MAMS/SMF KÖZÖS Nemzetközi Nyílt Junior és Rövidpályás Bajnokság és Kupa Technikai szabályzat
Tartalomjegyzék: 2. oldal 5. oldal 9. oldal 13. oldal 17. oldal 20. oldal 22. oldal 25. oldal 28. oldal
PW 50 és PW Special MiniGp Junior MiniGp MiniGp Pro Robogó Street Robogó Sport Robogó Racing Robogó Open 125 ccm kategória
Érvényes 2015.01.01.-től
1
NT 01.86.03 PW 50 és PW Special osztályok technikai leírása NT 01.86.03.1 Specifikáció Ebben az osztályban használt motorok típusa YAMAHA PW 50. NT 01.86.03.2 Váz és alváz PW50: változatlan eredeti váz PW Special: változatlan eredeti váz, a rugózó és csillapító elemek módosíthatóak. NT 01.86.03.3 Súly: A motorkerékpár legkisebb tömege üzemanyag nélkül 37 kg. A motorkerékpár újbóli mérése tilos. NT 01.86.03.4 Motor - kétütemű, egyhengeres Yamaha PW 50, maximálisan 51 cm3-s hengerűrtartalommal - a váltó és a kuplung marad az eredeti, automata - a hengerfej tömítés eltávolítása engedélyezett - membrán lap cseréje engedélyezett - légszűrő kihagyható PW 50: - csak a motorkerékpár gyártótól származó henger, hengerfej, és egyéb alkatrészek használhatóak. - Tilos módosítani a hengert, hengerfejet, kipufogót, és a főtengelyt - Hangtompitó betét eltávolítható - Tilos csiszolni a hengerben lévő csatornákat. - Tilos a motoron végzett bármilyen változtatás. - Maximális megengedett teljesítmény 2,2 kW (3HP), hátsó keréken mérve - A motor maximális fordulatszáma 5500 fordulat/perc. - Maximális fordulatszám, amikor kapcsol a kuplung 3200 fordulat/perc. PW Special: - csak a motorkerékpár gyártótól származó henger, hengerfej, és egyéb alkatrészek használhatóak - tilos módosítani a cartert és a főtengelyt - a henger módosítása engedélyezett, de csak anyag eltávolítással és a henger magasságát meg kell tartani. - Megengedett a szívócsonk módosítása,membrán lapok cseréje. - A motor maximális megengedett teljesítménye 4,41 kW (6 HP), hátsó keréken mérve. NT 01.86.03.4.1 Karburátor PW50: meg kell hagyni a típusgyártótól származó karburátort. A szívócsonk belső átmérője sem változtatható. A fúvókák cseréje engedélyezett. PW Special: A karburátor szívócsonk felőli torokátmérője diffúzornál mérve 19 mm. A diffúzor lehet ovális alakú, viszont az előírt kör keresztmetszet maximális átmérőjét be kell tartani. A karburátor utáni szivocsonk rész belépő mérte sem lehet nagyobb 19 mm nél. NT 01.86.03.4.3 Légszűrő, szűrőbetét PW50: A légszűrő maradjon az eredeti gyári, a betét eltávolítható.
2
PW Special: A légszűrő cserélhető, vagy módosítható. A betét is eltávolítható. NT 01.86.03.5 Hűtőrendszer Meg kell hagyni az eredetit. NT 01.86.03.6 Kipufogórendszer PW50: meg kell hagyni a gyártó eredeti kipufogórendszerét, de a hangtompító belső alkatrészei módosíthatóak. PW Special: tetszőleges kipufogó alkalmazható. A kipufogó vége nem lóghat túl a hátsó gumin. Biztonsági okokból az éles széleket le kell kerekíteni. . Tilos kipufogó szelepe vagy más olyan eszköz, alkatrész használata a kipufogórendszerben, mely megváltoztathatja az ottani áramlást vagy térfogatot. Kipufogó motorból kilépő átmérője 26 mm. NT 01.86.03.6.1 Zajszint A kipufogó esetében hangtompító alkalmazása kötelező, mely 5000 percenkénti fordulatszám mellett a 95 dB/A maximális zajszintet biztosítja. Zajszint ellenőrzése során a motorkerékpárt állványra kell helyezni. NT 01.86.03.7 Kormány A kormány változtatható vagy kicserélhető. A kormány szélessége 400 - 650 mm lehet. A kormányvégnek zártnak kell lennie, mely dugóval, vagy gumiburkolattal megoldható. A kormány szélessége alatt a fogantyúk külső szélei, vagy a gázfogantyú széle közötti távolság értendő. A gázmarkolat is kicserélhető. NT 01.86.03.8 Irányítókarok A kormányon található irányítókarok (első fék, hátsó fék) végére minimum 16 mm átmérőlyű golyókat kell erősíteni. A golyó lehet lapított, lekerekített élekkel (a lapított rész minimális vastagsága 14 mm). A golyót tartósan kell rögzíteni a karokra. Az irányítókarok a támaszpontjuktól mérve nem lehetnek hosszabbak 200 mm-nél. PW 50: a motor könnyebb irányítása érdekében változtathatóak az irányítókarok beállításai, vagy ki is cserélhetőek. NT 01.86.03.9 Vészleállító A motorkerékpárt piros színű, könnyen hozzáférhető és működő vészleállítóval kell ellátni, a kormányon elhelyezve, mely biztonságosan leállítja a motrot. NT 01.86.08.10 Gázkar A gázmarkolat elengedése esetén automatikusan vissza kell térnie zárt állásba. NT 01.86.03.11 Lábtartók A lábtartók lehetnek csuklósak, ebben az esetben eredeti helyzetébe önállóan kell visszatérnie. A lábtartó végét minimum 8 mm sugarú gumiborítással kell ellátni. Nem összecsukható fém lábtartókat mindig, véglegesen felszerelt, alumínium, műanyag, teflon vagy hasonló típusú anyagból készült dugóval kell ellátni (melynek minimális átmérője 16 mm). PW 50: lehet változtatni a lábtartókat a könnyebb irányítás érdekében. NT 01.86.03.12 Fékek A motorkerékpár minden kerekét legalább egy, egymástól függetlenül működő fékkel kell ellátni. Az első keréken nem szabad tárcsaféket használni.
3
PW50: meg kell hagyni az eredeti fékeket. PW Special: dob és tárcsafék is használható. Egy kerékre max egy féktárcsa. NT 01.86.03.13 Sárvédő Meg kell hagyni az eredeti sárvédőket. NT 01.86.03.14 Borítás Meg kell hagyni a gyártó által tervezett alakot és kinézetet. NT 01.86.03.15 Gumik Minimális mintamélység 2,5 mm, slick gumi nem megengedett. A minta bevagdosása használt gumiabroncsokon tilos. NT 01.86.03.16 Numerikus tábla, rajtszám A motorkerékpár idomzatán (elején és két oldalt) kell lennie számtáblának. Minimális nagysága 150x150 mm. A tábla színe és a számok színe szabadon választható, csupán elég nagy kontrasztnak kell lennie a két szín között. A számok legkisebb megengedett mérete: magasság 120 mm, szélesség 70 mm, vonalvastagság 20 mm. Számok közti helyközök: 12 mm. A számoknak könnyen olvashatónak kell lenniük. Matt színek használata javasolt. NT 01.86.03.19 Üzemanyag Csak nyilvános benzinkutakon kapható, hagyományos üzemanyag használható. Max 100-as oktánszámú üzemanyag használható. NT 01.86.03.20 Vezető kötelező felszerelése - védősisak érvényes típusjóváhagyással (podľa ECE 22-05 „P“, JIS T 8133:2007 (Japan), SNELL M 2010 (USA), ép, jó állapotban lévő, változatlan alap konstrukcióval. - Bőrkesztyű - Hátgerinc védő - Zárt motoros csizma Protektoros, egyrészes bőr ruha, megerősített könyök, térd és hátgerinc részekkel. NT 01.86.03.23 Záró rendelkezések Az olajbetöltő és leeresztő csavarokat dróttal kell rögzíteni. A féknyerget rögzítő csavarokat biztosítani kell például az erre a célra megfelelő csavarrögzítővel (ezt a technikai átvételkor be kell mutatni) vagy dróttal. Az üzemanyag tartályt a tanksapkában elhelyezett visszacsapó szeleppel kell ellátni. A hátsó kereket a hosszanti tengelyen felszerelve kell hagyni, ahogy a gyártó azt kivitelezte. Azon változtatások, melyek nincsenek ebben a leírásban egyértelműen engedélyezve tilosak. Azon alkatrészek esetében, melyek nincsenek a technikai leírásban részletezve meg kell hagyni az eredetit.
4
NT 01.86.06 MINI GP Junior osztály technikai előírásai NT 01.86.06.1 Specifikáció
Minden motorkerékpár az I kategória, A1 osztályba kell, hogy tartozzon. Ez egy kétkerekű motor, mely csak egy nyomot hagy a talajon és egy kerék meghajtású. Elölről, hátulról és oldalról is közúti verseny motorkerékpár kinézete kell, hogy legyen (CPM), lásd az „A” ábrát. A motorblokknak egyeznie kell a NT 01.86.06.4 Motor pontban leírtakkal. A motort plombált és rendelkezik Homologizációs Járműkísérő Lap-al (HJL). A műszaki átvételnél ellenőrzik: - Homologizációs Járműkísérő Lapját (HJL) - hogy a motorszám megfelel-e a HJL-nek - hogy a plombaszám megfelel-e a HJL-nek - a CDI egyedi azonosítója megfelel-e az elfogadott CDI-k listájának. - a plomba épségét NT 01.86.06.2 futómű és váz Szabadon választott konstrukció (épített lehet), betartva a közúti versenymotorok összes biztonsági előírását és elemét. A váz és a hátsó villa alapanyaga acél, vagy alumíniumötvözet. A motorkerékpárokon tilos használni titán, berillium vagy karbon elemeket. Kompozit alapanyagok valamint szénszálas anyagok csak a kipufogódob esetében alkalmazhatóak. Alapvető értékek: - maximális tengelytávolság 1300 mm - kormányfej maximális magassága 900 mm - keréktárcsa mérete 12“
Biztonsági okokból, erős anyagból készült láncvédő „cápauszony“ használata kötelező, amit csavarkötéssel kell rögzíteni a lengővillához, mely megakadályozza bármely testrész becsípődést a lánc és a hátsó lánckerék közé. Ezen eszköznek az élei lekerekítettnek kell lennie, nem lehet éles, hegyes kiálló része. A futóműnél bármilyen rugózó és lengéscsillapító elem alkalmazható. NT 01.86.06.3 A motorkerékpár súlya A motorkerékpár legkisebb tömege üzemanyag nélkül 40 kg. A motorkerékpár újbóli mérése tilos. NT 01.86.06.4 Motor - Négyütemű, egyhengeres - A motorblokk pontos megnevezése : YX 140 - A motorblokk gyári kódja : 1P56FMJ - Furat / Löket 56 mm x 57 mm (tolerancia+0,5 mm) - Szelepek száma: 2 db Szelepek mérete inl 27mm / exh. 23mm - Az engedélyezett maximális sűrítési arány: 9,2 : 1 Max. karburátor átmérő és típusa: MOLKT 24mm - Az előírt szűkitő mérete és helye: szívótorok; 16,6 mm - Kézi működtetésű kuplung és mechanikusan vezérelt sebességfokozattal. - Az engedélyezett maximális teljesítmény: 11 LE - Az elfogadott CDI-k sorszáma: 011001-től - 011099-ig - Érintetlen biztonsági címke.
váltó
A motorblokkon nem engedélyezett a fentieken kívül semmilyen más módosítás!
5
maximálisan
4
NT 01.86.06.5 Hűtőrendszer Tetszés szerinti hűtőrendszer alkalmazható az olaj hűtésére. NT 01.86.06.6 Kipufogórendszer
23 mm-es belső átmérőjű kipufogócső. A kipufogócső vége nem lóghat túl a hátsó kerék leghátsó pontját. Biztonsági okokból a kipufogócső éles széleit le kell kerekíteni. Tilos szelep vagy más olyan eszköz, alkatrész használata a kipufogórendszerben, mely megváltoztathatja az ottani áramlást vagy térfogatot. NT 01.86.06.6.1 Zajszint
A kipufogó esetében hangtompító alkalmazása kötelező, mely 4000 percenkénti fordulatszám mellett a 105 dB/A maximális zajszintet biztosítja. Zajszint ellenőrzése során a motorkerékpárt állványra kell helyezni. NT 01.86.06.7 Kormány
A kormány szélessége 400 - 650 mm lehet. A kormányvégnek zártnak kell lennie, mely dugóval, vagy gumiburkolattal megoldható. A kormány szélessége alatt a fogantyúk külső szélei, vagy a gázfogantyú széle közötti távolság értendő. A kormány minimális elforgatási szöge 15°, mindkét oldalra a középtengelytől. A kormány helyzetétől, állásától függetlenül az első kerék sosem érhet hozzá a hasidomhoz illetve a sárvédőhöz. A kormány szilárd elemeit úgy kell felszerelni, hogy a kormányfogantyú és üzemanyagtartály, valamint a váz és motorháztatő között a kormány teljes kifordítása esetén is minimálisan 30 mm szabad terület maradjon. Könnyűfém kormány hegesztéssel történő javítása tilos. NT 01.86.06.8 Irányítókarok
A kormányon található irányítókarok (első fék, hátsó fék) végére minimum 16 mm átmérőjű golyókat kell erősíteni. A golyó lehet lapított, lekerekített élekkel (a lapított rész minimális vastagsága 14 mm). A golyót tartósan kell rögzíteni a karokra. Az irányítókarok a támaszpontjuktól mérve nem lehetnek hosszabbak 200 mm-nél. NT 01.86.06.9 Vészleállító
A motorkerékpárt piros színű, könnyen hozzáférhető és működő vészleállítóval kell ellátni, a kormányon jobb oldalt elhelyezve, mely biztonságosan leállítja a motrot. NT 01.86.06.10 Gázkar
A gázmarkolat elengedése esetén automatikusan vissza kell térnie zárt állásba. NT 01.86.06.11 Lábtartó
A lábtartók lehetnek csuklósak, ebben az esetben eredeti helyzetébe önállóan kell visszatérnie. A lábtartó végét minimum 8 mm sugarú gumiborítással kell ellátni. Fix lábtartókat mindig, véglegesen felszerelt, alumínium, műanyag, teflon vagy hasonló típusú anyagból készült dugóval kell ellátni (melynek minimális átmérője 16 mm). NT 01.86.06.12 Fékek
A motorkerékpár minden kerekét legalább egy, egymástól függetlenül működő fékkel kell ellátni. Az első keréken dobfék nem megengedett. NT 01.86.06.13 Sárvédő
A sárvédő nem kötelező. Első sárvédő esetében be kell tartani a következőket: - Elöl 45 °-os szöget bezárva nem lóghat túl az első kerék vízszintes síkján. - Hátsó résznél nem lóghat túl az első és hátsó kerék közepén vezetett síkon.
6
A sárvédő tartói, első villa takarója, a felfüggesztés dugója valamint a féktárcsák takarói nem képezik a sárvédő részét. NT 01.86.06.14 Idomzat 1) Az első idom elem széleit és a borítás minden kilógó élét le kell kerekíteni. 2) Az idomzat szélessége max 600 mm lehet. Az ülés szélessége, vagy bármely elem, mely a
motorfedél mögött helyezkedik el nem lehet nagyobb 450 mm-nél, a kipufogórendszer kivételével. 3) Az idomzat elől nem haladhatja meg az első kerék legelső pontjával merőlegesen vezetett függőleges síkot. Hátul pedig a hátsó kerékkel vezetett függőleges síkot. Mérésekor motorkerékpár felfüggesztést teljesen el kell lazítani (terheletlen). 4) Profilból láthatónak kell lennie: . hátsó kerék felnijének . első kerék teljes felnijének, kivéve a sárvédővel, villával, fém alkatrészekkel fedett részeket. . normális vezetési helyzetben ülő vezetőnek, kivéve az alkart. Megjegyzés: a fenti feltételek teljesítése érdekében nem alkalmazható áttetsző anyag. 5) A motorkerékpár egyetlen eleme sem lóghat túl a hátsó kerék leghátsó pontján. 6) A vezető ülésének legmagasabb függőleges része 150 mm. Ezt a magasságot a vezető mögötti borítás legmagasabb pontjától kell számítani 90°-ban. 7) A motorkerékpárt el lehet látni fülekkel, vagy légterelőkkel (spoiler) abban az esetben, ha az idom vagy az ülés részét képezi. Nem lóghat túl a borítás vagy ülés szélességén, sem a kormány magasságán. Minden éles szélet le kell kerekíteni. Mozgatható aerodinamikai eszközök használata tilos. 8) A hasidomot úgy kell megtervezni, hogy motorhiba esetén felfogja a távozó olaj vagy hűtőfolyadék minimum felét (min. 2 liter). Ez nem vonatkozik a kétütemű motorral rendelkező motorkerékpárokra. 9) A hasidom alján legalább kettő darab 25 mm-es körátmérőjű nyílással kell rendelkeznie. Ezeket a nyílásokat le kell zárni, és csak nedves, esős versenyeken lehet szabaddá tenni a versenyigazgató kérésére. 10) A tehermentesített motorkerékpárnak képesnek kell lennie 50°-ban megdőlni anélkül, hogy a gumikon kívül más is érintse a talajt. NT 01.86.06.15 Gumik
Tetszőleges gumiabroncsok használhatók, melyek alkalmasak burkolt utakra vagy pálya versenyekre. Maximálisan megengedett sebességük legalább 100 km/h. Minimális mintamélység 2,5 mm. Slick gumi nem engedélyezett! NT 01.86.06.16 Szám tábla, rajtszám
A motorkerékpár idomzatán (elején és két oldalt) számtáblának kell lennie. Minimális nagysága 150x150 mm. A tábla színe sárga (RAL 1003), számok színe fekete (RAL9005). A számok legkisebb megengedett mérete: magasság 120 mm, szélesség 70 mm, vonalvastagság 20 mm. Számok közti helyközök: 12 mm. A számoknak könnyen olvashatónak kell lenniük. Matt színek használata javasolt. NT 01.86.06.19 Üzemanyag
Csak nyilvános benzinkutakon kapható, hagyományos üzemanyag használható. Max 100-as oktánszámú üzemanyag használható. NT 01.86.06.20 Vezető kötelező felszerelése 1) védősisak érvényes típusjóváhagyással (podľa ECE 22-05 „P“, JIS T 8133:2007 (Japan), SNELL M 2010 (USA), ép, jó állapotban lévő, változatlan alap konstrukcióval. 2) Bőrkesztyű 3) Hátgerinc védő 4) Zárt motoros csizma cipő
7
5) Protektoros, egyrészes bőr ruha, megerősített könyök, térd és hátgerinc részekkel. NT 01.86.06.23 Záró rendelkezések Az olajbetöltő és leeresztő csavarokat dróttal kell rögzíteni. A féknyerget rögzítő csavarokat biztosítani kell például az erre a célra megfelelő csavarrögzítővel (ezt a technikai átvételkor be kell mutatni) vagy dróttal. Az üzemanyag tartályt a tanksapkában elhelyezett visszacsapó szeleppel kell ellátni. A végáttétel (másodlagos) szabadon választható. Hengerfej rögzítő csavar és szívócsonk rögzítő csavar plombálása biztosított legyen, mely megakadályozza ezen elemek leszerelését. ONESEAL AS DENMARK PT1,5 típusú sorszámozott biztonsági plomba alkalmazása. Az alábbi berendezéseken kívül más nem helyezhető el a motorkerékpáron - fordulatszámmérő - hőmérő - köridőmérő - üzemóra számláló Gyertya típusa, olaj típusa szabadon választott, továbbá utólagos olajszűrő, utólagos olaj hűtő használata is engedélyezett. Az üzemanyagtartály, motor, váltó, karburátor túlfolyója szellőztetését ki kell vezetni egy min. 250 cm3-s fixen rögzített tartályba. A hűtő nyomáskiegyenlítése során távozó hűtőfolyadékot egy különálló, fixen rögzített, min. 250 cm3-s tartályba kell kivezetni. A.
ábra
8
NT 01.86.08 MINI GP kategória technikai leírása NT 01.86.08.1 Specifikáció Minden motorkerékpár az I kategória, A1 osztályba kell, hogy tartozzon. Ez egy kétkerekű motor, mely csak egy nyomot hagy a talajon és egy kerék meghajtású. Elölről, hátulról és oldalról is közúti verseny motorkerékpár kinézete kell, hogy legyen (CPM), lásd az „A” ábrát. NT 01.86.08.2 Keret és az alváz Szabadon választott konstrukció (épített lehet), betartva a közúti versenymotorok összes biztonsági előírását és elemét. A motorkerékpárokon tilos használni titán, berillium vagy karbon elemeket. Kompozit alapanyagok valamint szénszálas anyagok csak a kipufogódob és a burkolat esetében alkalmazhatóak. Alapvető méretek: - maximális tengelytávolság 1300 mm - kormányfej maximális magassága 900 mm - keréktárcsa mérete 12”
Biztonsági okokból, erős anyagból készült láncvédő „cápauszony“ használata kötelező, amit csavarkötéssel kell rögzíteni a lengővillához, mely megakadályozza bármely testrész becsípődést a lánc és a hátsó lánckerék közé. Ezen eszköznek az élei lekerekítettnek kell lennie, nem lehet éles, hegyes kiálló része. NT 01.86.08.3 Motorkerékpár súlya A motorkerékpár legkisebb tömege üzemanyag nélkül 40 kg. A motorkerékpár újbóli mérése tilos. NT 01.86.08.4 Motor - maximum 52 cm3 hengerűrtartalmú, kétütemű, egyhengeres, kismotorkerékpárokba gyártott szériamotor alkatrészekből. - maximum 100 cm3 hengerűrtartalmű, négyütemű, egyhengeres, kismotorkerékpárokba gyártott szériamotor alkatrészekből. - a négyütemű motor hengerfejében csak két szelep lehet - csak mechanikusan vezérelt váltó engedélyezett, maximálisan 6 sebességfokozattal - a kétütemű motor megengedett legmagasabb teljesítménye 7,35 kW (10 HP), hátsó keréken mérve - a négyütemű motor megengedett legmagasabb teljesítménye 6,33 kW (8,6 HP), hátsó keréken mérve NT 01.86.08.4.1 Karburátor A karburátor szívócsonk felüli torokátmérője diffúzornál mérve: kétütemű motor esetében 19 mm, négyütemű motor esetében 26 mm A diffúzor lehet ovális alakú, viszont az előírt kör keresztmetszet maximális átmérőjét be kell tartani. Üzemanyag-befecskendezés tilos. NT 01.86.08.5 Hűtőrendszer Tetszés szerinti hűtőrendszer alkalmazható. Hűtőfolyadékként csak tiszta vagy desztillált víz engedélyezett, adalékként használható a Motul Mocool, a Silcolene Pro CCA vagy más gyártó által gyártott adalék 15% os keverékben használható.. Fagyálló folyadék nem használható. NT 01.86.08.6 Kipufogórendszer A kipufogócső vége nem lóghat túl a hátsó kerék leghátsó pontján. Biztonsági okokból a kipufogócső éles széleit le kell kerekíteni. Tilos szelepek vagy más olyan eszköz, alkatrész használata a kipufogórendszerben, mely megváltoztathatja az ottani áramlást vagy térfogatot.
9
NT 01.86.08.6.1 Zajszint A kipufogó esetében hangtompító alkalmazása kötelező, mely 5000 percenkénti fordulatszám mellett a 95 dB/A maximális zajszintet biztosítja. Zajszint ellenőrzése során a motorkerékpárt állványra kell helyezni. .
NT 01.86.08.7 Kormány A kormány szélessége 400 - 650 mm lehet. A kormányvégnek zártnak kell lennie, melyet dugóval, vagy gumiburkolattal megoldható. A kormány szélessége alatt a fogantyúk külső szélei, vagy a gázfogantyú széle közötti távolság értendő. A kormány minimális elforgatási szöge 15°, mindkét oldalra a középtengelytől. A kormány helyzetétől, állásától függetlenül az első kerék sosem érhet hozzá a idomhoz illetve a sárvédőhöz. A kormány szilárd elemeit úgy kell felszerelni, hogy a kormányfogantyú és üzemanyagtartály, valamint a váz és motorháztető között a kormány teljes kifordítása esetén is minimálisan 30 mm szabad terület maradjon. A kormány könnyűfém ötvözetes hegesztéssel történő javítása tilos. NT 01.86.08.8 Irányítókarok A kormányon található irányítókarok (első fék, hátsó fék) végére minimum 16 mm átmérőlyű golyókat kell erősíteni. A golyó lehet lapított, lekerekített élekkel (a lapított rész minimális vastagsága 14 mm). A golyót tartósan kell rögzíteni a karokra. Az irányítókarok a támaszpontjuktól mérve nem lehetnek hosszabbak 200 mm-nél. NT 01.86.08.9 Vészleállító A motorkerékpárt piros színű, könnyen hozzáférhető és működő vészleállítóval kell ellátni, a jobb oldali kormányon elhelyezve, mely biztonságosan leállítja a motrot. NT 01.86.08.10 Gázkar A gázmarkolat elengedése esetén automatikusan vissza kell térnie zárt állásba. NT 01.86.08.11 Lábtartó A lábtartók lehetnek csuklósak, ebben az esetben eredeti helyzetébe önállóan kell visszatérnie. A lábtartó végét minimum 8 mm sugarú gumiborítással kell ellátni. Nem összecsukható fém lábtartókat mindig, véglegesen felszerelt, alumínium, műanyag, teflon vagy hasonló típusú anyagból készült dugóval kell ellátni (melynek minimális átmérője 16 mm). NT 01.86.08.12 Fékek A motorkerékpár minden kerekét legalább egy, egymástól függetlenül működő fékkel kell ellátni. Az első keréken nem szabad két féktárcsát használni. NT 01.86.08.13 Sárvédő A sárvédő nem kötelező. Első sárvédő esetében be kell tartani a következőket: - Elöl 45 °-os szöget bezárva nem lóghat túl az első kerék vízszintes síkján. - Hátsó résznél nem lóghat túl az első és hátsó kerék közepén vezetett síkon. A sárvédő tartói, első villa takarója, a felfüggesztés dugója valamint a féktárcsák takarói nem képezik a sárvédő részét. NT 01.86.08.14 Idomzat 1) Az első idom széleit és az idomzat minden kilógó élét le kell kerekíteni. 2) Az idomzat szélessége max 600 mm lehet. Az ülés szélessége, vagy bármely elem, mely a motorfedél mögött helyezkedik el nem lehet nagyobb 450 mm-nél, a kipufogórendszer kivételével.
10
3) 4) . . . 5)
6) 7)
8) 9) 10)
Az idomzat elől nem haladhatja meg az első kerék legelső pontjával merőlegesen vezetett függőleges síkot. Hátul pedig a hátsó kerékkel vezetett függőleges síkot. Mérésekor a motorkerékpár felfüggesztését teljesen el kell lazítani (terheletlen). Profilból láthatónak kell lennie: hátsó kerék felnijének első kerék teljes felnijének, kivéve a sárvédővel, villával, fék alkatrészekkel fedett részeket. normális vezetési helyzetben ülő vezetőt, kivéve az alkart. Megjegyzés: a fenti feltételek teljesítése érdekében nem alkalmazható áttetsző anyag. A motorkerékpár egyetlen eleme sem lóghat túl a hátsó kerék leghátsó pontján. Az vezető ülésének legmagasabb függőleges része 150 mm. Ezt a magasságot a vezető mögötti idomzat legmagasabb pontjától kell számítani 90°-ban. A motorkerékpárt el lehet látni fülekkel, vagy légterelőkkel (spoiler) abban az esetben, ha a borítás vagy az ülés részét képezi. Nem lóghat túl az idomzat vagy az ülés szélességén, sem a kormány magasságán. Minden éles szélet le kell kerekíteni. Mozgatható aerodinamikai eszközök használata tilos. Az alsó idomot úgy kell megtervezni, hogy motorhiba esetén felfogja a távozó olaj vagy hűtőfolyadék minimum felét (min. 2 liter). Ez nem vonatkozik a kétütemű motorral rendelkező motorkerékpárokra. Az alsó borításon legalább kettő darab 25 mm-es körátmérőjű nyílással kell rendelkeznie. Ezeket a nyílásokat le kell zárni, és csak nedves, esős versenyeken lehet szabaddá tenni a versenyigazgató kérésére. A tehermentesített motorkerékpárnak képesnek kell lennie 50°-ban megdőlni anélkül, hogy a gumikon kívül más is érintse a talajt.
NT 01.86.08.15 Gumik Tetszőleges gumiabroncs használhatók, mely alkalmas burkolt utakra vagy pályaversenyekre. Maximálisan megengedett sebességük legalább 100 km/h. Minimális mintamélység 2,5 mm. Slick gumi engedélyezett. NT 01.86.08.16 Számtábla, rajtszám A motorkerékpár idomzatán (elején és két oldalt) kell lennie számtáblának. Minimális nagysága 200x150 mm. A tábla színe piros (RAL 3020), számok színe fehér (RAL9010). A számok legkisebb megengedett mérete: magasság 120 mm, szélesség 70 mm, vonalvastagság 20 mm. Számok közti helyközök: 12 mm. A számoknak könnyen olvashatónak kell lenniük. Matt színek használata javasolt. NT 01.86.08.19 Üzemanyag Csak nyilvános benzinkutakon kapható, hagyományos üzemanyag használható. Max 100-as oktánszámú üzemanyag használható. NT 01.86.08.20 A vezető kötelező felszerelése 1) védősisak érvényes típusjóváhagyással (podľa ECE 22-05 „P“, JIS T 8133:2007 (Japan), SNELL M 2010 (USA), ép, jó állapotban lévő, változatlan alap konstrukcióval. 2) Bőrkesztyű 3) Hátgerinc protektor 4) Zárt motoros csizma 5) teljes, egyrészes bőr ruha, megerősített könyök, térd és hátgerinc részekkel. NT 01.86.08.23 Záró rendelkezések Az olajbetöltő és leeresztő csavarokat dróttal kell rögzíteni. A féknyerget rögzítő csavarokat biztosítani kell például az erre a célra megfelelő csavarrögzítővel (ezt a technikai átvételkor be kell mutatni) vagy dróttal. Az üzemanyag tartályt a tanksapkában elhelyezett visszacsapó szeleppel kell ellátni.
11
Az üzemanyagtartály, motor, váltó, karburátor túlfolyója szellőztetését ki kell vezetni egy min. 250 cm3-s fixen rögzített tartályba. A hűtő nyomáskiegyenlítése során távozó hűtőfolyadékot egy különálló, fixen rögzített, min. 250 cm3-s tartályba kell kivezetni. A. ábra
12
NT 01.86.09 MINI GP Pro kategória technikai előírásai NT 01.86.09.1 Specifikáció Minden motorkerékpár az I kategória, A1 osztályba kell, hogy tartozzon. Ez egy kétkerekű motor, mely csak egy nyomot hagy a talajon és egy kerék meghajtású. Elölről, hátulról és oldalról is közúti verseny motorkerékpár kinézete kell, hogy legyen (CPM), lásd az „A” ábrát. NT 01.86.09.2 Váz és segédváz Szabadon választott konstrukció, betartva a közúti versenymotorok összes biztonsági előírását és elemét. A motorkerékpárokon tilos használni titán, berillium vagy karbon elemeket. Kompozit alapanyagok valamint szénszálas anyagok csak a kipufogódob és a borítás esetében alkalmazhatóak. Alapvető értékek: - maximális tengelytávolság 1300 mm - kormányfej maximális magassága 900 mm - keréktárcsa méretei 12“ - 18“ tartományból
Biztonsági okokból, erős anyagból készült láncvédő „cápauszony“ használata kötelező, amit csavarkötéssel kell rögzíteni a lengővillához, mely megakadályozza bármely testrész becsípődést a lánc és a hátsó lánckerék közé. Ezen eszköznek az élei lekerekítettnek kell lennie, nem lehet éles, hegyes kiálló része. NT 01.86.09.3 Motorkerékpár súlya A motorkerékpár legkisebb tömege üzemanyag nélkül 50 kg. A motorkerékpár újbóli mérése tilos. NT 01.86.09.4 Motor - Minimum 50 cm3, maximum 85 cm3 hengerűrtartalmú, kétütemű, egyhengeres motor. Kismotorokba vagy off-road versenymotorokba gyártott szériamotor alkatrészekből, motorkerékpár gyártók katalógusaiból, vagy más nyilvánosan elérhető alkatrészekből épített motorblokk. Kézi működtetésű kuplung és mechanikusan vezérelt váltó maximálisan 6 sebességfokozattal. - Minimum 140 cm3, maximum 180 cm3 hengerűrtartalmú, négyütemű, egyhengeres, léghűtéses, vízszintes hengerű motor. Kismotorokba vagy off-road versenymotorokba gyártott szériamotor alkatrészekből, a motorkerékpár gyártók katalógusaiból, vagy más nyilvánosan elérhető alkatrészekből épített motorblokk. Kézi működtetésű kuplung és mechanikusan vezérelt váltó maximálisan 4 sebességfokozattal. - Minimum 140 cm3, maximum 150 cm3 hengerűrtartalmú, négyütemű, egyhengeres, vízhűtéses, álló hengeres motor. Kismotorokba vagy off-road versenymotorokba gyártott szériamotor alkatrészekből, a motorkerékpár gyártók katalógusaiból, vagy más nyilvánosan elérhető alkatrészekből épített motorblokk. Kézi működtetésű kuplung és mechanikusan vezérelt váltó maximálisan 5 sebességfokozattal. - Legnagyobb megengedett teljesítmény 26 le NT 01.86.09.4.1 Karburátor A karburátor szívócsonk felüli torokátmérője diffúzornál mérve: 32mm lehet. A diffúzor lehet ovális alakú, viszont az előírt kör keresztmetszet maximális átmérőjét be kell tartani. Üzemanyagbefecskendezés tilos. NT 01.86.09.5 Hűtőrendszer Tetszés szerinti hűtőrendszer alkalmazható. Hűtőfolyadékként csak tiszta vagy desztillált víz engedélyezett, adalékként használható a Motul Mocool, a Silcolene Pro CCA vagy más gyártó által gyártott adalék 15 % ban. Fagyálló folyadék nem használható.
13
NT 01.86.09.6 Kipufogórendszer A kipufogócső vége nem lóghat túl a hátsó kerék leghátsó pontján. Biztonsági okokból a kipufogócső éles széleit le kell kerekíteni. Tilos gázkar, szelepek vagy más olyan eszköz, alkatrész használata a kipufogórendszerben, mely megváltoztathatja az ottani áramlást vagy térfogatot. NT 01.86.09.6.1 Zajszint A kipufogó esetében hangtompító alkalmazása kötelező, mely 5000 percenkénti fordulatszám mellett a 95 dB/A maximális zajszintet biztosítja. Zajszint ellenőrzése során a motorkerékpárt állványra kell helyezni. NT 01.86.09.7 Kormány A kormány szélessége 400 - 650 mm lehet. A kormányvégnek zártnak kell lennie, mely dugóval, vagy gumiburkolattal megoldható. A kormány szélessége alatt a fogantyúk külső szélei, vagy a gázfogantyú széle közötti távolság értendő. A kormány minimális elforgatási szöge 15°, mindkét oldalra a középtengelytől. A kormány helyzetétől, állásától függetlenül az első kerék sosem érhet hozzá az idomzathoz illetve a sárvédőhöz. A kormány szilárd elemeit úgy kell felszerelni, hogy a kormányfogantyú és üzemanyagtartály, valamint a váz és motorháztető között a kormány teljes kifordítása esetén is minimálisan 30 mm szabad terület maradjon. A kormány hegesztéssel történő javítása tilos. NT 01.86.09.8 Irányítókarok A kormányon található irányítókarok (első fék, hátsó fék) végére minimum 16 mm átmérőjű golyókat kell erősíteni. A golyó lehet lapított, lekerekített élekkel (a lapított rész minimális vastagsága 14 mm). A golyót tartósan kell rögzíteni a karokra. Az irányítókarok a támaszpontjuktól mérve nem lehetnek hosszabbak 200 mm-nél. NT 01.86.09.9 Vészleállító A motorkerékpárt piros színű, könnyen hozzáférhető és működő vészleállítóval kell ellátni, a jobb oldali kormányon elhelyezve, mely biztonságosan leállítja a motort. NT 01.86.09.10 Gázmarkolat A gázmarkolat elengedése esetén automatikusan vissza kell térnie zárt állásba. NT 01.86.09.11 Lábtartó A lábtartók lehetnek csuklósak, ebben az esetben eredeti helyzetébe önállóan kell visszatérnie. A lábtartó végét minimum 8 mm sugarú gumiborítással kell ellátni. Nem összecsukható fém lábtartókat mindig, véglegesen felszerelt, alumínium, műanyag, teflon vagy hasonló típusú anyagból készült dugóval kell ellátni (melynek minimális átmérője 16 mm). NT 01.86.09.12 Fékek A motorkerékpár minden kerekét legalább egy, egymástól függetlenül működő fékkel kell ellátni. Az első keréken nem szabad két féktárcsát használni. NT 01.86.09.13 Sárvédő A sárvédő nem kötelező. Első sárvédő esetében be kell tartani a következőket: - Elöl 45 °-os szöget bezárva nem lóghat túl az első kerék vízszintes síkján. - Hátsó résznél nem lóghat túl az első és hátsó kerék közepén vezetett síkon. A sárvédő tartói, első villa takarója, a felfüggesztés dugója valamint a féktárcsák takarói nem képezik a sárvédő részét. NT 01.86.09.14 Idomzat 1) Az első idom elem széleit és a borítás minden kilógó élét le kell kerekíteni.
14
2) Az idomzat szélessége max 600 mm lehet. Az ülés szélessége, vagy bármely elem, mely a motorfedél mögött helyezkedik el nem lehet nagyobb 450 mm-nél, a kipufogórendszer kivételével. 3) Az idom elől nem haladhatja meg az első kerék legelső pontjával merőlegesen vezetett függőleges síkot. Hátul pedig a hátsó kerékkel vezetett függőleges síkot. Mérésekor motorkerékpár felfüggesztést teljesen el kell lazítani (terheletlen). 4) Profilból láthatónak kell lennie: hátsó kerék felnijének első kerék teljes felnijének, kivéve a sárvédővel, villával, fém alkatrészekkel fedett részeket. normális vezetési helyzetben ülő vezetőnek, kivéve az alkart. Megjegyzés: a fenti feltételek teljesítése érdekében nem alkalmazható áttetsző anyag. 5) A motorkerékpár egyetlen eleme sem lóghat túl a hátsó kerék leghátsó pontján. 6) Az vezető ülésének legmagasabb függőleges része 150 mm. Ezt a magasságot a vezető mögötti idom legmagasabb pontjától kell számítani 90°-ban. 7) A motorkerékpárt el lehet látni fülekkel, vagy légterelőkkel (spoiler) abban az esetben, ha az idomzat vagy az ülés részét képezi. Nem lóghat túl az idom vagy ülés szélességén, sem a kormány magasságán. Minden éles szélet le kell kerekíteni. Mozgatható aerodinamikai eszközök használata tilos. 8) A hasidomot úgy kell megtervezni, hogy motorhiba esetén felfogja a távozó olaj vagy hűtőfolyadék minimum felét (min. 2 liter). Ez nem vonatkozik a kétütemű motorral rendelkező motorkerékpárokra. 9) A hasidomon legalább kettő darab 25 mm-es körátmérőjű nyílással kell rendelkeznie. Ezeket a nyílásokat le kell zárni, és csak nedves, esős versenyeken lehet szabaddá tenni a versenyigazgató kérésére. 10) A tehermentesített motorkerékpárnak képesnek kell lennie 50°-ban megdőlni anélkül, hogy a gumikon kívül más is érintse a talajt. NT 01.86.09.15 Gumik Tetszőleges gumiabroncsok használhatók, melyek alkalmasak burkolt utakra vagy pályaversenyekre. Maximálisan megengedett sebességük legalább 100 km/h. Minimális mintamélység 2,5 mm. Slick gumi használata megengedett. NT 01.86.09.16 Szám, rajtszám A motorkerékpár idomzatán (elején és két oldalt) számtáblának kell lennie. Minimális nagysága 200x150 mm. A tábla színe kék (RAL 5010), számok színe fehér (RAL9010). A számok legkisebb megengedett mérete: magasság 120 mm, szélesség 70 mm, vonalvastagság 20 mm. Számok közti helyközök: 12 mm. A számoknak könnyen olvashatónak kell lenniük. Matt színek használata javasolt. NT 01.86.09.19 Üzemanyag Csak nyilvános benzinkutakon kapható, hagyományos üzemanyag használható. Max 100-as oktánszámú üzemanyag használható. NT 01.86.09.20 A vezető kötelező felszerelése 1) védősisak érvényes típusjóváhagyással (podľa ECE 22-05 „P“, JIS T 8133:2007 (Japan), SNELL M 2010 (USA), ép, jó állapotban lévő, változatlan alap konstrukcióval. 2) Bőrkesztyű 3) Hátgerinc védő 4) Zárt motoros csizma 5) Protektoros, egyrészes bőr ruha, megerősített könyök, térd és hátgerinc részekkel.
15
NT 01.86.09.23 Záró rendelkezések Az olajbetöltő és leeresztő csavarokat dróttal kell rögzíteni. A féknyerget rögzítő csavarokat biztosítani kell például az erre a célra megfelelő csavarrögzítővel (ezt a technikai átvételkor be kell mutatni) vagy dróttal. Az üzemanyag tartályt a tanksapkában elhelyezett visszacsapó szeleppel kell ellátni. Az üzemanyagtartály, motor, váltó, karburátor túlfolyója szellőztetését ki kell vezetni egy min. 250 cm3-s fixen rögzített tartályba. A hűtő nyomáskiegyenlítése során távozó hűtőfolyadékot egy különálló, fixen rögzített, min. 250 cm3-s tartályba kell kivezetni.
A ábra
16
NT 01.86.01 Technikai szabályok a Robogó STREET kategória részére NT 01.86.01.1 Specifikáció Az összes motorkerékpárnak a I kategóriába kell tartoznia, A1 csoportba. A robogó egy kétkerekű motorkerékpár, amely a úttesten csak egy nyomot hagy ,meghajtást egy kerék biztosítja az úttesthez érve. Fel van szerelve üléssel a vezető számára és szabad tér van a ülés előtt a vezető lábainak. El kell látni láb védő idommal, melynek minimális szélesség 400 mm. A lábvédő idomnak a kormány alól kell kiindulni, aztán lefele folytatva, majd hátra fele a ülés mindkét oldalán kialakítva így lábtartó felületet minimum 250 mm hosszan elegendő a vezető lábainak. A kormány és ülés közti térben nem lehetnek semmilyen akadályok. A vezetőnek normál ülés pozícióban össze kell tudni érinteni a térdeit miközben mindkét lába a lábtartó felületen van. A motorblokk és a hátsó kerék felfüggesztő lengőkar egy alkotó elemet kell alkotnia. El kell látni önindítóval. Áttétel folyamatosan váltó variátor segítségével megoldva (CVT) váltó. NT 01.86.01.2 Váz és futómű Csak a típushoz sorozatban gyártott, eredeti gyári váz használható. A vázszámnak meg kell lennie és (VIN kód). A vázat módosítani csak anyag hozzáadásával engedélyezet, megerősítés céljából. Engedélyezet megerősíteni a motorblokk (lengőkar) felfogatását a vázba és fölcserélni a gumi szileteket csapágyakra. Motorkerékpár oldalait lehet védeni sérülés ellen műanyag és kompozit anyagból készült védő elemekkel (bukógomba) ezeket a védőket szilárdan rögzíteni kell a motorkerékpár vázához. A védők maximum 50 mm lóghatnak ki az idomból. Maximálisan 6 darab védő engedélyezett és szimmetrikusnak kell lenniük a motorkerékpár hossz és vízszintes síkjához viszonyítva. NT 01.86.01.4 Motor A adott típus és modell eredeti blokkját kell megőrizni. Olyan -nem gyári- henger és hengerfej használata megengedett, amely megfelelő és hozzáférhetők a kereskedelemben mint helyettesítő alkatrész és további átalakítás nélkül beépíthető. Generátornak is eredetinek kell maradnia. Engedélyezet eltávolítani a tekercseket az állórészből. Membránháznak és a membrán ütközőknek a eredetinek kell maradni. Engedélyezet a membránok anyagát változtatni. Szabadon választható a főtengely. Maximális hengerűrtartalom 50 cm³. Tilos a motorblokk és variátor dekli anyagából elvenni. Kivétel a variátor tér a variátor cseréjénél. Eredeti hengerrel az eredeti hengerfejet kell használni. Engedélyezet megváltoztatni az eredeti hengert, hengerfejet, dugattyút de csak anyag eltávolításával. A kuplung deklibe engedélyezet utólagos nyilasokat fúrni (max. 20 darab, átmérő max. 8 mm) a hűtés javítására. NT 01.86.01.4.1 Karburátor Maximális karburátor diffúzor átmérő 17,5 mm. Diffúzor lehet ovális keresztmetszetű, azonban a keresztmetszet területének egyeznie kell a kör alakú megadott átmérőhöz tartozó területtel. NT 01.86.01.4.2 Váltó Áttétel,variátor és a kuplung átalakítható vagy cserélhető. NT 01.86.01.4.3 Légszűrőház,légszűrő Légszűrőház átalakítható vagy cserélhető. Engedélyezet eltávolítani a légszűrőt. NT 01.86.01.5 Hűtőrendszer Eredeti hűtőrendszert meg kell őrizni. Hűtőfolyadékként használható tiszta illetve desztillált víz, vagy víz és adalék keveréke. Használható adalékok Motul Mocool és Silcolene Pro CCA. Más adalékok használata tilos.
17
NT 01.86.01.6 Kipufogó rendszer Eredeti kipufogó rendszert kell használni vagy olyan kipufogó rendszert ami közúti használatra alkalmas és jóváhagyási számmal van ellátva. A henger és a kipufogó között lennie kell egy fojtásnak (reštriktor) masszív acél anyagból kör alakú nyilassal maximális átmérő 14 mm. Tolerancia a nyílásra +0,3 mm. A fojtás a kipufogó része is lehet, azonban maximum 2 mm lehet a belépő nyílástól. A fojtás vastagsága 3 mm tolerancia +/- 0,3 mm. Maximális él levágás a fojtásban lévő nyíláson 0,5 x 45 ° mindkét feléről. A fojtás mögött nem lehet semmilyen alkatrész. A fojtáson lévő nyílás tengelye nem kell hogy egyezzen a kipufogócső tengelyével. Az összes kipufogó gáznak a fojtáson át kell áramolnia. A fojtásnak leszerelhetőnek vagy könnyen hozzáférhetőnek kéne lennie az ellenőrizhetőség miatt. NT 01.86.01.7 Kormány A eredeti kormánynak kell megmaradnia. Engedélyezet gázmarkolatot cserélni más típusra, mint az eredeti. Kormány végek kötelezők kemény vagy gumival bevont anyagból kell lenni. NT 01.86.01.9 Vészleállító A motorkerékpárt piros színű, könnyen hozzáférhető és működő vészleállítóval kell ellátni, a kormányon elhelyezve, mely biztonságosan leállítja a motort. NT 01.86.01.10 Gázmarkolat Gáz markolat elengedésekor magától alapjárati pozícióba kell állnia. NT 01.86.01.12 Fékek Fékeknek eredetinek kell maradnia. A motorkerékpárt fel kell szerelni egymástól függetlenül működő fékekkel és a kerék tengelyével koncentrikus, minden keréken minimum egy működő fékkel. Fékbetét szabadon választható. Cserélni engedélyezet: - Fékbakokat, egyező típusra - Féktárcsákat de mindig csak ugyan olyan méretre mind a eredeti NT 01.86.01.13 Sárvédők Sárvédő nem kötelező. Ha fel vannak szerelve akkor be kell tartani az eredeti formát és kinézetet, ahogy a gyártó ehhez a típushoz gyártja és forgalmazza. A sárvédő anyagát lehet változtatni. NT 01.86.01.14 Idomok Be kell tartani az eredeti formát és kinézetet a idomzatnak, ahogy a gyártó ehhez a típushoz gyártja és forgalmazza. A eredeti anyagot lehet változtatni. A első idomba -a hűtő résznél- engedélyezet nyílásokat fúrni max. 14 mm átmérővel, a minimális távolság a nyílások között 5 mm. NT 01.86.01.15 Gumiabroncsok Szabad választású gumiabroncs használható, amely közútra vagy pályaversenyre lett kifejlesztve. A konstrukciós sebesség minimum 100 km/h (kód „J“). Gumi minta mélysége vagy a kontrol pontok mérete a technikai ellenőrzésnél minimum 2,5 mm. Minta mélyítése használt gumiabroncson szigorúan tilos. Slick gumi használata megengedett. NT 01.86.01.16 Szám tábla, rajtszám Motorkerékpárt el kell látni egy számtáblával elöl és hátul, illetve mindkét oldalon eggyel. A minimális szám tábla méret 200 x 150 mm. Számlap színe zöld RAL 6002, számok színe fehér RAL 9010. A számok legkisebb méretei: magasság 120 mm, szélesség 70 mm, vonal vastagság 20 mm. Szám köz minimum 12 mm. A számnak könnyen olvashatónak kell lennie. Javasolt matt színek használata. Olvashatósági kérdésben a technikai felelős döntése a végső. NT 01.86.01.17 Első villa Első villának a eredetinek kell maradnia.
18
NT 01.86.01.18 Hátsó rugózás Hátsó rugózásnak a eredetinek kell maradnia. NT 01.86.01.19 Üzemanyag Használható üzemanyag: nyilvános töltőállomáson kapható, ólommentes benzin. Maximális oktánszám RON 100. NT 01.86.01.20 Versenyző kötelező felszerelése - Védő sisak érvényes jóváhagyási számmal ECE 22-05 „P“, JIS T 8133:2007 (Japan) szerint, SNELL M 2010 (USA), nem sérült jó állapotban, változatlan alap konstrukcióval - bőrkesztyű - gerinc védő - zárt motoros csizma - protektoros, egyrészes (vagy két részes) bőrruha könyök, térd és gerinc protektorral - motorkosz vagy enduro ruházat mellkas védővel, térdvédővel, könyök és gerincvédő,védő szemüveg NT 01.86.01.21 Következő alkatrészeket el kell távolítani: - visszapillantó tükrök, fő és oldal sztender - irányjelzők, ha nincsenek beépítve a idomzatba - csomagtartó dobozok és tartóik, ha nincsenek beépítve a idomzatba - első szélvédő és annak tartója NT 01.86.01.22 Következő alkatrészeket el lehet távolítani: - utas lábtartókat, rendszám tábla tartó - fényszórókat, irányjelzőket – ha bevannak építve a idomzatba, a maradó nyílásokat be kell takarni NT 01.86.01.23 Záró rendelkezések Az összes kieresztő és betöltő nyílás zárója, az összes csavart ami a olajtérrel érintkezik és az olaj szűrőt dróttal kell biztosítani kilazulás ellen. Féket rögzítő csavarokat dróttal kell biztosítani föllazulás ellen. A variátor deklit a összes csavarral kell rögzíteni. Motorkerékpáron működő kormány ütközőknek kell lenni. Változtatások amik nincsenek ebben a szabályzatban megengedve azok tilosak. Alkatrészek, amik nincsenek ebben a szabályzatban feltüntetve, kivétel nélkül eredetieknek kell lenniük.
19
NT 01.86.02 Technikai szabályok Robogó SPORT kategória részére NT 01.86.02.2 Váz és futómű Érvényes NT 01.86.01.2 és engedélyezet a vázmerevítés a kormány és ülés közötti térben. Az így keletkezet teret az eredeti idom és a merevítés között be kell burkolni vagy idomozni ezzel megakadályozva a versenyző beszorulását ebbe a térbe. NT 01.86.02.4 Motor Maximális hengerűrtartalom kétütemű motor esetében 50 cm³ -ig, négyütemű motor esetében 100 cm³ ig. A kuplung deklibe engedélyezet utólagos nyilasokat fúrni (max. 20 darab, átmérő max. 8 mm) a hűtés javítására. NT 01.86.02.4.1 Karburátor Szabadon választható karburátor. NT 01.86.02.4.2 Váltó Váltó, kuplung és a variátor cserélhető vagy átalakítható. A motor és a váltó forgó részeit be kell fedni biztosítani úgy hogy még baleset esetén ne érhessen a versenyzőhöz. NT 01.86.02.4.3 Légszűrő Szabadon választható légszűrő. NT 01.86.02.5 Hűtő rendszer Szabadon választható hűtő rendszer. Hűtőfolyadékként használható tiszta illetve desztillált víz, vagy víz és adalék keveréke. Használható adalékok Motul Mocool és Silcolene Pro CCA. Más adalékok használata tilos. NT 01.86.02.6 Kipufogó rendszer Kipufogó rendszer kötelező eleme egy jól működő hangtompító amelynek biztosítania kell a maximálisan megengedet határértéket 95 dB/ mérve 5000 ford./perc. A zaj mérése alatt a motorkerékpárnak állványon kell elhelyezni. Biztonsági okokból a kipufogó kilépő éleinek ívesnek kell lennie. A kipufogó rendszerben tilos kipufogó szelep, átfolyást vagy térfogatot változtató rendszerek használata. NT 01.86.02.7 Kormány A kormány csere engedélyezet. Kormány szélessége 400 mm-től 850 mm-ig lehetséges és el kell látni kormány véggel kemény vagy gumival bevont anyagból. A kormány szélességét a markolatok külső élei közt mért távolságban kell mérni. Könnyűfém kormány javítása hegesztéssel szigorúan tilos. NT 01.86.02.9 Vészleállító A motorkerékpárt piros színű, könnyen hozzáférhető és működő vészleállítóval kell ellátni, a kormányon elhelyezve, mely biztonságosan leállítja a motort. NT 01.86.02.10 Gázmarkolat Gázmarkolat elengedésekor magától alapjárati pozícióba kell állnia. NT 01.86.02.12 Fékek A motorkerékpárt fel kell szerelni egymástól függetlenül működő fékekkel, minden keréken minimum egy működő fékkel és a kerék tengelyével koncentrikus. Féktárcsák, féknyergek és a fékbetétek is cserélhetők. NT 01.86.02.13 Sárvédők
20
Sárvédő nem kötelező. Ha fel vannak szerelve, akkor be kell tartani az eredeti formát és kinézetet, ahogy a gyártó ehhez a típushoz gyártja és forgalmazza. A sárvédő anyagát lehet változtatni. NT 01.86.02.14 Idomok Az idomzatnak meg kell tartani az eredeti formát és kinézetet, ahogy a gyártó ehhez a típushoz gyártja és forgalmazza. Figyelembe kell venni szabályzat NT 01.86.02.2 Váz és futómű- pontját. Az eredeti anyag változtatható. Rendszámtábla tartó eltávolítása, valamint utólagos nyílások készítése max. 14 mm átmérővel a jobb hűtés érdekében engedélyezett. A kormány cserénél engedélyezet a felső és alsó fejidom eltávolítása. Első idom átalakítása engedélyezet a hűtő beillesztéséhez. Az összes élnek íveltnek kell lennie. NT 01.86.02.15 Gumiabroncsok Szabad választású gumiabroncs használható, amely közútra vagy pályaversenyre lett kifejlesztve. A konstrukciós sebesség minimum 150 km/h (kód „P“). Gumi minta vagy a kontrol pontok mélysége a technikai ellenőrzésnél minimum 2,5 mm. Minta mélyítése használt gumiabroncson szigorúan tilos. Slick gumi használata megengedett. NT 01.86.02.16 Szám tábla, rajtszám Motorkerékpárt el kell látni egy számtáblával elöl és hátul, illetve mindkét oldalon eggyel-eggyel. Minimális szám tábla méret 200 x 150 mm. Számla színe piros RAL 3020, számok színe fehér RAL 9010. A számok legkisebb méretei: magasság 120 mm, szélesség 70 mm, vonal vastagság 20 mm. Számköz minimum 12 mm. A számnak könnyen olvashatónak kell lennie. Javasolt matt színek használata. Olvashatósági kérdésben a technikai felelős döntése a végső. NT 01.86.02.17 Első villa A első villa cserélhető. NT 01.86.02.18 Hátsó rugózás A hátsó rugózás cserélhető. NT 01.86.02.19 Üzemanyag Használható üzemanyag: nyilvános töltőállomáson kapható, ólommentes benzin. Maximális oktánszám RON 100. NT 01.86.02.20 Versenyző kötelező fölszerelése - Védő sisak érvényes jóval hagyási számmal ECE 22-05 „P“, JIS T 8133:2007 (Japan) szerint, SNELL M 2010 (USA), sérülés mentes, jó állapotban, változatlan alap kivitelben. - bőrkesztyű - gerinc védő - zárt motoros csizma - protektoros, egyrészes bőrruha könyök, térd és gerinc protektorral NT 01.86.02.21 A következő alkatrészeket el kell távolítani: NT 01.86.01.21 pont szerint NT 01.86.02.23 Záró rendelkezések Az összes kieresztő és betöltő nyílás zárója, az összes csavart ami a olajtérrel érintkezik és az olaj szűrőt dróttal kell biztosítani kilazulás ellen. Féket rögzítő csavarokat dróttal kell biztosítani föllazulás ellen. A variátor deklit a összes csavarral kell rögzíteni. Motorkerékpáron működő kormány ütközőknek kell lenni.
21
NT 01.86.05 Technikai szabályok RACING osztály részére NT 01.86.05.2 Váz és futómű Érvényes NT 01.86.01.2 és engedélyezet a vázmerevítés a kormány és az ülés közötti térben. Az így keletkezet teret az eredeti idom és a merevítés között be kell burkolni vagy idomozni ezzel megakadályozva a versenyző beszorulását ebbe a térbe. NT 01.86.05.3 Súly A motorkerékpár minimális súlya beleértve a versenyzőt teljes felszereléssel 145 kg. A ellenőrzésnél bármikor, a verseny közben vagy a verseny végén a motorkerékpár összsúlya a versenyzőt beleértve teljes felszereltséggel nem lehet kevesebb mint az előirt minimális érték. A minimális érték eléréséhez engedélyezet súly használata. A súlynak fémből kell lennie, szilárdan és biztonságosan közvetlenül vagy adapterrel a fő vázhoz illetve a motorhoz kell rögzíteni. A súly rögzítése minimum 2 darab acél csavar 8 mm átmérővel és 8.8 vagy nagyobb szilárdsággal. NT 01.86.05.4 Motor Hengerűrtartalom minimum 50 cm³ és maximum 70 cm³. A kuplung deklibe engedélyezet utólagos nyilasokat fúrni (max. 20 darab, átmérő max. 8 mm) a hűtés javítására. Hegesztéssel tilos bármilyen változtatás a motorblokkon, kivéve a kipufogó tartó javítása. NT 01.86.05.4.1 Karburátor Maximális karburátor diffúzor átmérő 19 mm. Diffúzor lehet ovális keresztmetszetű, azonban a keresztmetszet területének egyeznie kell a kör alakú megadott átmérőhöz tartozó területtel. NT 01.86.05.4.2 Váltó Váltó, kuplung és a variátor cserélhető vagy átalakítható. A motor és a váltó forgó részeit be kell fedni és úgy kell biztosítani hogy még baleset esetén se érhessen a versenyzőhöz. NT 01.86.05.4.3 Légszűrő Szabadon választható légszűrő. NT 01.86.05.5 Hűtő rendszer Szabadon választható hűtő rendszer. Hűtőfolyadékként használható tiszta illetve desztillált víz, vagy víz és adalék keveréke. Használható adalékok Motul Mocool és Silcolene Pro CCA. Más adalékok használata tilos. NT 01.86.05.6 Kipufogó rendszer Kipufogó rendszer kötelező eleme egy jól működő hangtompító, amelynek biztosítania kell a maximálisan megengedet határértéket 105 dB/ mérve 8000 ford/perc. A zaj mérése alatt a motorkerékpárnak állványon kell elhelyezni. Biztonsági okokból a kipufogó kilépő éleinek ívesnek kell lennie. A kipufogó rendszerben tilos bármilyen szelep, átfolyást vagy térfogatot változtató rendszer használata. NT 01.86.05.7 Kormány A kormány csere engedélyezet. Kormány szélessége 400 mm-től 850 mm-ig lehetséges és el kell látni kemény vagy gumival bevont anyagból készült kormány véggel,. Kormány szélességet, a markolatok külső élei közt mért távolságon kell mérni. Könnyűfém kormány javítása hegesztéssel szigorúan tilos. NT 01.86.05.9 Vészleállító A motorkerékpárt piros színű, könnyen hozzáférhető és működő vészleállítóval kell ellátni, a kormányon elhelyezve, mely biztonságosan leállítja a motort. NT 01.86.05.10 Gázmarkolat Gázmarkolatnak elengedésekor magától alapjárati pozícióba kell állnia.
22
NT 01.86.05.12 Fékek A motorkerékpárt egymástól függetlenül működő fékekkel és a kerék tengelyével koncentrikus, minden keréken minimum egy működő fékkel kell felszerelni. Féktárcsák, féknyergek és a fékbetétek is cserélhetők. NT 01.86.05.13 Sárvédők Sárvédő nem kötelező. Ha fel van szerelve akkor be kell tartani az eredeti formát és kinézetet, ahogy a gyártó ehhez a típushoz gyártja és forgalmazza. A sárvédő anyagát lehet változtatni. NT 01.86.05.14 Idomok Az idomzatnak meg kell tartania az eredeti formát és kinézetet, ahogy a gyártó ehhez a típushoz gyártja és forgalmazza. Figyelembe kell venni a szabályzat pontját NT 01.86.05.2 Váz és futómű. Az eredeti anyagot lehet változtatni. Rendszámtábla tartó eltávolítása engedélyezet. Engedélyezett utólagosan, max. 14 mm átmérőjű nyílást fúrni a jobb hűtés érdekében. A kormány cserénél engedélyezett a felső és az alsó fejidom eltávolítása. Első idom átalakítása engedélyezet a hűtő beillesztéséhez . A összes élnek íveltnek kell lennie. NT 01.86.05.15 Gumiabroncsok Szabad választású gumiabroncs használható, amely közútra vagy pályaversenyre lett kifejlesztve. A konstrukciós sebesség minimum 150 km/h (kód „P“). Gumi minta vagy a kontrol pontok mélysége a technikai ellenőrzésnél minimum 2,5 mm. Minta mélyítése használt gumiabroncson szigorúan tilos. Slick gumi használata engedélyezett. NT 01.86.05.16 16 Szám tábla, rajtszám Motorkerékpárt el kell látni egy számtáblával elöl és hátul valamint mindkét oldalon eggyel. Minimális szám tábla méret 200 x 150 mm. Számla szine kék RAL 5010, számok szine fehér RAL 9010. A számok legkisebb méretei: magasság 120 mm, szélesség 70 mm, vonal vastagság 20 mm. Szám köz minimum 12 mm. A számnak könnyen olvashatónak kell lennie. Javasolt matt szinek használata. Olvashatósági kérdésben a technikai felelős döntése a végső. NT 01.86.05.17 Első villa A első villa cserélhető NT 01.86.05.18 Hátsó rugózás A hátsó rugózás cserélhető. NT 01.86.05.19 Üzemanyag Használható üzemanyag: nyilvános töltőállomáson kapható, ólommentes benzin. Maximális oktánszám RON 100. NT 01.86.05.20 Versenyző kötelező fölszerelése - Védő sisak érvényes jóvalhagyási számmal ECE 22-05 „P“, JIS T 8133:2007 (Japan) szerint, SNELL M 2010 (USA), sérülés mentes, jó állapotban, változatlan alap kivitelben - bőrkesztyű - gerinc védő - zárt motoros csizma - protektoros egyrészes bőrruha könyök, térd és gerinc protektorral NT 01.86.05.21 A következő alkatrészeket el kell távolítani: NT 01.86.01.21 pont szerint
23
NT 01.86.05.23 Záró rendelkezések Az összes kieresztő és betöltő nyílás zárója, az összes csavart ami a olajtérrel érintkezik és az olaj szűrőt dróttal kell biztosítani kilazulás ellen. Féket rögzítő csavarokat dróttal kell biztosítani föllazulás ellen. A variátor deklit a összes csavarral kell rögzíteni. Motorkerékpáron működő kormány ütközőknek kell lenni.
24
NT 01.86.04 Technikai szabályok az OPEN osztály részére NT 01.86.04.1 Specifikum Az összes motorkerékpárnak a I kategóriába kell tartoznia, A1 csoportba. Ez egy kétkerekű motorkerékpár, amely a úttesten csak egy nyomot hagy, a meghajtást egy kerék biztosítja az úttesthez érve. A motorkerékpárnak az összes biztonsági feltételnek meg kell felelnie. NT 01.86.04.2 Váz és futómű Szabadon választott konstrukció (épített lehet) az elöl írt biztonsági elemek és szabályok betartása mellet. Eredeti váz esetében módosítatlannak kell maradnia és rajta kell lennie a vázszámnak (VIN kód). A vázat módosítani csak anyagok hozzáadással engedélyezet, megerősítés céljából. Engedélyezet megerősíteni a motorblokk (lengőkar) felfogatását a vázba és lecserélni a gumi szileteket csapágyakra. Engedélyezet a vázmerevítés a kormány és ülés közötti térben. Az így keletkezet teret az eredeti idom és a merevítés között be kell burkolni vagy idomozni ezzel megakadályozva a versenyző beszorulását ebbe a térbe. Motorkerékpár oldalait lehet védeni (sérülés ellen) műanyag és kompozit anyagból készült védőkkel (bukógomba) és ezeket az elemeket szilárdan rögzíteni kell a motorkerékpár vázához. A bukógombák maximum 50 mm lóghatnak ki a vázlattól. Maximálisan 6 darab engedélyezett és szimmetrikusan kell elhelyezni azokat a motorkerékpár hosszanti és vízszintes síkjához viszonyítva. NT 01.86.04.3 Súly A motorkerékpár minimális súlya (beleértve a versenyzőt teljes felszereléssel) 145 kg. Az ellenőrzésnél bármikor a verseny közben vagy a verseny végén a motorkerékpár összsúlya a versenyzőt beleértve teljes felszereltséggel nem lehet kevesebb mint az előirt minimális érték. A minimális érték eléréséhez engedélyezet súly használata. A súlynak fémből kell lennie, szilárdan és biztonságosan közvetlenül vagy adapterrel a fő vázhoz illetve a motorhoz kell rögzíteni. A súly rögzítése minimum 2 darab acél csavar 8 mm átmérővel és 8.8-as vagy nagyobb szilárdsággal. NT 01.86.04.4 Motor Maximális hengerűrtartalom: - kétütemű motor esetében minimum 70 cm³ és maximum 250 cm³, - négyütemű motor esetében minimum 125 cm³ és maximum 300 cm³ . A motorblokk és a hátsókerék lengővillája egy alkotó elemet kell alkosson. Csak fokozat mentes (CVT) váltó használható. Engedélyezet a kuplung deklibe utólagos nyilasokat fúrni (max. 20 darab, átmérő max. 8 mm) a hűtés javítására. NT 01.86.04.4.1 Karburátor Szabadon választható karburátor. NT 01.86.04.4.2 Váltó Váltó, kuplung és a variátor cserélhető vagy átalakítható. A motor és a váltó forgó részeit be kell fedni biztosítani úgy hogy még baleset esetén se érhessen a versenyzőhöz. NT 01.86.04.4.3 Légszűrő Szabadon választható légszűrő. NT 01.86.04.5 Hűtő rendszer Szabadon választható hűtő rendszer. Hűtőfolyadékként használható tiszta illetve desztillált víz, vagy víz és adalék keveréke. Használható adalékok Motul Mocool és Silcolene Pro CCA. Más adalékok használata tilos.
25
NT 01.86.04.6 Kipufogó rendszer Kipufogó rendszer kötelező eleme egy jól működő hangtompító amelynek biztosítania kell a maximálisan megengedet határértéket 105 dB/ mérve 8000 ford./perc. A zaj mérése alatt a motorkerékpárnak állványon kell elhelyezni. Biztonsági okokból a kipufogó kilépő éleinek ívesnek kell lennie. A kipufogó rendszerben tilos bármilyen szelep, átfolyást vagy térfogatot változtató rendszer használata. NT 01.86.04.7 Kormány Kormány csere engedélyezet. Kormány szélessége 400 mm től 850 mm ig lehetséges és el kell látni kemény vagy gumival bevont anyagból készült kormány véggel. Kormány szélességet a markolatok külső élei közt mért távolságon kell mérni. A kormány elfordításának szöge a közép vonaltól minimum 15° mindkét oldalra. A kormány bármely állásában nem érhet össze a első kerék vagy a sárvédő a burkoló idomokkal. Kormány ütközőknek biztosítani kell teljes elfordítás esetén minimum 30 mm szabad teret a markolatok és az üzemanyagtartály között ugyanakkor a karok és a idomok,váz között is. Könnyűfém kormány javítása hegesztéssel szigorúan tilos. NT 01.86.04.9 Vészleállító A motorkerékpárt piros színű, könnyen hozzáférhető és működő vészleállítóval kell ellátni, a kormányon elhelyezve, mely biztonságosan leállítja a motort. NT 01.86.04.10 Gázmarkolat Gázmarkolatnak elengedésekor magától alapjárati pozícióba kell állnia. NT 01.86.04.11 Lábtartók A lábtartó lehet fölcsukható, de ebben az esetben olyan berendezésre van szükség ami magától alaphelyzeti állásba állítja. A lábtartó végén integrált védelemnek kell lenni min. 8 mm átmérővel. Fix lábtartó végén alumínium, műanyag, teflon vagy hasonló anyagból lévő dugónak kell lennie (minimum átmérő 16 mm). Dugónak a lehető legnagyobb felületet kell alkotnia a lábtartó végén. NT 01.86.04.12 Fékek A motorkerékpárt egymástól függetlenül működő fékekkel és a kerék tengelyével koncentrikus, minden keréken minimum egy működő fékkel kell felszerelni. Féktárcsák, féknyergek és a fékbetétek is cserélhetők. NT 01.86.04.13 Sárvédők Sárvédő nem kötelező. Ha fel van szerelve akkor be kell tartani az eredeti formát és kinézetet, ahogy a gyártó ehhez a típushoz gyártja és forgalmazza. A sárvédő anyagát lehet változtatni. NT 01.86.04.14 Idomok Az idomzatnak meg kell tartania az eredeti formát és kinézetet, ahogy a gyártó ehhez a típushoz gyártja és forgalmazza. Figyelembe kell venni szabályzat pontját NT 01.86.04.2 Váz és futómű. A eredeti anyagot lehet változtatni. Rendszámtábla tartó eltávolítása engedélyezet. Engedélyezet a felső és alsó fejidom eltávolítása. Az első idom átalakítása engedélyezet a hűtő beillesztéséhez. Engedélyezet eköré a nyílás köré védőcsövet helyezni min. 12 mm a max. 20 mm vastag csőből és ezt a vázhoz szilárdan kell rögzíteni. Az összes élnek íveltnek kell lennie. Az idomoknak és a burkolatoknak meg kell akadályoznia a versenyző beszorulását a motorkerékpárba. NT 01.86.04.15 Gumiabroncsok Szabad választású gumiabroncs használható, amely közútra vagy pályaversenyre lett kifejlesztve. A konstrukciós sebesség minimum 150 km/h (kód „P“). Gumi minta mélysége vagy a kontrol pontok
26
mérete a technikai ellenőrzésnél minimum 2,5 mm. Minta mélyítése használt gumiabroncson szigorúan tilos. Slick gumi használata engedélyezett. NT 01.86.04.16 Szám tábla, rajtszám Motorkerékpárt el kell látni egy számtáblával elöl és hátul valamint mindkét oldalon eggyel. Minimális szám tábla méret 150 x 150 mm. Számla szine fehér RAL 9010, számok szine fekete RAL 9005. A számok legkisebb méretei: magasság 120 mm, szélesség 70 mm, vonal vastagság 20 mm. Szám köz minimum 12 mm. A számnak könnyen olvashatónak kell lennie. Javasolt matt szinek használata. Olvashatósági kérdésben a technikai felelős döntése a végső. NT 01.86.04.17 Első villa Szabadon választott NT 01.86.04.18 Hátsó rugózás Szabadon választott NT 01.86.04.19 Üzemanyag Használható üzemanyag: nyilvános töltőállomáson kapható, ólommentes benzin. Maximális oktánszám RON 100. NT 01.86.04.20 Versenyző kötelező fölszerelése - Védő sisak érvényes jóváhagyási számmal ECE 22-05 „P“, JIS T 8133:2007 (Japan) szerint, SNELL M 2010 (USA), sérülés mentes, jó állapotban, változatlan alap kivitelben - bőrkesztyű - gerinc védő - zárt motoros csizma - protektoros, egyrészes bőrruha könyök, térd és gerinc protektorral NT 01.86.04.20 A következő alkatrészeket el kell távolítani: NT 01.86.01.21 pont szerint NT 01.86.04.23 Záró rendelkezések Az összes kieresztő és betöltő nyílás zárója, az összes csavart ami a olajtérrel érintkezik és az olaj szűrőt dróttal kell biztosítani kilazulás ellen. Féket rögzítő csavarokat dróttal kell biztosítani föllazulás ellen. A variátor deklit a összes csavarral kell rögzíteni. Motorkerékpáron működő kormány ütközőknek kell lenni.
27
A 125 cm3-es kategória technikai szabályzat Motor Specifikáció A sport jellegű motorkerékpárnak kell lennie (naked, enduro és egyéb kategória nem engedélyezett). A motorkerékpár megjelenésének elöl és hátulnézetből, illetve oldalról meg kell felelnie a széria kivitelnek. Közúti forgalomba gyártott motorkerékpárok tartoznak a kategóriába. Maximum 125 cm3 két ütem és egy henger. A motorok teljesítménye hátsó keréken mérve maximum 35 LE, mely a versenyeken ellenőrzésre kerül! Súly A motorkerékpár minimális súlya 110 kg, a szükséges (keverék) olaj és üzemanyag nélkül. Gép specifikáció A szabályzat következő része nem szabályozza az összes alkatrészt, a gyári széria kivitelnek kell megfelelnie. A motorblokk belső kialakításában teljesen gyárinak kell lenni. Anyagot se hozzáadni se elvenni nem lehet. Váz és hátsó segédváz A váz csak eredeti állapotban használható. A váz oldalai védőborítással fedhetők műanyag vagy kompozit anyagból. A vázhoz hozzáadni vagy eltávolítani részeket, hegesztéssel vagy egyéb megmunkálással tilos. Minden motorkerékpárnak tartalmaznia kell a gyári azonosító számát a vázon (vázszám). A hátsó segédváz és idom tartó konzol módosítható. A kiálló, nem megfelelően kialakított tartó elemek eltávolíthatók (pl. hátsó lábtartókonzol) Első villa Az első villa cserélhető típushoz sorozatban gyártott termékre. Az első villában bármilyen minőségű és mennyiségű olaj használható. Az első villa magassága és helyzete a villahidakhoz képest szabadon változtatható. Az alsó és a felső villahídnak (rögzítésnek, villahídnak) eredetinek kell lennie. A kormánylengés-csillapító hozzáadása vagy utángyártottra történő lecserélése megengedett. A kormánylengés-csillapító nem befolyásolhatja a kormány elfordulásának mértékét. Hátsó villa (lengőkar) A hátsó villa csak eredeti állapotban használható (beleértve a lengőkar tengelyét és csavarját). A hátsó motoremelő állvány tartóinak felszerelése a lengőkarra engedélyezett csavarozással. Biztonsági okokból, erős anyagból készült láncvédő „cápauszony“ használata kötelező, amit csavarkötéssel kell rögzíteni a lengővillához, mely megakadályozza bármely testrész becsípődést a lánc és a hátsó lánckerék közé. Ezen eszköznek az élei lekerekítettnek kell lennie, nem lehet éles, hegyes kiálló része. Hátsó felfüggesztés Hátsó lengéscsillapító cserélhető a típushoz sorozatban gyártott termékre. Kerekek Csak az eredeti kerekek használhatók, a gyártó széria kivitelnek és a kereskedelmi forgalomban történt értékesítésnek megfelelően. A gyári kilométeróra meghajtó eltávolítható vagy lecserélhető. A keréktengelyek, illetve az első és hátsó féknyergek rögzítéseinek és felfüggesztési pontjainak semmilyen módosítása nem engedélyezett. A távtartók módosítása lehetséges. A kerekek módosítása a távtartók rögzítése céljából megengedett. Amennyiben a hátsó kerék eredetileg menesztő gumit tartalmaz, azt meg kell tartani. A kerék
28
átmérőnek és a szélességnek egyeznie kell a széria kivitellel. Fékek Csak a gyári féktárcsák használhatóak a gyár széria kivitelnek megfelelően. Az első féktárcsa önbeállóra (mozgó) átalakítható, az eredeti forgórész és rögzítési pontok használatával. Csak az eredeti első és hátsó féknyergek használhatók a gyári széria kivitelnek megfelelően. A főfékhengerek cseréje nem engedélyezett. Az első és a hátsó fékfolyadék tartályok cseréje utángyártottra megengedett. Az első és a hátsó fékcsövek cseréje megengedett. Pótlólagos hűtési pontok kialakítása nem megengedett. Gumiabroncsok A gumiabroncsoknak gyári állapotúaknak és a gyári méretűnek kell lenniük, tartalmazniuk kell az összes méret és oldalfal jelölést, ami a kereskedelmi forgalomban kapható gumiabroncsokra jellemző. Slick gumi használata megengedett. Vizes időjárás esetére készített gumiabroncsot csak azután lehet használni, ha a Zsűri elnöke a versenyt vagy az edzést vizesnek minősítette. Gumimelegítő használata megengedett. Lábtartó / lábtartó konzol A lábtartó és a lábtartó konzol áthelyezhető, de a konzol rögzítési pontjainak a vázon az eredeti pontoknak kell lennie. Az alkatrészek 2 eredeti pontjának (a lábtartó konzolon) az eredetinek kell maradnia. A lábtartó lehet fixen rögzített vagy olyan szerkezeten rögzített, mely visszatéríti az eredeti pozíciójába. A lábtartó végének legalább 8 mm sugarúnak kell lennie. A lábtartó végződésének úgy kell kialakítva lennie, hogy a lehető legnagyobb felülettel rendelkezzen. Kormány és kezelőszervek A kormányok kicserélhetőek lehetséges de el kell látni kemény vagy gumival bevont anyagból készült kormány véggel. A kormányok és a kezelőszervek áthelyezhetőek. A gázadagoló szerkezet és annak kábelei módosíthatóak és áthelyezhetőek. Gyorsgázkar használata engedélyezett. A kuplung és fékkarok utángyártottra cserélhetőek. A kapcsolók kicserélhetőek vagy eltávolíthatóak, de a vész leállító kapcsoló csak a kormányon lehet. Könnyűfém kormány javítása hegesztéssel szigorúan tilos. Burkolat / idomok A burkolat, első sárvédő és az idomok kicserélhetők, az eredetivel pontosan egyező szabványos másolattal és annak azonos megjelenésének kell lennie az eredeti termékkel, apró eltérés lehetséges a versenycélú felhasználás érdekében (eltérő darabösszetétel, rögzítési pontok, zárt alsó idom,stb). Az alapanyag cserélhető. A karbon, karbon-kevlár kompozitok használata nem engedélyezett. A teljes méretnek és külalaknak a gyárival megegyezőnek kell lennie. A szélvédő átlátszó anyagból készült utángyártottra cserélhető. Az idomtartó és műszerfal konzolok eredeti kombinációja kicserélhető. Az összes többi idom tartókonzol megváltoztatható, kicserélhető. A hátsó sárvédő mely a lengőkarra rögzített és magába foglalja a láncvédőt is módosítható, hogy megfeleljen nagyobb átmérőjű hátsó lánckeréknek. Üzemanyagtank Az üzemanyagtank sapkája megváltoztatható vagy kicserélhető olyan „gyorsan nyitható” típusokra melyek megfelelnek a motorkerékpárhoz. Csak az eredeti üzemanyagtank használható. Az üzemanyagtank oldalait kompozitból készült anyaggal lehet védeni. Ezeknek a burkolatoknak az üzemanyagtank formájához kell igazodnia.
29
Ülés Az ülés, ülés alap és a kapcsolódó idomok kicserélhetők a gyárival azonos megjelenésű alkatrészekre. A farokidom felső része átalakítható, együlésesre. A hátsó üléstakarónak alkalmasnak kell lennie a szabályos rajtszám elhelyezésére. Elektromos vezetékek Az eredeti vezetékhálózat az alábbiak szerint módosítható: A használaton kívüli elektromos vezetékeket, melyek biztosítják az irányjelzők, a kürt, világítás az indítás stb. ellátását, eltávolíthatók. Elektromos felszerelések Az elektromos kezelőszervek a kormányról eltávolíthatók. akkumulátor cseréje más méretűre engedélyezett.
A gyújtás cseréje megengedett.
Az
Vészleállító A motorkerékpárt piros színű, könnyen hozzáférhető és működő vészleállítóval kell ellátni, a jobb oldali kormányon elhelyezve, mely biztonságosan leállítja a motort. Levegőszűrő A légszűrő eltávolítható, módosítható. Karburátorok, Módosításuk nem megengedett. A karburátor torok maximális megengedett belső átmérője a szívocsonk felőli oldalon maximum 28 mm lehet. Csak az eredeti szívócsonk használható, a membránház és a membrán lapok cserélhetőek. Kenési rendszer A kenési rendszer szabadon módosítható. Az olajpumpa, tartály és részei eltávolíthatók. Henger A henger nem cserélhető. Maximális hengerűrtartalom 125 cm3. A henger csak a gyártó által megadott túlméretek határain belül javítható újra. A kiömlő, beömlő, átömlő csatornák módosítása engedélyezett. A forgattyús ház nem módosítható. A hengerfej cserélhető, módosítható. Kuplung Módosítás nem megengedett. A kopó és távtartó lamellák cseréje megengedett, de a számuknak az eredetivel megegyezőnek kell lennie. A kuplungrugók cseréje megengedett. A kuplungszerkezet cseréje nem megengedett. Váltó Módosítása nem engedélyezett. A váltókar módosítása, cserélése fordított váltóra engedélyezett. Hajtás Vékony lánc szett használata engedélyezett Hűtőrendszer Csak a gyári hűtő használható. Vízcsövek cserélhetők. Hűtőfolyadékként csak tiszta vagy desztillált víz engedélyezett, adalékként használható a Motul Mocool, a Silcolene Pro CCA vagy más gyártó által gyártott adalék. Fagyálló folyadék használata tilos.
30
Kipufogó rendszer A kipufogó leömlő és a hangtompító cserélhető, módosítható. A megengedett zajszint a kategóriában 105dB. A hangtompítók helye az eredetihez képest nem változtatható. Titán és karbon hangtompítók használata megengedett. A kipufogó nem lóghat túl a hátsókerék legvégénél, függőlegesen húzott vonalon. A következő elemek eltávolítása kötelező Első és hátsó lámpák, irányjelzők Visszapillantó tükrök Rendszámtábla tartó Sisak és csomagrögzítő kampók Utas láblatrtók Utas kapaszkodók Bukócsövek, közés és olda állvány A következő elemek átalakítása kötelező A motorkerékpárt működő gyújtáskapcsolóval vagy gombbal kell felszerelni, a jobb oldali kormányon (melyet a vezető a kezével elér, amikor a markolatot fogja) mely alkalmas a működő motor leállítására. A gázkarnak önmagától visszaállónak kell lennie, amennyiben a vezető nem működteti azt. További felszerelések További felszerelések, melyek nem felelnek meg a gyári állapotnak nem szerelhetők fel a motorra (pl. telemetria, computer, rögzítő rendszerek) váltófény és köridőmérő kivételével, minden egyéb kiegészítő berendezés felszerelése kifejezetten és határozottan tilos. A telemetria nem megengedett az esemény teljes ideje alatt.
31