
1/5/2017 11:39 AM
44
zákona by nebylo třeba pokud se budeme chovat normálně jako lidi,
1/5/2017 11:19 AM
45
Hotel je můj soukromí majetek nechápu proč za mě má někdo rozhodovat jak se chovat, máme dvě zcela oddělené
1/5/2017 11:16 AM
místnosti, každý se může rozhodnout sám. 46
Pouze mi vadí, že stále má " někdo " potřebu nařizovat samostatně se o sebe starajícím lidem, co a jak dělat, co smějí
1/5/2017 11:12 AM
a co je pro ně to nejlepší a rozhodují to od stolu a z dálky, bez znalostí místních poměrů. Greiner. 47
Zákonodárci by měli zakázat kouřit všude tam, kde jsou lidé, tedy i na ulicích.Zákonodárci by měli vytvořit,určit místa kde se bude kouřit, vytvořit v obcích kuřákům kuřácké prostory.
13 / 17
1/5/2017 11:12 AM
Kouření v restauracích 48
Zásadně nesouhlasím se zasahováním statu do svobodného rozhodování majitelů restaurací o vlastních
1/5/2017 11:10 AM
provozovnách. Stát tímto a podobnými zákony vytváří tupé stádo zákazníků, o kterých si myslí, že si neumí vybrat, zda vejdou do kuřácké nebo nekuřácké restaurace. 49
Podporuju pana senátora Kuberu ten má všech pět pohromadě!!!!!
1/5/2017 11:08 AM
50
Pokud si chce někdo kazit zdraví, nechť tak činí někde stranou a neotravuje s tím druhé. Drogy si veřejně taky nepícháme.
1/5/2017 11:08 AM
51
Když máme oddělené restaurace na kuřáckou a nekuřáckou, není důvod k úplnému zákazu kouření.
1/5/2017 11:05 AM
52
Každý host má možnost výběru nekuřácké a kuřácké restaurace. Proč zákaz?
1/5/2017 10:53 AM
53
provozovatel i host by měli mít právo volby
1/5/2017 10:50 AM
54
Vůbec nechápeme, proč AHR neustále bojuje za kouření v restauracích a tlačí nás na buranský východ, místo abychom se zapojili do vyspělé Evropy. Západní turisté u nás žasnou, jak může být kouření v restauracích stále
1/5/2017 10:48 AM
povoleno. 55
mohou kouřit před provozovnou
1/5/2017 10:38 AM
56
Provozuji celkem 4 oddělené podniky. Hotel s kavárnou a restauraci, pivnici a klub (diskoteku). Provozují klub již 11 let
1/5/2017 10:37 AM
a jsou neustále stížnosti na lidi co chodí a odchází z klubu (řvou cestou tam a zpátky), cele okolí na mě pravidelně píše petice a to se snažím držet lidi uvnitř aby nedělali venku zbytečný hluk. Teď je budu muset nechat chodit kouřit ven místo 10 lidi venku bude 50 v letních měsících i 100 lidi jsem zvědav jak si s tím lidi v blízkosti klubu poradí. Dále provozuji pivnici kde máme oddělené kuřácké a nekuřácké prostory všichni jsou spokojeni. A poslední provoz hotel s kavárnou a restauraci. Restaurace byla vždy nekuřácká a kavárnu jsme měli kuřáckou. Vzhledem ke stížnostem hotelových hostu na kuřáckou kavárnu jsme před dvěma lety zakázali kouřit i tam tržby v kavárně klesly skokově o 80% tržby v restauraci klesli o 20% (kuřáci chodili do kavárny na cigaretu z restaurace). Zákon určitě nepodporujeme. Je to na každém provozovateli co chce a nechce. Sami jsem byli nuceni kouření v některých částech zrušit i bez zákona aby jsme vyšli vstříc naším hostům. Ale nechápu proč bych nutil lidi v pivnici a klubu aby chodili ven kde budou ve večerních hodinách hlučit. Stejně nechápu jak budeme řešit podnapilé to budou muset dostavat výčepní a servirky kurz jak poznat podnapilého kterému nebudou moc nalít alkohol. Budou vznikat zbytečné konflikty misto toho aby si dali jedno dvě piva budou se hádat jestli jsou nebo nejsou na to dost opilí. 57
Co nejdřív...
1/5/2017 10:32 AM
58
Má zkušenost ze zahraničí je, že jsou většina / všichni (včetně kuřáků) spokojení s tím, že se ve venitřních prostorách
1/5/2017 10:31 AM
gastronomie nekouří. Vytváří to příjemnější atmostféru k jídlu. Můj osobní názor je, že kouření výhradně ve venkovních prostorách kuřákům jejich závislost trochu znepříjemní a možná tím počet vykouřených cigaret snížíme. Je to pouze o uvědomění, že si kouřením škodíme. 59
svoboda rozhodovani je to, proč jsem cinkal kličema...
1/5/2017 10:29 AM
60
Nevím, proč by nás měl někdo omezovat v našem podnikání, nabízíme jak kuřácké, tak nekuřácké prostory.
1/5/2017 10:28 AM
61
nevidím důvod,proč by mi měl někdo přikazovat,jakou mám mít restauraci, na dveřích je viditelně umístěna informační cedulka,zda je provoz kuřácký či není.
1/5/2017 10:27 AM
62
pokud je to možné rozdělit na kuřackou a nekuřackou
1/5/2017 10:25 AM
63
Je to opětovné ukrajování demokracie, ať si každý majitel či provozovatel určí sám jakou chce mít restauraci, jestli kuřáckou či nekuřáckou.
1/5/2017 10:25 AM
64
Nechápu,proč když si něcxo pronajmu.Z jakého důvodu o tom rozhoduje někdo jiný.
1/5/2017 10:24 AM
65
jako nekuřák si dnes mohu vybrat. Nejdříve restaurace donutí stát zaplatit za nekuřácké zóny, a pak je bez náhrady zruší?
1/5/2017 10:24 AM
66
Nekuřák má dnes možnost volby mezi nekuřáckou a kuřáckou restaurací. Po nabytí účinnosti nového zákona nebude mít kuřák možnost volby. Za chvilku nám budou nařizovat nosit červené trenýrky a bílá trička. Kde je ta "svoboda"?
1/5/2017 10:23 AM
67
Zákon je v pořádku a naprosto s ním souhlasím. Další jiné změny nejsou nutné. Odpovědnost nalévání alkoholických
1/5/2017 10:22 AM
nápojů osobám v silně podnapilém stavu, je tak i tak v zákoně zakotvena. Každý zkušený číšník a hospodský ví, jak se taková podnapilá osoba může chovat a projevovat. Zodpovědnost za způsobené škody osobou v silně podnapilém stavu je sice nešťastná, ale na druhou stranu pokud se tato osoba dostane v dané restauraci do stavu, kdy není schopna zvládnout své chování a rozhodování, tak je na vině i ta restaurace. A pokud ta osoba přijde do restaurace již silně podnapilá, tak naše profesní pravidlo nám říká, takové osobě nenalévat ! V tu chvíli je za způsobené škody zodpovědný host a ne hospodský. 68
je to složitější - viz mail
1/5/2017 10:11 AM
69
Nepředstavují si jaky nepořádek a hluk bude před provozovnama. Problémy se sousedy atd....
1/5/2017 10:05 AM
14 / 17
Kouření v restauracích 70
za 10 let jsme se nesetkali, že by si hosté stěžovali, že v naší restauraci nemohou kouřit
1/5/2017 9:38 AM
71
doporučujeme oddělené kuřácké prostory
1/5/2017 9:29 AM
72
Rozhodnutí o tom, jestli restaurace má být kuřácká nebo nekuřácká by mělo být výsostným právem majitele / provozovatele zařízení. Již mnoho let vlastníme a provozujeme zcela nekuřácký hotel, ale rozhodli jsme se tak
1/5/2017 8:47 AM
svobodně a dobrovolně sami. Plíživá diktatura státního aparátu je nebezpečná. 73
Ať to tak zůstane.
1/5/2017 8:45 AM
74
Plošný zákaz kouření v našem hotelu ve všech vnitřních prostorách hotelu je u nás již krátce v provozu a musím říci,
1/5/2017 8:29 AM
že všichni kuřáci se (až na výjimky-ty budou vždy) prostě zvedli, nasadili čepici, rukavice a šli pálit ven, kde máme 2 stanoviště - oboje zastřešené. Nevidím v tom tedy žádný problém. Zaměstnanci jsou za tento krok vděčni (i z řad kuřáků...). 75
Každý provozovatel by měl možnost se rozhodnout, zda bude jeho restaurace kuřácká či nekuřácká.
1/5/2017 6:40 AM
76
Ať si to každy děla jak mu to vyhovuje Přeci nám jde o spokojenost zákazníků jak kuřáků tak nekuřáků
1/5/2017 6:22 AM
77
Zařízení je majetkem vlastníka. Stát nemá právo nařizovat omezení kouření, když majitel kouření povoluje.
1/4/2017 9:33 PM
78
Mělo by to být rozhodnutí majitele a provozovatele, proč na to zákon. Zákonodárci žádným způsobem provozovatelům a majitelům restaurací nepomáhají, tak proč by jim měli přikazovat, jak se mají ve svém chovat!!?? V každé oblasti je
1/4/2017 9:30 PM
určitá sorta hostů. Věřím, že každá provozovna (kuřácká i nekuřácká) si svého hosta najde. 79
Naše investice, tak proč o tom má rozhodovat stát?
1/4/2017 9:28 PM
80
Zda je restaurace kuřácká či nikoliv je součástí podnikatelského záměru a mělo by to být na rozhodnutí provozovatele.
1/4/2017 8:51 PM
Někomu vynáší kuřácká jinému nekuřácká. Nikdo nenutí návštěvníky, aby chodili do té či oné restaurace, když jim nevyhovuje. 81
Zažil jsem bavorskou pivnici , kde se nekouřilo a personál byl nadšený. Všichni chodili kořit ven a nikomu to nevadilo. Jenom my jsme polodementní národ, který to pořád řeší. kořit by se nemělo nikde bez vyjímek !!!!
1/4/2017 7:28 PM
82
zasah do podnikani
1/4/2017 7:24 PM
83
Sam vyhledavam nekuracke prostory, ale plne chapu, ze kazdy majitel si muze o svem majetku rozhodnout sam. Ja si vyberu podle sve preference.
1/4/2017 7:08 PM
84
Osobně souhlasím s nekouřením v restauracích, nicméně rozhodnutí by mělo zůstat v kompetenci
1/4/2017 7:05 PM
majitele/provozovatele. 85
- spíše souhlasím, ale... - právo volby by měl mít majitel - v každém zařízení by měla být možnost prostoru zcela bez
1/4/2017 7:05 PM
kuřáků 86
Rozhodnutí, zda kouřit či nekouřit v restauraci by mělo být plně v kompetenci majitele restaurace.
1/4/2017 6:45 PM
87
Dosavadní stav je plně vyhovující pro provozovatele restaurace i všechny zákazníky
1/4/2017 6:42 PM
88
Nelze posuzovat paušálně, asi není možné všechny gastro provozy nasypat do jednoho pytle. A svoboda podnikání a rozhodování je taky dost ve hře.
1/4/2017 6:37 PM
89
Souhlasím s úplným zákazem všude tam, kde se podává i jídlo. V pivnicích či vesnických restauracích, kde se nevaří,
1/4/2017 6:34 PM
bych nechala na provozovateli, ev. uzákonit povinnost stavebně rozčlenit kuřáckou a nekuřáckou část. 90
Každý provozovatel by si měl sám rozhodnout, zda se u něj bude kouřit, nebo ne.
1/4/2017 6:16 PM
91
Až se nebude kouřit, člověk z toho nebude otrávený a nebude smrdět, to bude velmi příjemné.
1/4/2017 5:27 PM
92
Máme v hotelu dvě oddělené provozovny. Jednu kuřáckou a jednu nekuřáckou. Tímto zákazem můžu jednu uzavřít. Čtyři zaměstnanci budou bez práce.
1/4/2017 5:26 PM
93
Není správné diktovat provozovatelům restaurací co mají dělat. Jsem nekuřák, ale tyto nekonečné zákazy a příkazy jsou diskriminující
1/4/2017 5:16 PM
94
Rozhodnout by měl provozovatel. Nepřirozená regulace trhu. Provozujem nekuřáckou restauraci devět roku. Stratíme
1/4/2017 5:13 PM
tím jedinečnost a host možnost volby mezi kuřáckou nebo nekuřáckou. 95
s křížkem po funuse.., zcela neaktuální.., každý má kdekoli v republice na výběr, zda navštíví kuřáckou, či nekuřáckou
1/4/2017 5:11 PM
restauraci, doba, kdy host byl rukojmím kuřáků je dávno pryč.. 96
Naprosto souhlasím s plošným zákazem kouření ve všech typech restaurací! Nesouhlasím s postupem AHR, která se snaží nějakým způsobem obhajovat kuřácké a nekuřácké prostory. To je opravdu přežitek a nepatří do 21. století!
15 / 17
1/4/2017 5:10 PM
Kouření v restauracích 97
Je neuvěřitelně drzé někomu zakazovat kouřit a co je nejdrzejší je to že mi někdo rozkazuje co smí a nesmí dělat hosté v mém vlastím hotelu a restauraci.
1/4/2017 5:09 PM
98
Už bylo na čase!!!
1/4/2017 4:36 PM
99
Myslim, ze je spravne, kdyz restaurace budou nekuracke a vsude. Hosty naopak prekvapuje, ze se v Cechach v restauracich muze kourit, a to bohuzel neprijemne.
1/4/2017 4:36 PM
100
Přiblížení se standardům západní evropy kvituji s povděkem. Ochrana zdraví zaměstnanců a hostů je na prvním
1/4/2017 4:32 PM
místě. Avšak celoplošný zákaz i na prostory, které nesouvisí s provozem a pouze jsou součástí většího celku, provozu, je zcela proti zdravému rozumu. Hosté, kteří vyznávají životní styl, ke kterému patří cigareta nebou doutník, již nebudou své peníze utrácet ve specializovaných podnících, ale budou zůstávat doma. Poškodí se tím i prodejci tabákových výrobků a v návaznosti na tento zákaz zaniknou i pracovní místa, k tomu přidružená. 101
Pokud provozují restauraci ve svém domě-nikdo by mi neměl nařizovat jestli dovolím hostovi u mně kouřit v restauraci,nebo ne.
1/4/2017 4:31 PM
102
pouze v době obědů
1/4/2017 4:28 PM
103
Provozuji kavárnu, tato možnost nebyla v nabídce.
1/4/2017 4:21 PM
104
Nechal bych rozhodnutí na provozovateli baru či restaurace. např. za mě - hotelová restaurace NEKUŘÁCKÁ, bar KUŘÁCKÝ. Výmluvy na ochranu zdarví jsou hloupost. Každy se může rozhodnout. Host může a také nemusí jít do
1/4/2017 4:18 PM
kuřáckého baru. Personál může a nemusí pracovat v kuřáckém baru. 105
Pokud jsou místa kuřácká a nekuřácká mají oba tábory možnost volby. Pro vesnické hospody to může být likvidační.
1/4/2017 4:16 PM
A ničemu to stejně nepřispěje. 106
Máme v komplexu zatím 2 restaurace,jedna je kuřácká a druhá nekuřácká.Problémy nejsou. Pro restaurace je to více likvidační než EET.Zakazovat kouření a přitom cigarety prodávat je přinejmenším schizofrení.Je to omezování
1/4/2017 4:14 PM
svobody. Apropó...jsem nekuřák! 107
Je hrozné, když jsme to provozně vyzkoušeli a nemálo hostů s hrnkem kávy nebo pivem stojí před hotelem. Myslím si,
1/4/2017 4:13 PM
že jsme schopni zvládnout opatření k omezení i vlastní silou. Nepotřebujeme pomoc centra. Provoz bude takový ,abychom zvládli jeho ekonomiku. To chce improvizaci a individuální přístup.... 108
Byť jsem osobně kuřák, jsem rád, když odejdu z restaurace/hospody a nemusím vyprat oblečení. Nevidím problém v
1/4/2017 4:11 PM
kouření venku před restaurací. Z pohledu podnikatele se mi však nelíbí omezování záměrů soukromého subjektu státem. Jsem proti veškerým státním zákazům, příkazům, dotacím, subvencím apod. 109
ok
1/4/2017 4:09 PM
110
Ochrana zaměstnanců - číšníků / servírek před cigaretovým kouřem. V kancelářích nás nikoho ani nenapadne si zapálit.
1/4/2017 4:09 PM
111
Měl by být zachován stávající koncept, t.j. stavebně oddělit kuřáckou a nekuřáckou část restaurace...
1/4/2017 4:08 PM
112
Ať si to každý rozhodne sám. Mně se to nekouření vyplatilo . V malých hospodách je to nesmysl.
1/4/2017 4:07 PM
113
Coby absolutní nekuřák nevidím důvod, proč by nekuřáci měli být v restauracích diskriminováni. Pokud si u nás chce
1/4/2017 4:06 PM
někdo zakouřit, má možnost - na předzahrádce před Nálevnou (oddělená část). 114
co přijde příště za zákaz?! Navrhuji zrušit restaurace, noviny, televizi a nechat si povinně narůst vousy. Proboha je to
1/4/2017 4:04 PM
o svobodě jednotlivce !!! 115
Zákaz měl přijít již dávno. V záležitosti užívání návykových látek bohužel demokratická diskuse je zcela zbytečná a ztrátou času.
1/4/2017 4:02 PM
116
Stát nařizuje jak se mám chovat ve svém soukromém prostoru. Zodpovědnost za hosty je hrůza v zákoně.
1/4/2017 4:02 PM
117
Absolutně souhlasím s úplným zákazem. Funguje to snad ve všech státech na zemi tak nechápu, proč s tím zase naše republika dělá takové problémy.
1/4/2017 4:00 PM
118
Už to mělo být zavedeno.
1/4/2017 3:59 PM
119
Jsem zavilý nekuřák a nekuřáckou restauraci považuji za stejnou samozřejmost jako nekuřácké letadlo, vlak, radnici i nádraží. Cvaknutí zapalovače u sousedního stolu mi dokáže dokonale zkazit celý večer, už mám na ten odporný zvuk
1/4/2017 3:59 PM
dobře vycvičený sluch. 120
Každý provozovatel by měl mít možnost si zvolit, zdali chce provozovat kuřáckou či nekuřáckou restauraci.
1/4/2017 3:58 PM
121
Je na každém provozovateli i hostu zda nechá hosty kouřit nebo zda tam host bude chodit. Školy, veřejné prostory atd ať jsou 100% nekuřácké.
1/4/2017 3:57 PM
16 / 17
Kouření v restauracích 122
Nesouhlasím proto, jelikož jsem toho názoru, že každý provozovatel a majitel restaurace by se měl sám rozhodnout,
1/4/2017 3:50 PM
jestli bude provozovat kuřáckou restauraci a nebo nekuřáckou. A hosté restaurací se pak můžou sami rozhodnout, pro kterou restauraci se rozhodnou. 123
rozhodnutí zda kouřit či ne má být výhradně na majiteli či provozovateli
17 / 17
1/4/2017 3:46 PM