OBEC ČINĚVES Činěves 250 289 01 Dymokury
tel., fax: 325 635 113 e-mail:
[email protected]
Zápis č. 13/2011 ze zasedání zastupitelstva obce ze dne 28. listopadu 2011 1)
ZASEDÁNÍ ZAHÁJILA V 19,00 HODIN STAROSTKA OBCE Přítomni: viz. listina přítomných. Omluvena: Miroslava Kršňáková Neomluven: Miroslav Keller
2)
VOLBA OVĚŘOVATELŮ A ZAPISOVATELE HLASOVÁNÍ: Kdo souhlasí s tím, aby dnešní zasedání zapisovala Marie Vorlíčková a zápis ověřili Václav Bittman a Jaroslav Janouch? PRO: 7 PROTI: ZDRŽEL SE: Pan Knytl: Mohu dostat jako člen kontrolní komise záznam z diktafonu, abych si nemusel nosit vlastní diktafon? Místostarostka: Nevidím v tom problém. Pan Knytl: Jak je to s omluvením a neomluvením zastupitelů na zasedání? Starostka: Omluvena byla paní Kršňáková a Mirek se neozval. Na příštím zasedání se dořeší.
3)
4)
SCHVÁLENÍ PROGRAMU JEDNÁNÍ HLASOVÁNÍ: Kdo souhlasí s předloženým programem? PRO: 7 PROTI:
ZDRŽEL SE:
KONTROLA PLNĚNÍ USNESENÍ ZE ZASEDÁNÍ Č.J. 11/2011 ZE DNE 18. ŘÍJNA 2011 Zastupitelstvo obce dává na vědomí, že proběhla pracovní schůzka zastupitelstva obce se členy Občanského sdružení Zásadník, kde se jednalo o prodloužení dohody o spolupráci v údržbě vodní plochy a okolí rybníku Zásadník. Pan Knytl: Bude probíhat nějaká další soutěž nebo se to bude nějak řešit? Starostka: Ne, jednalo se o prodloužení smlouvy. Pan Plaček: Je z toho rybníka nějaká tržba pro obec? Starostka: Přílohou minulého zpravodaje byl rozbor lesa, plánujeme, že by se tam daly jako přílohy rozbory hospodaření např. o odpadech, stočném, rybníce. Pan Knytl: Jeden občan si dával žádost dle zákona č. 106/1999 a na internetu byly jen odpovědi bez příloh. Bylo by možné je dávat na internet odpověď se všemi přílohami? Starostka: Když má někdo zájem, tak si může přijít na obecní úřad a je mu to k dispozici. V zákoně o obcích je, že každý občan má právo nahlížet do závěrečného účtu obce za minulý rok. Závěrečný účet je k dispozici a každý má právo se k němu vyjádřit. Když bude někdo chtít nějakou informaci, tak ji dostane.
Zápis č. 13/2011 z 28.11.2011
1
Pan Souček: Paní Sýkorová, vy nemluvíte pravdu. Když je jasná otázka, měla by být jasná odpověď. Starostka: Co jste myslel tím, že kamuflujete? Pan Souček: Např. zápisy. Pan Seč řekl, že jezdí u rybníka nějaký šílenec. Všechny zápisy jsou zkreslené. Starostka: To nemáte pravdu. 5)
ZPRÁVY OBECNÍCH KOMISÍ A. Kulturní komise Paní Malá: Mikulášská besídka v sobotu v 16 hod. O týden později vánoční zdobení. Spíše pro ženy, ale i pánové jsou vítáni. Již je připraven plán akcí na příští rok. Pan Souček: Jak jste se podílela na ozdravném řezu, paní Malá? Prohlížela jste ty stromy? Paní Malá: Já jsem se nepodílela. Pan Knytl: Přijela sem firma, která obešla obec a vybrala stromy, které je potřeba ořezat? Starostka: Byly vybrané stromy. Pan Plaček: Na spodní silnici je smrk, proč se neořeže ze spodu? Starostka: Podíváme se na to. B. Finanční komise Na schůzce se projednávalo: rozpočtové opatření (samostatný bod dnešního zasedání), návrh rozpočtu na rok 2012 (samostatný bod dnešního zasedání), administrativní kontrola hospodaření mateřské školy Činěves, vyjádření MUDr. Doležela ke zvýšení nájmu v ordinaci (samostatný bod dnešního jednání), likvidace rostlinného odpadu v obci. Kontrola školka: nebyly zjištěny žádné závažné nálezy. Likvidace rostlinného odpadu: finanční komise navrhuje, aby se začalo něco dělat s odvážením odpadu, protože to obec značně zatěžuje. Jestli by nebylo vhodné určit nějaký poplatek, kdo by chtěl odpad odvážet. Pan Knytl: Kdy to chcete zavést to vyvážení odpadu, když se to v žádné vesnici nedělá? Pan Souček O.: Již před šesti lety to p. Sýkora hájil, ať to vysvětlí. Pan Sýkora: Jsou tady hlasy, že se pro lidi nic nedělá. Pan Plaček: Chtělo by udělat jedno půl dne, aby to tam lidé mohli sami vyvážet. Pan Knytl: Kompostuje se to? Starostka: Zatím se s tím ve Skále nic nedělá. Místostarostka: Je návrh na nějakou anketu, co by vám nejlépe vyhovovalo. Pan Souček: Já navrhuji, aby to občané měli dál zadarmo. Pan Bittman: Obec doplácí 300 tis. Kč za komunální odpad. Pan Souček: No, a co? Tak to dejte lidem zadarmo. Místostarostka: To ale bude zase na úkor něčeho. Pan Souček: Co jste nacpali peněz do fary, sokolovny, tak to dejte občanům zadarmo. Pan Plaček: Je ten drtič u obce? Chodí to nebo ne? Pan Bittman: Je to tam na faře. Musí se to vyzkoušet. Pan Vorlíček: Fungovalo to, nevidím, proč by to nemělo fungovat. Pan Souček O.: Jednalo se o kanalizaci – o auditu? Místostarostka: Ano, finanční audit již proběhl. Starostka: Finanční audit proběhl. Cena kanalizace byla zaúčtovaná jako investiční majetek. V současné době probíhá technický audit, zatím nemáme výsledek. Pan Souček O.: Která firma ho provádí? Starostka: Recprojekt. Pan Souček: Ještě k p. Bittmanovi. Když nechodíme na faru, co z těch peněz máme?
Zápis č. 13/2011 z 28.11.2011
2
Pan Bittman: To bychom museli platit více daní. Pan Plaček: Kanalizace je plná krys. Jestli tomu nechcete věřit, podívejte se ke mně před barák, je tam plno děr. Musíte to nějak často trávit. Starostka: V letošním roce proběhla deratizace. Pan Knytl: Deratizace měla být dvoufázová, byla? Starostka: Byla. Pan Souček: Pochopte jedno, ta kanalizace by měla být v plastových trubkách. Kanalizace je protizákonná. Starostka: Pane Souček, mohl byste vysvětlit, co myslíte tím, že je kanalizace protizákonná? Pan Souček: Má být oddělena povrchová a splašková kanalizace. Starostka: Bylo na to vystaveno povolení. 6)
ROZPOČTOVÉ OPATŘENÍ Č. 5 Přednesl předseda finanční komise p. František Sýkora. Pan Souček: Buď jste neodborně sestavili rozpočet nebo si tady někdo dělá, co chce. V plátku jste otiskli nějakou sestavu. Proč to lidem neřeknete stručně. Tam jsem viděl nějaké rozdíly. Jestli nám pan předseda finanční komise může říct, jaký byl plán a jak to že jsou velké finanční rozdíly podle plánu? Co se děje? Místostarostka: Rozpočet se sestavoval na rozhraní vlád, byl to jen takový nástřel. Dělali jsme to s Mirkem Kellerem. Byl to jen nástřel. Pustili jsme se do nějakých akcí. Není v tom vůbec nic jiného. Pan Souček: Paní Zajíčková, je to kamufláž. Místostarostka: Když přijdete do nějaké organizace, moc toho nevíte, co máte dělat. Paní Vrbová: Musí se vycházet z minulých let. Místostarostka: Ano, to jsme vycházeli. Starostka: Rozpočet je vždycky jen odhad, protože nikdo nedokáže dopředu říct, kolik se na daních vybere. Paní Vrbová: Rozpočet se spíše navyšuje. Pan Souček O.: Pan Seč tady odpovídá, on je zastupitel? Pan Knytl: Je pravda, jak říká p. Zajíčková, ten rozpočet odráží, jak se hospodařilo v letech minulých. A zase se to bude odrážet do dalšího volebního období. Z loňského roku a z minulých let byla pěstební činnosti 160 tis. Kč a rozpočtové výdaje na pěstební výdaje 154 tis. Kč to znamená, že bude 6 tis. To by znamenalo tržby 6 tis. Kč za rok. Pan Souček: Kdo je za to zodpovědný? Jestli jsme měli starostu, který se stal předsedou finančního výboru, měl se o to postarat. Co jste dělala vy, paní Sýkorová, jako zastupitelka? Co je v plánu v lese? Starostka: Mluvili jsme o tom několikrát, že je hospodářský plán v lese na deset let. Pan Holomý: Franta říkal, že se bude muset z rezerv vytáhnout 800 tis. Kč. Nešlo by použít peníze, které tady občané dluží? Starostka: Ty peníze se průběžně vymáhají. Pan Holomý: Co se týče zeleně – měl jsem chaloupku jinde, každý platil 100,- Kč za odvoz rostlinného odpadu. A nikdo o tom nediskutoval. Bylo to všem jasné. Pan Souček: Když jsme v té finanční nouzi, jak jsme postoupili s tou vodou? Starostka: Teď se jedná o rozpočtovém opatření. Pan Knytl: V nějakém usnesení je dané, že se na rybník dá 20 tis. Kč. A teď se dává víc. Místostarostka: Je to potřeba. Byla to hloupost těch 20 tis. Kč. Pan Knytl: Někdo tedy udělal hloupost. Pan Seč: Někdo udal obec, že se špatně pronajímají chatky. Pan Knytl: Říká se tomu rozpočtová kázeň, jako člen kontrolní komise bych měl kontrolovat usnesení.
Zápis č. 13/2011 z 28.11.2011
3
Starostka: Tomáši, víte, jaká tady byla situace. Paní Vrbová: A co se změnilo? Pan Souček: Pan Seč tady řekl, že je na rybník projekt. Jaký je projekt? Starostka: Je na obci, můžete si ho prohlédnou. HLASOVÁNÍ: Kdo souhlasí s návrhem předneseného rozpočtového opatření č. 5? PRO: 7 PROTI: ZDRŽEL SE: Pan Bittman: Co se s těmi pohledávkami dělá? Starostka: Když někdo nereaguje, předá se to k vymáhání právníkovi. Pan Juklíček: Jak tady řekl Ing. Souček ohledně vody, je to součást příjmu obce. Pan Knytl: Vodárenský domek – je v navýšení v rozpočtu? Pan Bittman: Stálo to za odvoz suti na Šumbor, střecha kolem 40 tis. Kč a plat p. Bečváře. Od firmy na to byl rozpočet na 100 tis. Kč. Pan Knytl: Byly na to peníze v rozpočtu připraveny? Pan Sýkora: V rozpočtu bylo na dětské hřiště a vodárenský domek 80 tis. Kč. 7)
NÁVRH ROZPOČTU 2012, VÝHLED NA ROKY 2013 A 2014 A. Výhled na roky 2013 a 2014 Přednesla místostarostka p. Miroslava Zajíčková. B. Návrh rozpočtu 2012 Přednesl předseda finanční komise p. František Sýkora. Pan Souček: Tak škrtejte, dyť je to jednoduchý. Proč chcete dělat do Váleňáku chodník po pravé straně, když tam nikdo nebydlí? Já jsem si to u paní Boháčkové Veroniky změřil. Je to zase tunel. Místostarostka: V rozpočtu není počítáno s chodníkem. Pan Souček: Proč chcete dělat parkoviště u hřbitova, když tyto služby nebudou dále využívány? Místostarostka: Jak to myslíš? Že lidé přestanou chodit na hřbitov? To se mýlíš. Pan Souček: Proč neřešíte něco pro děti a bezpečnost pro občany? Proč neškrtáte takové věci a neděláte něco pro bezpečnost? Zase jsem neslyšel, jak budete vymáhat pohledávky, vymáhání peněz z domečku? Vy tady pořád někoho zvýhodňujete? Starostka: Koho konkrétně? Pan Souček: Např. sekání Horákovi. Starostka: Panu Horákovi to bylo vyfakturováno. Pan Souček O.: S tím B + B Agro jste zvedla, paní Sýkorová, ruku. Tím jste zvýhodnila tuto firmu. Obec má o 100 tis. Kč míň peněz. Starostka: To není pravda, v tomto případě jsem se zdržela hlasování. Nemáš pravdu. Pan Souček: 1. dubna se uklidil plac u sokolovny, zvýhodnili jste sokol. Starostka: Nedokážu vám na to teď odpovědět. Pan Souček: B + B Agro je prokazatelně zvýhodněná tím, že využívá vodárenský domek. Starostka: Proběhlo jednání. Bylo dohodnuto, že pan Boura bude platit nájem Pan Bittman: Ale, Zdeno, to už se táhne dlouho, už by se chtělo nějak dořešit. Pan Souček: Zvýhodňuje firmu B + B Agro. Pan Holomý: Třeba se to doúčtuje zpětně. Pan Knytl: Kdo hlavní teď navrhoval rozpočet? Kdo je hlavním strůjcem rozpočtu. Starostka: Hlavně Mirka Zajíčková s ostatními členy. Pan Knytl: 85 tis. Kč na kulturu, kdo bude rozhodovat, na co se to použije? Místostarostka: Kulturní komise. Pan Knytl: Kdy se, pane Sýkora, probírala ta položka 30 tis. Kč na tu brožuru? Pan Sýkora: Nepamatuji si, jestli je to v zápise. Jsou tady svědkové, že se to probíralo. Pan Holomý: Je fakt, že se o tom mluvilo.
Zápis č. 13/2011 z 28.11.2011
4
Pan Juklíček: Pro zájmové organizace je připraveno 150 tis. Kč s tím, že prokážou svoje hospodaření. Doufám, že je to určeno pro všechny organizace? Starostka: Ano, pro všechny organizace. Pan Juklíček: Proč pan Seč nedával za vybrané startovné na závodech stvrzenku? Pan Seč: To by měl dělat pokladník. Pan Bittman: Občanské sdružení Zásadník nevede účetnictví, nemůže tedy vydávat stvrzenky. Místostarostka: Veškeré financování bude na rybníce probíhat prostřednictvím obce. Pan Knytl: Teď se tedy rybáři zprůhlední, když vše půjde pro obec? Pan Bittman: Všechny příjmy a výdaje půjdou přes obec. Pan Knytl: Rybáři jsou občanské sdružení, které nevede účetnictví? Starostka: Do jeho hospodaření nemá obec co mluvit. Teď se změní podmínky. Nemělo povinnost předkládat obci svoje účetnictví. Paní Vrbová: A teď máte po žížalkách. Místostarostka: Když jsou příjmy a výdaje, musí vést účetnictví a musí podávat daňové přiznání. Pan Souček: AC dostalo 50 tis. Kč a vykáže je, protože dělalo akce pro děti. Tak to spočítejte od roku 2005, kolik oni tam utratili elektriky, kolik tam stály ryby a to byla velká podpora pro spolek. HLASOVÁNÍ: Kdo souhlasí s návrhem předneseného výhledu na roky 2013 a 2014 – plánované akce? PRO: 6 PROTI: ZDRŽEL SE: 1 8)
CENY ZA SLUŽBY A PRONÁJMY Zastupitelstvo navrhuje zvýšení cen za pronájem ordinací takto (ceny pronájmu za rok): zubní lékař: z 10 200,- Kč na 20 000,- Kč (MUDr. Kolářová s navýšením souhlasí) dětský lékař: z 0,- Kč na 3 600,- Kč (MUDr. Filipová s navýšením souhlasí) obvodní lékař: z 2 400,- Kč na 6 000,- Kč (MUDr. Doležel se vyjádřil e-mailem ze dne 24.11.2011, dále se s ním bude jednat). masáže: z 1 200,- Kč na 6 000,- Kč (Jana Jeřábková potřebuje čas na projednání s pacienty týkající zvýšení cen za masérské služby) Pan Knytl: Bude ještě nějaká kadeřnice a kosmetička? Starostka: Nahoře fungovala kosmetička. Dostala výpověď, aby to bylo vyklizené do konce roku. Pan Knytl: Kolik ona platila? Starostka: Také 1 200,- Kč za rok. Zatím s kosmetikou, kadeřnicí, pedikúrou musíme počkat na tu rekonstrukci. Pan Knytl: To pak budete řešit nějakým výběrovým řešením? Starostka: To je teď předčasné řešit. Pan Bittman: Máme nějakou statistiku, kolik občanů z vesnice chodí do ordinace zubařky? Starostka: To nevím. Pan Bittman: Co se udělalo pro to, aby se to změnilo? Starostka: Mluvila jsem s MUDr. Kolářovou. Máte konkrétní příklad, že by nevzala pacienta? Paní Vrbová: Ano, mně se to stalo. HLASOVÁNÍ: Kdo souhlasí se zvýšením nájmu zubního a dětského lékaře? PRO: 6 PROTI: ZDRŽEL SE: 1
9)
ODKOUPENÍ POZEMKU Obec má možnost odkoupit pozemek od p. Jaroslava Kučery, který podepsal smlouvu o smlouvě budoucí. Jedná se o výměru cca 1 500 m2 za 100,- Kč za m2 s tím, že obec
Zápis č. 13/2011 z 28.11.2011
5
na své náklady provede demolici domu čp. 68 včetně odklizení a terénních úprav a bude nápomocná v úředních jednání a dořešení legalizace přístavku ke stávajícímu domu. Veškeré náklady spojené s převodem hradí obec. Pan Knytl: Myslím, že je to velice dobře, že se taková věc daří. HLASOVÁNÍ: Kdo souhlasí s udělením mandátu starostce na podepsání smlouvy na odkup pozemku v k.ú. Činěves parcelní číslo 114 (část cca 1 000 m2) a parcelní číslo 75/2 (celý 476 m2)? PRO: 7 PROTI: ZDRŽEL SE: Pan Souček O.: Jestli by nešlo zkusit to GPO? Starostka: To je v plánu. 10)
PRODEJ POZEMKŮ A. Ivan Shmulyha Žádost o odkoupení pozemku v k.ú. Činěves parcelní číslo 1732 cca 40 m2. Návrh ceny 100,- Kč za m2. Jedná se o pozemek u čp. 85, pozemek by byl rozdělen podle vlastníků. To je Ivan Shmulyha a Obec Činěves s tím, že se uzavře sběrný dvůr, aby zabránilo černé skládce. Pan Plaček: Ta parcela je po té stodole? Starostka: Ano. Pan Plaček: A co s tím Hroudovým? Místostarostka: To je v jednání. Pan Knytl: Nebylo by vhodnější místo na sběrný dvůr? Pan Bittman: Položil jsem tu otázku, ale bylo mi řečeno, že je to složité s životním prostředím. HLASOVÁNÍ: Kdo souhlasí s prodejem pozemku v k.ú. Činěves parcelní č. 1732 s tím, že náklady spojené s převodem a zaměřením půjdou za kupujícím? PRO: 5 PROTI: ZDRŽEL SE: 2 B. Mgr. Miroslav Honč Žádost o odkoupení pronajatého pozemku v k.ú. Činěves parcelní číslo 1601/3 cca 141 m2. Návrh ceny 100,- Kč za m2. Jedná se o pozemek vedle čp. 125. Pan Souček: Před x lety se tady razilo, když to není nutné, z obecního nic neprodávat. Co z toho obec bude mít, když to tam prodá? Starostka: Rozhodnutí necháme až po nějakém místním šetření.
11)
ŽÁDOSTI DLE ZÁKONA Č. 106/1999 Pan Souček: Pan Souček, vy jste, paní Sýkorová, neřekla, že jste neřekla „vy zhnusený“? Starostka: Co tím řešíte? Pan Souček: Vy lžete. Říká se o vás, že jste prolhaná. Vy si necháte udělat audit, že namátkově někam šáhnul. A pak si od nich necháte dělat účetní poradenství, kraj by vám to dělal zadarmo. Co je na tom složitého zaúčtovat pár faktur. Pan Souček: Řekněte nám to, je to závažné těch 14 mil Kč, kdy jste to rozhodli, co jste o tom jednali Starostka: Vždy je zveřejněn závěrečný účet obce, probíhá audit hospodaření. Se vším jste seznámeni. Domnívám se, že jakmile zastupitelstvo schvaluje závěrečný účet, schvaluje všechny příjmy a výdaje obce. Kdokoli z vás i vy, pane Souček, se může k němu vyjádřit. Pan Plaček: V ulici nade mnou je kanalizace vedená ve dvou trubkách tak, jak by to mělo být. Jinde se to dalo do 100 let starých trubek, proto tam jsou ty krysy. Starostka: Na tu kanalizaci jsou projekty, podle nich se jelo. Teď bude ten technický audit a uvidíme, jak to dopadne. Když jsem hledala nějaké papíry pro pana Součka, našla jsem povolení na sloučení dešťové a splaškové vody.
Zápis č. 13/2011 z 28.11.2011
6
Pan Knytl: Vycházeli projektanti z těch kamerových zkoušek, kteří budou dělat projekty? Já jako kontrolní výbor si dávám za úkol zjistit, jestli jsou k dispozici záznamy z kamerových zkoušek na kanalizaci. Místostarostka: Vy jako kontrolní komise projděte celou kanalizaci a udělejte z toho zápis a už bude jednou pro vždy hotovo. Pan Knytl: Až tady bude Ing. Rulík, rád bych se s ním sešel. HLASOVÁNÍ: Kdo souhlasí s odpověďmi na žádosti dle zákona č. 106/199 č.j. 267/2011, 281/2011, 282/2011, 283/2011, 285/2011, 286/2011, 288/2011? PRO: 7 PROTI: ZDRŽEL SE: 12)
RŮZNÉ A) Žádost o podporu Linky bezpečí 2 100,- Kč HLASOVÁNÍ: Kdo souhlasí s příspěvkem na Linku bezpečí ve výši 2 100,- Kč? PRO: 1 PROTI: ZDRŽEL SE: 6 B) Navýšení platu ředitelky a učitelky mateřské školky Ředitelka ve výši 1 800,- Kč a učitelka 1 400,- Kč. Tyto peníze nejsou nákladem obce. Pan Vorlíček: Proč to řešíme my? Místostarostka: Protože školku zřizujeme my. HLASOVÁNÍ: Kdo souhlasí se zvýšením platu ředitelky o 1 800,- Kč a učitelky o 1 400,Kč? PRO: 6 PROTI: ZDRŽEL SE: 1 C) Zrušení účtu GE Money bank Bylo zřízeno v době, kdy tam byla výhodná úroková sazba. HLASOVÁNÍ: Kdo souhlasí se zrušením účtů GE Money bank? PRO: 6 PROTI:
ZDRŽEL SE: 1
D) Okna obecní úřad Byly poptány firmy na dodávku a montáž oken a kancelářského nábytku. Na pracovním zasedání zastupitelstva obce budou v průběhu 14 dnů vyhodnoceny nabídky a bude vybrána nejvýhodnější nabídka. S výběrem dodavatelů bude veřejnost seznámena na příštím zasedání zastupitelstva obce. Pan Bittman: Nejdřív bych dal ty peníze do té budovy než do toho nábytku. Starostka: Ale je potřeba dát peníze i do toho nábytku, aby bylo kam dát pořadače. Pan Knytl: Myslím, že je potřeba to rychle řešit. Nebo to přestěhovat na faru. HLASOVÁNÍ: Kdo souhlasí s uvedeným postupem? PRO: 6 PROTI: ZDRŽEL SE: 1 Pan Plaček: Myslím, že si z toho chcete udělat palác. Starostka: My to ale neděláme jen pro sebe. Pan Souček: Nábytek 60 tis. Kč a stavební úpravy 80 tis. Kč. Starostka: 80 tis. Kč za okna. Pan Knytl: To se bude čerpat z rezervy? Starostka: Na jednom účtu jsou 2 mil. Kč a na dalším účtu jsou 4 mil. Kč. Pan Knytl: To je rezerva? Starostka: To je finanční jmění. Pan Knytl: Kolik peněz se dalo za posledních 8 let do školky? Na faru se dalo řádově 8 mil Kč. To samé s klubem důchodců.
Zápis č. 13/2011 z 28.11.2011
7
E) Dlaždice z Netřebské ulice Starostka: Pan Plaček projevil zájem o koupi dlaždic. Poslední rozhodnutí bylo, že se budou prodávat 5,- Kč za kus. Pan Knytl: Vy víte, kolik dlaždic bylo a kolik jich je prodáno? Starostka: To nevím, kolik jich bylo. Je to vyřazený majetek. Na nějakém zastupitelstvu se probíralo, že by se dávali zadarmo. Dlaždice by se mohly využít na Zásadníku, kde by se u sociálního zařízení mohl udělat chodníček. Něco se prodalo, ale že by o ně byl velký zájem, to se říct nedá. Pan Plaček: Je jich hodně poničených. Pan Knytl: Kolik stála ta manipulace s tím? Pan Vorlíček: To by tě stálo i kdybys to vezl na Šumbor. HLASOVÁNÍ: Kdo je pro, aby se zbylé dlaždice (po položení na Zásadníku) dávaly zadarmo zájemcům? PRO: 6 PROTI: ZDRŽEL SE: 1 Pan Knytl: Žádal jsem o dlaždice, které by se daly na obecní pozemek. Starostka: Dá se to na ten Zásadník a zbytek se podělí. 13)
DISKUZE Pan Souček: Navrhuji, aby občané měli zadarmo odpad jako v Teplicích. Ke kanalizaci jak může projektant narýsovat do kamenné trubky plastovou? U hřiště byl příkop, který se zahrabal a lidi si stěžují, že mají ve sklepě vodu. Tak si to projednejte s občany, jestli jste jim nezkazili vodu. Přípojky mohou být nekvalitně vyprojektované. Dál se budou lidem do baráků rozšiřovat krysy. Když to nahráváte, proč to nesmíte uchovávat? Starostka: Četli jsme tady jednací řád. Pan Souček: Jsou velké rozpory v tom, co se tady řeklo, tím co je nahrané. Starostka: Doložte ten rozpor. Paní Topinková: Kam se odvezly ty skruže? Kolik za ně zaplatil? Starostka: Pan Vlach, nezaplatil za ně nic. Vzal si je zadarmo, sám si je odvezl a uklidil. Paní Topinková: To by si mohl dát i někdo jiný. Pan Knytl: Nějaké zůstaly Starostka: Např. paní Beranová ji chtěla, tak tam zůstala. Pan Souček: Měla se dát nabídka a občané, kteří je mají před baráky, by si je rozebrali. Starostka: O těch skružích se mluvilo na zasedání. Pan Knytl: Bylo v usnesení, že se skruže osází. Paní Beranová: Proč jste ji nechali u kovárny? Starostka: Tam je to kvůli bezpečnosti. Pan Zadražil: Tomáši, u tebe zmizela skruž jako u prvního už někdy před třemi nebo čtyřmi lety. Pan Knytl: Tobě někdo udělil slovo? Pan Bittman: U té kovárny se bude jezdit skoro podél plotu u bývalé hospody. Nešlo by s tím něco dělat? Pan Souček: Udělejte tam chodník. Pan Vorlíček: Já bych tam nedělal chodník, je to tam nebezpečné. Pan Souček: Nemáš pravdu. Ukážu ti fotky. Pane Zadražil: Vy tam lítáte jako hovado, pane Souček.
14)
ZÁVĚR Zasedání ukončeno ve 22,19 hodin.
Zápis č. 13/2011 z 28.11.2011
8
V Činěvsi dne 28. listopadu 2011
………………………………… Zdenka Sýkorová - starosta
…………………………………… Jaroslav Janouch - ověřovatel
………………………………….. Marie Vorlíčková – zapisovatelka
………………………………… Václav Bittman – ověřovatel
Pozn: Vyjádření zastupitelů. Vyjádření občanů. Hlasování. Úkoly.
Zápis č. 13/2011 z 28.11.2011
9