Fórum Értékőrző csendes jubileum (recenzió)
Megyénkben az 1970-es években kezdődött az óvodák új szervezeti struktúrájának kialakítása, az intézményi önigazgatás szakmai és személyi feltételrendszerének megalapozása. Vásárosnaményban az akkori Nagyközségi Közös Tanács az elsők között hozta létre az Önálló Óvodai Munkáltatói Egységet 1976. szeptember 1-jével. Az óvodák addig szervezeti és szakmai tekintetben az általános iskolai igazgatósághoz tartoztak. Ennek több mint harminc éve. A közelmúltban Vásárosnaményban a ma már „Játékország Óvodái” néven működő intézményben tartottak szakmailag igen gazdag jubileumi ünnepséget. Programjuk a „30 éve együtt” nevet viselte. Ennek különlegességét az a közmegegyezésen alapuló döntés adta, hogy a 30 év tapasztalatát egy önálló intézményi kiadványban teszik közkinccsé. A döntést tett követte. Örömünkre, 2009 júniusában kézbe is vehettünk egy értékes múltidéző kor- és szakmatörténeti dokumentumot. Őszinte vallomás ez. Az olvasó pontosan nyomon követheti, hogy honnan indultak és hova jutottak 30 év alatt. A könyvben két önállóan is értékelhető tanulmányt és ennek tükrében kétféle „időszámítást” találunk. Az első tanulmányt „Visszatekintés” címen Borbás Bertalanné, az intézmény korábbi vezetője készítette. Ő az 1976-1992 közötti időszakot értékelte. A másodikat „A megkezdett út folytatása” címen a jelenleg is vezetői feladatot ellátó Badak Gyuláné írta. Ő az 1992-2006 közötti intézményi tevékenységet, a legújabbkori történéseket összegezte. A téma megközelítési módjában más-más utat választottak. Ez nem zavaró, inkább szerencsésnek mondható mind a két feldolgozási mód. Az olvasó könnyen felfedezheti azt, hogy a szakmai érvrendszer módosulásai, az intézményi prioritások, szerepfelfogások változásai ellenére az óvoda vezetői az intézmény teljes közösségével kontinuitásban élték meg a 30 évet. A szerzők a problémakört nem egyetlen szegment alapján bontják ki, hanem többoldalúan. Hol a társadalmi folyamatba, hol a helyi körülményekbe ágyazottan. Mindig attól függően, mi módon tehetik a lehető legvilágosabbá a bemutatott jelenség magyarázatát, értékelését. Ez különösen azért fontos, mert az intézmény autonóm törekvéseiben a 30 év alatt fontos lépések megtételére került sor. A különböző változásokra, kihívásokra adott válaszaik érezhetően a közmegegyezés manifesztumai. Badak Gyuláné hitvallása teszi ezt az olvasó számára is egyértelművé. Tanulmányában így fogalmazott: „A divatirányzatok követése helyett egy egységes elvrendszer felállításával, az Óvodai Nevelési Programnál maradtunk és az értékek megőrzésén alapuló szakmai fejlődés útját választottuk” (35. old.) Több szempontból is újdonság ez a kiadvány. Újdonság az a szemlélet, hogy a szerzők nem állnak be sem az eredményeket büszkén, egyoldalúan hirdetők, sem a gondokat túlhangsúlyozók, a helyzetet drámainak rajzolók táborába. Okos mértéktartással szólnak az eredményekről és a gondokról is. Újdonság a minőség és szakszerűség értelmezése. Szakszerű leírásaikkal közzétesznek olyan műhelymunkákat, fejlesztő programokat, amelyek gazdagíthatják az óvodapedagógusok módszertani kelléktárát, amelyeknek ismerete lehetőséget biztosíthat az egyéni és közösségi cselekvésekhez, az aktív képességfejlesztő munkához. Külön figyelemre méltó a „Zárszó helyett összegzés” címet viselő fejezet. Példaértékű tömörséggel foglalta össze a két szerző a 30 év szakmailag értékelhető eredményeit, a munkájuk során felmerült gondokat, problémákat és felvázolták a legfontosabb feladatokat. Kiemelésre érdemes a „kívánatos és lehetséges” közötti különbségekkel, korlátokkal való számvetés, szembenézés. Ez a fejezet túlmutat a vásárosnaményi „Játékország Óvodái” intézmény életén. Olyan általánosítható, de nagyon megszívlelendő tapasztalatokkal szembesülhet az olvasó, amelyeket szakemberként, saját maga is átélhetett (átélhet) az intézményen belüli és azon kívüli folyamatok mozgásában különösen az új kihívások, az igények és lehetőségek változásában.
Fórum Összegezve. Napjainkban különös jelentősége van annak, hogy a megszerzett tudásanyagot, az új ismereteket az elért eredményeket, a meglévő gondokat meg tudjuk-e osztani azokkal, akik készek a mások tapasztalataiból tanulni, esetleg erőt meríteni saját munkájuk jobbításához. Ebben az értelemben ez a kiadvány hiánypótló munkának tekinthető. Tiszteletre méltó erénye, hogy egyrészt a figyelem felkeltését, másrészt határozott lépést jelent a napjainkban oly mostohán kezelt óvodatörténet feltámasztásának, újrateremtésének fontosságához. Segítséget, példát és ösztönzést nyújthat óvodavezetőknek, óvodai nevelőtestületeknek saját munkájuk értékőrzésének dokumentálásához, közkinccsé tételéhez. Haszonnal forgathatják az általános iskolai tanítók, a szülők és mindazok, akik a gyermekek iskolai életre való felkészítésének könnyítésén, e szakmai szolgáltatás színvonalának emelésén fáradoznak. Jó szívvel ajánlom mindazoknak, akik az óvodai nevelés ügye iránt érdeklődnek. A gondosan válogatott mellékletek, statisztikai adatok, képek jól szolgálják a könyv tartalmának megértését, gazdagítását. Köszönetünk, elismerésünk szóljon e helyről is a szerzőknek, Borbás Bertalannénak, Badak Gyulánénak és mindazoknak, akik segítették ennek a könyvnek az életre hívását, kiadását. (Játékország Óvodái. Óvodatörténet 1976-2006. Vásárosnamény: Játékország Óvodái Intézmény, 2009. 108. o.) Vass Lajosné dr. nyugalmazott megyei tanulmányi felügyelő
Pályázat „100 éve született Radnóti Miklós” Észak – Alföldi Regionális Képző – és iparművészeti Pályázat Radnótiról leginkább az Erőltetett menet, az Eclogák jutnak eszünkbe, vagy a szűk konyha morzsás asztallal, de ettől sokkal - sokkal árnyaltabb az élete képe. Ezért igazi kihívás lehet az alkotók számára ez a lehetőség melyet a Képző - és Iparművészeti Egyesület Mezőtúr ad az alkotóknak. A Képző – és Iparművészeti Egyesület Mezőtúr (KIEM) nyilvános pályázatot hirdet képző – és iparművészek számára, akik kedvet éreznek ahhoz, hogy Radnóti Miklós lényéből, verseinek, hangulatainak szépségéből valamit közelebb hozzanak hozzánk, vizuális vagy plasztikus formában. Pályázati felhívás: Beküldhető alkotónként egy darab műtárgy, műfaji korlátozás nélkül. Minden stílusirányzat elfogadott. Pályázni csak új alkotással lehet, mely kifejezetten erre a témára készül és más személy szerzői jogát nem sérti. A benyújtott pályaművek feleljenek meg a kiállíthatóság követelményeinek. Grafikák, festmények esetében 120x100 cm-t nem haladhatja meg. Az iparművészeti alkotások csak nemes anyagból készülhetnek. Méret 20x10x35 cm posztamens nélkül. Pályázat értékelése: Az értékelés egy fordulóban történik, az egyesület által felkért zsűri dönt a díjak és az oklevelek odaítélésében. A díjak elnyerése esetében is a művek a pályázó tulajdonában maradnak. Díjazás: A kiemelkedőbb alkotásokat a zsűri javaslata alapján egy fődíjban, egy második- és egy harmadik díjban részesíti. Öt alkotást okleveles elismerésben részesít. Első díj: 200.000 Ft Második díj: 100.000 Ft Harmadik díj: 50.000 Ft A díjzsűrinek jogában áll megfelelő mű hiányában a díjat visszatartani illetve megosztását javasolni. A pályázat támogatóinak lehetőségük van különdíjak adományozására, amelyek díjazottjait a bírálóbizottság választja ki. A pályázaton résztvevők valamennyien, erre az alkalomra készült emlékplakettet kapnak a lebonyolítóktól. Bemutatás, eredményhirdetés: Eredményhirdetés 2009.08.19 - én 1900 órától lesz a Móricz Zsigmond Könyvtár és Közösségi Ház Jurta termében. A pályaművekből kiállítás nyílik ezen a napon.
Pályázat A beérkezett anyagokból az Egyesület vándor kiállítást szervez (2009. december 31-ig). A pályázók a beadással korlátlanul beleegyeznek abba, hogy alkotásaikat térítésmentesen kiállítsák, lefotózzák, médiában szerepeltessék. A művek be- és visszaszállítása az alkotó felelősségére van bízva. A postán feladott munkákat a beküldő művész költségére szállítjuk vissza. A beérkező műveket: Bartha Gyula 5400 Mezőtúr, Csokonai út 31. címre kérjük postázni, eljuttatni. Támogatók: Jász – Nagykun- Szolnok Megyei Önkormányzat Hajdú – Bihar Megyei Önkormányzat Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Önkormányzat Mezőtúri Önkormányzat Mezőtúri Bankfiók Vállalkozók További információk: Bartha Gyula Tel.: 06-30-322/9339
e-mail:
[email protected]
Nevezési határidő: 2009.07.20. – 2009.08.05.
A Tempus Közalapítvány pályázatot hirdet az idegen nyelvek oktatása terén működő intézmények számára az Európai Nyelvi Díj elnyerésére Ha az ön intézménye olyan nyelvi vagy nyelvoktatási programot működtet, amely 1. épít az egyes célcsoportok szükségleteire és igényeire, 2. kiterjed a tanítási-tanulási folyamat mind több szereplőjére, tananyagra és módszerekre egyaránt, 3. hozzájárul az idegen nyelvek oktatásának és tanulásának mennyiségi és/vagy minőségi fejlődéséhez, 4. biztosítja a tanárok és/vagy tanulók tartós motivációját, 5. új, még korábban nem alkalmazott megoldásokat használat. Beadási határidő: 2009. 06. 26. További információ: www.tpf.hu Festőművészeti pályázat a 2004 és 2009 között végzettek számára Pályázhatnak: bárki Beadási határidő: 2009. 06. 30. A pályázat két sikeres művészének 2009 őszén, egyenként három hetes bemutatkozási lehetőséget biztosít a KoRenArt GALÉRIA. További információ: http://www.korenart.hu 2009-2010-es tanévre térítésmentes tehetségfejlesztő képzés Pályázhatnak: tanulók Beadási határidő: 2009. 06. 25. A képzést a Magyar Állam finanszírozza. Időtartama: három év. A kiíró fő törekvése a valamilyen területen kiváló eredményt felmutató hallgatók számára havi rendszerességgel, önképzőtehetségfejlesztő program nyújtása a következő területen és módszerekkel: - tudományos és művészeti teljesítmények érzékletes, párbeszédre épülő bemutatásával és feldolgozásával, az általános műveltség és az erkölcsi értékek fejlesztése, - egyéni és közösségi alkotást segítő képességek kialakítása,
Pályázat - személyiségfejlesztés, az önképző és a társas együttműködést szolgáló stratégiák kiépítése, - találkozások az egyes tudományok, művészeti ágak legismertebb képviselőivel, - tantúrák belföldön és külföldön, - közösségépítő, szakmai orientációs és művészeti programok, - közös alkotó munka. Mail:
[email protected] Tel.: 266-8378, 06-30-9895979 Milyen volt? - Pályázati felhívás tanároknak Pályázhatnak: tanárok Beadási határidő: 2009. 06. 15. Emelje ki a legjobban megírt, legtaníthatóbb részeket; utaljon azokra az elemekre, amelyek megkönnyítették munkáját! Alkalmas-e a mű arra, hogy felkeltse a diákok érdeklődését? Melyek voltak a kevésbé használható, a diákok és az Ön munkáját megnehezítő elemek? Értékelje a Tankönyvbázis oldalon szereplő műveket! A legjobb elemzések készítői között díjakat sorsolunk ki. http://tankonyvbazis.hu Milyen volt? - Pályázati felhívás diákoknak Pályázhatnak: diákok Beadási határidő: 2009. 06. 15. Hamarosan véget ér a tanév. Most nyerhetsz a tankönyveiddel! Csak le kell írnod, milyen volt belőlük tanulni: melyek voltak a legjobban megírt, legtanulhatóbb, legszórakoztatóbb, legjobban átlátható, legérdekesebb részek; és voltak-e olyanok, amelyek megnehezítették a tanulásod, unalmasak, pontatlanok, nehezen érthetőek voltak. Értékeld a tankönyveket, amelyekből tanultál! A legjobb elemzések készítői között díjakat sorsolunk ki. http://tankonyvbazis.hu Felnőttképzők számára szolgáltatási munkatárs képzésben való együttműködés / SZM-2009/1 Pályázhatnak: legalább 5 éve felnőttképzés területén működő intézmények Beadási határidő: 2009. 06. 14. A Szolgáltatástudományi Módszertani Központ Alapítvány a Szociális és Munkaügyi Minisztérium által a Munkaerő-piaci Alap terhére biztosított támogatás alapján pályázatot hirdet felnőttképzők számára az általa kidolgozott szolgáltatási munkatárs képzési program széles körben való elterjesztésére, a képzésben való együttműködésre. További információ: http://www.sztmk.hu HM Béri Balogh Ádám középiskolai ösztöndíj Pályázhatnak: a középiskolai tanulmányaikat megkezdő, kizárólag magyar állampolgársággal rendelkező, 8. osztályban év végén legalább 4,50 tanulmányi átlagot elérő, példás magaviseletű tanulók, azok a középiskolai tanulók, akik a 2008/2009-es tanévet 4,50 vagy annál jobb eredménnyel teljesítették a 9. vagy 10. évfolyamon Beadási határidő: 2009. 08. 20. Pályázati dokumentumok letölthetők a http://www.hm.gov.hu oldalról. Tehetséggondozó középiskola-i pályázat Pályázhatnak: tehetséggondozó középiskolák Beadási határidő: 2009. 08. 28. A pályázat célja, hogy a kiemelkedő tehetségeket felismerő és gondozó, a nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994 (VI.8.) MKM rendelet 39/K §-a alapján a középfokú felvételi eljárás tekintetében tehetséggondozó középiskolák (továbbiakban tehetséggondozó középiskola) és a kiemelkedően tehetséges halmozottan hátrányos helyzetű tanulókat (a
Pályázat továbbiakban: hhh tanulók) nevelő-oktató általános iskolák az esélyegyenlőség elve alapján formálódó közoktatási rendszer részeként a tehetségek segítéséhez kötődő pedagógiai intézkedéseiket összehangolják egymással. További információ: OKM: Balogh Lászlóné dr. telefonszám: 06-1-473-7723 email:
[email protected] ; http://www.okm.gov.hu JESZ 2009 Pályázhatnak: - a Magyarország területén lévő akkreditált - fenntartói és működési formától függetlenül - középés felsőfokú oktatási intézmények - a magyarországi székhellyel, telephellyel rendelkező jogi személyek, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaságok, társadalmi szervezetek, költségvetési szervek. Beadási határidő: 2009. 06. 16. Az Egészségügyi Stratégiai Kutatóintézet (ESKI) az Egészségügyi Minisztérium megbízásából mintaprogramot hirdet eszközbeszerzésre a laikus életmentés képzéséhez, az eszközök használatát szolgáló oktatáshoz vissza nem térítendő támogatás formájában, valamint a hirtelen szívhalál bekövetkezése esetén az újraélesztéshez használt külső fél automata defibrillátor nyilvános helyen való kihelyezésére, üzemeltetésére (életmentő pont). Átfogó célok: Az iskolákban létrehozni a hirtelen szívhalál mérsékléséhez szükséges ismeretekkel rendelkező, a nemzetközi akkreditáció szerinti BLS szintű oktatói hálózatot, az erre önként vállalkozó tanárok bevonásával. A kiképzett pedagógusok a jövőben elsősegély nyújtási ismeretek oktatásának keretében folyamatosan adhatják tovább az ismereteket és közvetíthetik a segítségnyújtáshoz szükséges szemléletet a diákok számára. Egyidejűleg a pályázat célja minél szélesebb körben a nyilvános helyeken elhelyezett félautomata defibrillátorok alkalmazásának megismertetése, a hirtelen szívhalál - mint az egyik magyarországi vezető halálok - drámai statisztikai adatainak csökkentése érdekében. További információ: http://www.eski.hu), Programkoordinátor névjegyzékbe való felvétel Pályázhatnak: pedagógus, oktatási-nevelési munkához kapcsolódó szakember Beadási határidő: 2009. 06. 30. A DIDAKTIKA Egyesület a 2008/2009. tanévtől kezdődően oktatási intézményekben és azokon kívül megvalósuló tehetséggondozási, képességfejlesztési, módszertani eszközfejlesztési programjaihoz országosan települési, megyei hatáskörrel rendelkező programkoordinátorokat keres. A pályázattal kapcsolatban felvilágosítás: DIDAKTIKA Egyesület, 06-30-460-48-41. e-mail:
[email protected] Japán tanulmányút középiskolai tanárok és oktatási szakemberek részére Pályázhatnak: gyakorló középiskolai tanár (történelem, földrajz, politika, gazdaság és egyéb társadalomtudományok) Beadási határidő: 2009. 07. 30. További információ: Japán Alapítvány Budapesti Iroda, tel: 214-0775/0776, fax: 214-0778 e-mail:
[email protected], http://www.japanalapitvany.hu Rátz tanár úr életműdíj Pályázhatnak: szakmai és társadalmi szervezetek, az ajánlott tanár tevékenységét jól ismerő kollektívák, kivételes esetekben magánszemélyek Beadási határidő: 2009. 09. 14. A díjra a közoktatás 5-12. évfolyamain biológiát és/vagy matematikát és/vagy fizikát és/vagy kémiát tanító (vagy egykor tanító) tanárok terjeszthetők fel írásban szakmai és társadalmi szervezetek, az ajánlott tanár tevékenységét jól ismerő kollektívák, kivételes esetekben magánszemélyek által. További információ: http://www.ratztanarurdij.hu
Pályázat Iskolai tehetséggondozás feltételrendszerének fejlesztése / TÁMOP - 3.4.3-08/2 Pályázhatnak: A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 20. § (1) bekezdésében meghatározottak közül az alábbi nevelési-oktatási intézmények: - óvoda; - általános iskola; - szakiskola; - gimnázium, szakközépiskola; - alapfokú művészetoktatási intézmény - gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmény; - diákotthon és kollégium valamint a 33. § (1) bekezdése szerinti többcélú intézmények: - egységes iskola vagy összetett iskola, - közös igazgatású közoktatási intézmény, - általános művelődési központ (a továbbiakban: ÁMK), - egységes pedagógiai szakszolgálatot ellátó intézmény, - egységes, az óvodai és bölcsődei feladatokat ellátó intézmény Beadási határidő: 2009. 10. 05. A konstrukció célja az iskolai tehetséggondozás feltételrendszerének fejlesztése, a pedagógusok szakmai-módszertani felkészítése, az iskolai tehetséggondozási tevékenységek és programok (pl. tanulmányi versenyek) ösztönzése, elterjesztése, valamint a közoktatási intézményekben személyre szóló tehetséggondozást végző pedagógusok és a tehetséges fiatalok bekapcsolása az országos tehetségsegítő hálózatba. Támogatható tevékenységek köre 1) Pedagógusok tehetséggondozással kapcsolatos továbbképzése 2) Pedagógusok felkészítése egyéni fejlesztési programok kialakítására 3) Iskolai mentorálás, egyéni fejlesztési programok feltételrendszerének javítása 4) Iskolai tanulmányi versenyek, készség és képességfelmérést lehetővé tevő programok megvalósítása. Iskolai, iskolák közötti, továbbá területi és térségi képesség-kibontakoztató, tehetséggondozó programok, projektek kifejlesztése, továbbfejlesztése és kísérleti jellegű megvalósítása 5) Adott területen megvalósuló, tehetséggondozáshoz nélkülözhetetlen eszközök beszerzése. 6) Tehetségpontokkal, Tehetségsegítő Tanácsokkal történő együttműködés biztosítása További felvilágosítás az
[email protected] e-mailcímen, illetve a 06-40/638-638 telefonszámon kapható. Iskolai tehetséggondozás / TÁMOP - 3.4.3-08/1 Pályázhatnak: A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 20. § (1) bekezdésében meghatározottak közül az alábbi nevelési-oktatási intézmények: - óvoda; - általános iskola; - szakiskola; - gimnázium, szakközépiskola; - alapfokú művészetoktatási intézmény - gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmény; - diákotthon és kollégium valamint a 33. § (1) bekezdése szerinti többcélú intézmények: - egységes iskola vagy összetett iskola, - közös igazgatású közoktatási intézmény, - általános művelődési központ (a továbbiakban: ÁMK), - egységes pedagógiai szakszolgálatot ellátó intézmény, - egységes, az óvodai és bölcsődei feladatokat ellátó intézmény Beadási határidő: 2009. 10. 05.
Pályázat A konstrukció célja az iskolai tehetséggondozás feltételrendszerének fejlesztése, a pedagógusok szakmai-módszertani felkészítése, az iskolai tehetséggondozási tevékenységek és programok (pl. tanulmányi versenyek) ösztönzése, elterjesztése, valamint a közoktatási intézményekben személyre szóló tehetséggondozást végző pedagógusok és a tehetséges fiatalok bekapcsolása az országos tehetségsegítő hálózatba. Támogatható tevékenységek köre 1) Pedagógusok tehetséggondozással kapcsolatos továbbképzése 2) Pedagógusok felkészítése egyéni fejlesztési programok kialakítására 3) Iskolai mentorálás, egyéni fejlesztési programok feltételrendszerének javítása 4) Iskolai tanulmányi versenyek, készség és képességfelmérést lehetővé tevő programok megvalósítása. Iskolai, iskolák közötti, továbbá területi és térségi képesség-kibontakoztató, tehetséggondozó programok, projektek kifejlesztése, továbbfejlesztése és kísérleti jellegű megvalósítása 5) Adott területen megvalósuló, tehetséggondozáshoz nélkülözhetetlen eszközök beszerzése. 6) Tehetségpontokkal, Tehetségsegítő Tanácsokkal történő együttműködés biztosítása További felvilágosítás az
[email protected] e-mailcímen, illetve a 06-40/638-638 telefonszámon kapható.
Verseny A Kabay János Biológiai Emlékverseny megyei döntőjének végeredménye 2009 A biológiát heti 2 órában tanulók 1. 2. 3. 4. 5. 6.
Szabó Katalin Széles Anita Pesti Gábor Tóth Noémi Kiss Eszter Nagy Lilla
91 pont 86 pont 84 pont 81 pont 77 pont 68 pont
Deák Ferenc Gimnázium Deák Ferenc Gimnázium Deák Ferenc Gimnázium Bessenyei György Gimnázium II. Rákóczi Ferenc Gimnázium Westsik Vilmos Szakközépiskola
Tanára: Szabó Katalin Tanára: Fodor Károlyné Tanára: Fodor Károlyné Tanára: Tóth Szilvia Tanára: Szabó Sándor Tanára: Bódi Antalné
Tanára: Szilágyi Beáta Tanára: Szilágyi Beáta Tanára: Szilágyi Beáta Tanára: Szilágyi Beáta Tanára: Szilágyi Beáta Tanára: Szilágyi Beáta Tanára: Szabó Sándor Toldi Zoltán Tanára: Szilágyi Beáta Tanára: Urbin Istvánné Tanára: Urbin Istvánné Tanára: Szabó Sándor Tanára: Tóth Szilvia Tanára: Szabó Sándor Toldi Zoltán Tanára: Papp Soós Andrea Tanára: Papp Soós Andrea
A biológiát heti 4 órában tanulók 1. 2. 3. 4. 5. 5. 6.
Bede Júlia Lilla Berényi Bence Szakos Judit Erdélyi Dorottya Orosz Anita Szücs Anita Dihel Diána
118 pont 115 pont 114 pont 112 pont 108 pont 108 pont 101 pont
Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium II. Rákóczi Ferenc Gimnázium
7. 8. 8. 9. 10. 11.
Mecsei Karolina Kornafeld Anna Suszterics Dóra Kiss Mária Kiss Anett Németh Anikó
98 pont 96 pont 96 pont 86 pont 85 pont 82 pont
Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium Szent Imre Gimnázium Szent Imre Gimnázium II. Rákóczi Ferenc Gimnázium Bessenyei György Gimnázium II. Rákóczi Ferenc Gimnázium
80 pont 77 pont
Bessenyei György Gimnázium Bessenyei György Gimnázium
49 pont
II. Rákóczi Ferenc Gimnázium
Tanára: Szabó Sándor Toldi Zoltán
Krúdy Gyula Gimnázium Krúdy Gyula Gimnázium Bessenyei György Gimnázium Krúdy Gyula Gimnázium Korányi Frigyes Gimnázium
Tanára: Gergely Tibor Tanára: Gergely Tibor Tanára: Papp Soós Andrea Tanára: Gergely Tibor Tanára: Ráczkevei Jánosné Bodnár Károlyné Tanára: Mészárosné Soltész Mária Tanára: Gergely Tibor
12. Pál Magdolna 13. Nagy Nikolett Ágnes 14. Kiss Zoltán
A biológiát heti 5 órában tanulók 1. 2. 3. 4. 5.
Móré Dorottya Törő Imre Lőrincz Gergely Kocsis Alíz Óbert Marianna
124 pont 123 pont 104 pont 96 pont 94 pont
6.
Kató Szabolcs
89 pont
Kölcsey Ferenc Gimnázium
7.
Erdei Eszter
82 pont
Krúdy Gyula Gimnázium
Az elért eredményekhez minden versenyzőnek és felkészítő tanárának gratulálunk!
Verseny Egyúttal arra kérjük minden kategóriában az első három helyezettet és felkészítő tanárukat, hogy az ünnepélyes eredményhirdetésre és oklevél átadására 2009. június 10-én 15 órára a Megyei Pedagógiai Intézetbe (Nyíregyháza-Sóstógyógyfürdő, Tölgyes út 56.) megjelenni szíveskedjenek. Nyíregyháza, 2009. június 02.
Kovács Ágnes szaktanácsadó
Garai Miklós szaktanácsadó
Béres József Biológia Emlékverseny megyei döntőjének eredményei Heti 5 órás kategória: 1.
Racskó Márk
130 pont
Krúdy Gyula Gimnázium
2.
Németh Fruzsina Patrícia
129 pont
Krúdy Gyula Gimnázium
3.
Rehó Bálint
123 pont
Krúdy Gyula Gimnázium
4.
Nagy Jolán Erika
120 pont
Krúdy Gyula Gimnázium
5.
Novák Szabolcs
119 pont
Krúdy Gyula Gimnázium
5.
Bernáth Dávid
119 pont
Krúdy Gyula Gimnázium
5.
Réz Dóra
119 pont
Krúdy Gyula Gimnázium
5.
Pálfi Andrea
119 pont
Krúdy Gyula Gimnázium
5.
Lisovszki Gréta
119 pont
Krúdy Gyula Gimnázium
6.
Hanyicska Martin
112 pont
Krúdy Gyula Gimnázium
7.
Hegedüs Kitti Zsanett
108 pont
Krúdy Gyula Gimnázium
8.
Molnár Valéria
97 pont
Krúdy Gyula Gimnázium
Gergely Tibor felkészítő tanár Gergely Tibor felkészítő tanár Gergely Tibor felkészítő tanár Gergely Tibor felkészítő tanár Gergely Tibor felkészítő tanár Gergely Tibor felkészítő tanár Gergely Tibor felkészítő tanár Gergely Tibor felkészítő tanár Gergely Tibor felkészítő tanár Gergely Tibor felkészítő tanár Gergely Tibor felkészítő tanár Gergely Tibor felkészítő tanár
Heti 4 órás kategória: 1.
Karászi Ádám
116 pont
2.
Erdélyi Dalma
114 pont
Bessenyei György Gimnázium Szent Imre Gimnázium
2.
Kelemen Ágnes
114 pont
Bessenyei György
Kosztelikné Balázs Hajnalka felkészítő tanár Urbin Istvánné felkészítő tanár Kosztelikné Balázs Hajnalka
Verseny 3.
Szabó Gergő
106 pont
4.
Shokoya Fatimah
103 pont
Gimnázium Bessenyei György Gimnázium Bessenyei György Gimnázium
felkészítő tanár Kosztelikné Balázs Hajnalka felkészítő tanár Kosztelikné Balázs Hajnalka felkészítő tanár
Bodorné Misley Tünde felkészítő tanár Bodorné Misley Tünde felkészítő tanár Bodorné Misley Tünde felkészítő tanár
Heti 3 órás kategória: 1.
Macsi Flóra
107 pont
Esze Tamás Gimnázium
2.
Kovács Márton
102 pont
Esze Tamás Gimnázium
3.
Szilágyi Szabolcs
83 pont
Esze Tamás Gimnázium
Heti 2 órás kategória: 1.
Barkóczi Dóra
127 pont
2.
Király Éva
117 pont
Bessenyei György Gimnázium Vasvári Pál Gimnázium
Bessenyei György Gimnázium Kölcsey Ferenc Gimnázium
Kosztelikné Balázs Hajnalka felkészítő tanár Kovács Ágnes felkészítő tanár Bakó András felkészítő tanár Kosztelikné Balázs Hajnalka felkészítő tanár Bakó András felkészítő tanár Kocsisné Gregus Mária felkészítő tanár Kosztelikné Balázs Hajnalka felkészítő tanár Mészárosné Soltész Mária felkészítő tanár
3.
Hörcsik Dorottya
109 pont
Krúdy Gyula Gimnázium
3.
Gyüre Alíz
109 pont
4.
Parragh Péter
105 pont
Bessenyei György Gimnázium Krúdy Gyula Gimnázium
5.
Falcsik Rebeka
103 pont
Deák Ferenc Gimnázium
6.
Fekete Norbert
92 pont
7.
Varga Dániel Szilárd
91 pont
II. Rákóczi Ferenc Gimnázium II. Rákóczi Ferenc Gimnázium II. Rákóczi Ferenc Gimnázium
Szabó Sándor felkészítő tanár Szabó Sándor felkészítő tanár Baráth Tibor felkészítő tanár
Heti 1,5 órás kategória: 1.
Szender Júlia
95 pont
2.
Szalma Noémi
94 pont
3.
Szülek Gábor
78 pont
Kedves Kollégák! Gratulálunk az elért eredményekhez! A legjobb eredményt elért tanulókat (vonal fölött!) és felkészítő tanáraikat 2009. június 10-én 15 órára várjuk az ünnepélyes eredményhirdetésre a Megyei Pedagógiai Intézetbe (NyíregyházaSóstófürdő, Tölgyes u. 68.). Kovács Ágnes szaktanácsadó
Garai Miklós szaktanácsadó
Verseny Az Irinyi János Középiskolai Kémiaverseny megyei fordulójának végeredménye I. a kategória 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.
Kocsis Emese Szolnoki Zsuzsanna Szabó Gergely Oláh Dóra Szakolcai Anett Csüllög Dóra Mátay Orsolya
31,5 pont 31 pont 30,5 pont 29,5 pont 18 pont 11,5 pont 7,5 pont
Bessenyei György Gimnázium Krúdy Gyula Gimnázium Váci Mihály Gimnázium Vasvári Pál Gimnázium Krúdy Gyula Gimnázium Bessenyei György Gimnázium Eötvös József Gyakorló Általános Iskola
Kisvárda Nyíregyháza Tiszavasvári Nyíregyháza Nyíregyháza Kisvárda Nyíregyháza
46 pont 26,5 pont 22,5 pont
Bessenyei György Gimnázium Szent Imre Katolikus Gimnázium Szent Imre Katolikus Gimnázium
Kisvárda Nyíregyháza Nyíregyháza
90,5 pont 64,5 pont 47,5 pont 45 pont 41 pont 39 pont 35,5 pont
Eötvös József Gyakorló Gimnázium Váci Mihály Gyakorló Gimnázium Krúdy Gyula Gimnázium Krúdy Gyula Gimnázium Kölcsey Ferenc Gimnázium Bessenyei György Gimnázium Bessenyei György Gimnázium
Nyíregyháza Tiszavasvári Nyíregyháza Nyíregyháza Nyíregyháza Kisvárda Kisvárda
115,5 pont 98,5 pont 56,5 pont 54,5 pont
Bessenyei György Gimnázium Krúdy Gyula Gimnázium Bessenyei György Gimnázium Krúdy Gyula Gimnázium
Kisvárda Nyíregyháza Kisvárda Nyíregyháza
I. b kategória 1. 2. 3.
Lippai Dóra István Kitti Iványi Ádám
II. a kategória 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.
Pánczél János Ráduly Zsolt Barta Enikő Sylvester Áron Kovács Emese Barkóczi Dóra Gyüre Aliz
II. b kategória 1. 2. 3. 4.
Szabó Gergő Mészáros Kinga Shokoya Fatimah Rehó Bálint
Pontszámaik alapján az országos döntőbe jutottak: I. a kategória Kocsis Emese Szolnoki Zsuzsanna Szabó Gergely Oláh Dóra
Bessenyei György Gimnázium Krúdy Gyula Gimnázium Váci Mihály Gimnázium Vasvári Pál Gimnázium
Kisvárda Nyíregyháza Tiszavasvári Nyíregyháza
Bessenyei György Gimnázium
Kisvárda
Eötvös József Gyakorló Gimnázium Váci Mihály Gimnázium
Nyíregyháza Tiszavasvári
I. b kategória Lippai Dóra
II. a kategória Pánczél János Ráduly Zsolt
Verseny II. b kategória Szabó Gergő Mészáros Kinga
Bessenyei György Gimnázium Krúdy Gyula Gimnázium
Kisvárda Nyíregyháza
Az elért eredményekhez mind a tanulóknak, mind pedig felkészítő tanáraiknak gratulálunk! Nyíregyháza, 2009. március 30. Tisztelettel: Chriszt Gyula
Garai Miklós
szaktanácsadó
szaktanácsadó
Állás Magyar nyelv és irodalom - francia nyelv és irodalom szakos főiskolát végzett fiatal tanárnő két év szakmai tapasztalattal állást keres Nyíregyházán és vonzáskörzetében. Érdeklődni: 06-70/7705010 telefonszámon. Regisztrált munkanélküli biológia-testnevelés szakos 7 éves gyakorlattal tanári vagy napközis állást keresek. Nyíregyháza és vonzáskörzetében. Tel.:70/33-48-928 Tanító-ember és társadalom szakos regisztrált munkanélküli pedagógus állást keres Nyíregyházán. Minden megoldás érdekel. Tel.: 70/395-02-45. Tanító- magyar nyelv és irodalom szakos pedagógus állást keres Nyíregyházán és vonzáskörzetében. Minden megoldás érdekel. Tel.: 06-30/446-5018